پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۴۲۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
گزارش بشدت مبهم است. اصل گزارش مربوط به بدعهدی برای تحویل ۱۴ ساله ۱۷۵۰ واحد مسکونی است که حدود ۳۰۰ واحد آن تحویل شده و مابقی موارد دارای مشکل است. نارضایتی تعداد زیادی از مردم در این گزارش منعکس شده و در انتها ادعا شده که بخشی از این کار مربوط به یکی از شرکت‌های زیر مجموعه بانک مسکن در استان اصفهان است. با توجه به حجم ابهامات گزارش، از بانک مسکن درخواست ارایه توضیح و تائید و رد خبر را جهت تنویر افکار عمومی و ممانعت از سو استفاده‌های احتمالی را داریم.

شعار سال: وزیرمسکن بهتر است تکلیف این برج‌ها، شرکت سازنده و زیر مجموعه بانک مسکن را مشخص کند.

چهارده سال است منتظر هستیم که خانه دار شویم و تازه از گوشه و کنار زمزمزمه‌هایی می‌شنویم که آپارتمان‌های پیش خرید ما به یک نفر با نام دیگری فروخته شده است و با اینکه طرف حساب ما (م. گ) است باز هم جواب درستی نمی‌گیریم، این‌ها مکالمات مردمی است که با مشقت زیاد چهارده سال است انتظار خانه دار شدن را می‌کشند و در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن با کارگرانی که در محل ساختمان‌های یو شکل مشغول کار هستند ده سال دیگر می‌توانند صاحب خانه شوند.

گفتنی است طبق کارشناسی شهرداری باید دو تا سه هزار کارگر در این پروژه مشغول به کار باشند که تا امروز نهایت کارگر‌ها در محل ۲۰ تا ۳۰ نفر است.

پروژه برج‌های "س "در جنوب غرب اصفهان

مالکان پروژه ۱۷۵۰ واحدی پروژه برج‌های "س"اصفهان می‌گویند سال ۱۳۸۷ واحد‌های برج مذکور پیش فروش شد و طی قراردادی، قرار بود به مدت ۲۱ ماه شمسی واحد‌ها تحویل خریداران شوند، اما بعد از ۱۳ سال هنوز این کار انجام نشده و همچنان کارگران سر ساخت این پروژه هستند، البته با فشار برخی مالکان این واحد‌ها و شکایت و...، سازنده مجبور شد یک بلوک را تحویل خریداران دهد آن هم به صورت نیمه تمام و...

یکی از خریداران پروژه برج‌های "س" اصفهان می‌گوید: سازنده این مجموعه برج شخصی به نام "پ. خ" است که طی ۱۳ سال گذشته از سال ۱۳۸۷ تا به امروز این پروژه را پیش می‌برد.

او ادامه می‌دهد: متاسفانه زمانی که بعد از فشار و شکایت در سال ۱۳۹۷ واحد خود را تحویل گرفتم، خانه‌ام بدون امکانات آب و برق بود و به دلیل فشار اجاره نشینی ناچار به سکونت در آن شدم.

یکی دیگر از ساکنان این مجموعه، می‌گوید: متاسفانه سازنده از مصالح مرغوب استفاده نکرده و لابی‌های عمومی و مشاعات را گویا حذف کرده است.

او با بیان اینکه این مجموعه با عنوان برج‌های مسکونی "س" تعریف شد، توضیح می‌دهد: در شهرسازی زمانی که صحبت از برج سازی می‌شود، باید امکاناتی همچون کلینیک، مسجد و... در آن تعریف شود، از سوی دیگر بخشی از مغازه‌های تجاری برج در ادامه کار حذف شد و یا قسمت‌های U پروژه هنوز تکمیل نشده است، هم چنین بخشی از واحد‌های U به خانه پزشکان فروخته شد که آن‌ها نیز طی ۱۳ سال اخیر درگیر برج‌های نیمه تمام هستند، امروز بعد از یک دهه از پزشک گرفته تا معلم، کارگر و... به امید خانه دار شدن، یکی از واحد‌های برج "س" را پیش خرید کردند و هیچ خانه‌ای ندارند و بسیاری از واحد‌ها همچنان نیمه تمام است.

یکی دیگر از خریداران پروژه برج‌های "س" با بیان اینکه گردش مالی برج های"س" ۸ هزار میلیارد است، می‌گوید: احتمال اینکه سازندگان بخشی از پول این برج را وارد پروژه‌ای دیگر کرده که با خروج بخشی از آن پول از پروژه، ادامه کار دچار رکود شده است.

وی ادامه می‌دهد: بعد از فشار و شکایت بسیار سال ۱۳۹۷ واحد ۸۷ متری خود را آن هم به صورت نیمه تمام تحویل گرفتم، اما در شرایط اقتصادی امروز تورم پروژه ۷ برابر شده است و از ۱۷۵۰ واحد تنها ۳۰۰ حدود واحد تحویل خریداران شده که به دلیل ناتمام بودن برخی هنوز اهالی به صورت کامل ساکن نشده اند.

این ساکن برج (س) یادآور می‌شود: طبق قرارداد اولیه، اگر در مدت زمان دو سالی که این واحد‌ها قرار بود ساخته شود اهالی که هزینه را دیرتر واریز می‌کردند، مشمول ۲ درصد جریمه می‌شدند، اما اکنون که خود سازنده در ساخت واحد‌ها تاخیر داشته، هیچ هزینه‌ای بابت جریمه به خریداران پرداخت نمی‌کند.

شهردار وقت منطقه ۱۳ اصفهان قبلا گفته است: موضوعاتی که اهالی برج‌های (س) از آن گلایه دارند، در حیطه اختیار شهرداری نیست که بتوانیم نسبت به حل آن اقدام کنیم.

محمد شرفا با بیان اینکه سال ۱۳۸۴ برای برج‌های (س) یک پروانه ساخت صادر شد، گفت: عمده مشکل صاحبان برج‌های مذکور در اصفهان، مربوط به واحد‌های ساخته شده است که امکان دریافت مجوز پایان ساخت و سند ندارند.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه برای برج‌های (س) یک پروانه صادر شده، امروز باید تمام واحد‌های این برج‌ها به اتمام برسد و بعد از آن امکان صدور پروانه پایان کار وجود دارد، چراکه راهروها، پارکینگ‌ها و مشاعات این برج‌ها با یکدیگر در ارتباط است.

شهردار منطقه ۱۳ اصفهان اضافه می‌کند: اینکه این برج‌ها با مصالح کیفی ساخته شده‌اند یا خیر، در حوزه اختیارات شهرداری نیست و سرمایه گذار و سازنده برج‌های (س) باید پاسخگو باشد.

وی درباره سرمایه گذار و سازنده برج (س) اصفهان، می‌گوید: در ابتدا شرکتی تعاونی مربوط به پزشکان ساخت این برج‌ها را در دست می‌گیرد، اما در ادامه کار، ساخت این برج به یک شخص به نام آقای (خ) واگذار شد که در ادامه این شخص ساخت فاز‌های مختلف برج را به تعاونی‌های مختلف واگذار کرد و در حال حاضر بلوک‌های مختلف برج‌های مذکور در دست تعاونی و افراد مختلف است.

وی تاکید می‌گوید (خ) و هیات مدیره برج‌های (س) قرار بود واحد‌های این برج را در مدت چهار سال تحویل مالکانی که واحد‌ها را پیش خرید کرده اند، بدهد، اما تا به امروز و بعد از حدود ۱۴ سال خانه‌ها تحویل خریداران نشده است.

شرفا تصریح می‌کند: مشکل واحد‌های برج مذکور این است که واحد‌های آن در یک زمان ساخته نشده و در یک زمان به اتمام نمی‌رسد و در این فرایند پروانه ساخت برخی بلوک‌ها یا باطل شده و یا برخی از ناظران آن‌ها فوت شده‌اند که باید ناظر جدید برای ادامه کار انتخاب شود که این موارد مستلزم هزینه است.

او می‌گوید: از زمانی که شهردار منطقه ۶ شدم بار‌ها با سرمایه گذار و سازنده برج‌های فوق جلساتی برگزار شده و بر اتمام هر چه سریع‌تر این پروژه تاکید کرده ام.

او اضافه می‌کند: چنین پروژه‌ای نیازمند سرعت بیشتری برای اجراست و نمی‌توان با یک یا دو اکیپ این پروژه را به اتمام رساند و روزانه باید دو تا ۳ هزار نفر کارگر سر پروژه باشند، در حالیکه با ۱۰۰ نفر کارگر کار پیش نمی‌رود و با این روند اتمام پروژه زمان زیادی خواهد برد.

شهردار منطقه ۱۳ اصفهان می‌گوید: تا زمانی که تمام واحد‌های مجموعه برج‌های فوق به اتمام نرسد امکان صدور مجوز پایان کار از سوی شهرداری وجود ندارد.

گفتنی است خبرنگار آفتاب اقتصادی طی تماس با ش م. گ اصفهان که از شرکت‌های زیر مجموعه بانک مسکن در اصفهان است متوجه شده است که حداقل ۷۰۰ خانواده در انتظار تحویل منازلشان هستند و تا کنون جواب روشنی دریافت نکردند و این پروسه در بهترین حالت ممکن، ده سال دیگر نیز به طول خواهد انجامید.

گفتنی است آفتاب اقتصادی اعلام کرده است که ،آمادگی برای هر گونه توضیح از سوی شرکت «م. گ»، شخص «خ. ب» و مراکز مربوط را از همین تریبون دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری آفتاب یزد، کدخبر:۵۳۰۲، تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱،aftabyazdonline.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین