پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
فرودگاه به هر صورت بین المللی شده اما پرواز خارجی انجام نداده چرا که مردم توان مالی ندارند و از آن مهمتر تمایل نداشتن شرکت های هواپیمایی برای پرواز در این فرودگاه دلیل کاهش این پروازهاست.

شعارسال: مرور تاریخچه فرودگاه یاسوج در می‌یابیم که این فرودگاه جزو فرودگاه‌های جدید التاسیس کشور بوده که در سال ۱۳۷۲ عملیات ساخت آن آغاز و در سال ۱۳۷۹ با حضور رییس جمهور وقت افتتاح شد.

فرودگاه بین المللی یاسوج، بلوف یا حقیقت؟

در حالی که از آغاز فعالیت فرودگاه بین المللی یاسوج، این فرودگاه با فراز و نشیب‌های فراوان همراه بوده و با تعطیلی‌های گاه و بیگاه و سقوط پروازهواپیمایی آسمان در دنا شهرتی جهانی پیدا کرد، اما شواف‌های مسئولان در رابطه با این راه ارتباطی در جای خود قابل تامل است.

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ مدیر کل فعلی این فرودگاه خبر از بین المللی شدن فرودگاه شهدای یاسوج داد تا کمبود مسافر، نبود ایرلاین‌ها و بدی آب و هوا چنان مردم را سرگردان کند که تعطیل شدن فرودگاه با افزایش لکه‌های ابر در آسمان نیز برای عموم مردم قابل حدس باشد.

*بلوفی که خیلی زود صدایش درآمد

شهروندان یاسوجی بین المللی شدن فرودگاه یاسوج را بیشتر شبیه به بلوف‌های مسئولانه می‌دانند چرا که پرواز‌های دست و پا شکسته این فرودگاه که با افزایش لکه‌های ابر در آسمان به کنسلی پرواز منجر می‌شود و عدم حضور ایرلاین‌های قدرتمند فرودگاهی هرگز نمی‌تواند شاخصه‌های یک فرودگاه بین المللی باشد.

پیش از این عنایت انصاری مدیر فرودگاه بین المللی یاسوج در گفتگو با رسانه‌ها اذعان داشت: برقراى پرواز کربلا و نجف، پرواز به کشورهاى حوزه خلیج فارس دبى -کویت-قطر-عمان-و هر کشورى که متقاضى سفر داشته باشد از دستاورد‌های بین المللی شدن این فرودگاه خواهد بود و مشکل سد راه افزایش پرواز‌های این فرودگاه را تمایل نداشتن شرکت‌های هواپیمایی بعد از سانحه سقوط هواپیما ارزیابی کرد.

انصاری همچنین اظهارکرد: در مورد برقراری پرواز‌های نجف ما از مدیرکل سازمان حج و زیارت استان درخواست برقراری پرواز کردیم ولیکن رسما پاسخ داده‌اند که مردم این استان توان مالی لازم برای این سفر هوایی زیارتی را ندارند و آن تعداد اندک هم زمینی سفر می‌کنند.

تا اینجای گزارش دریافتیم که فرودگاه به هر صورت بین المللی شده، اما پرواز خارجی انجام نداده چرا که مردم توان مالی ندارند و از آن مهمتر تمایل نداشتن شرکت‌های هواپیمایی برای پرواز در این فرودگاه دلیل کاهش پرواز‌های داخلی و خارجی است.

*پر می‌کشم به سوی خیال و چه بی پروا در رویای کاذب!

به زودی باید ۱۱۵ نفر از مردان و زنان کهگیلویه و بویراحمدی مناسک حج را در کشور عربستان بجای آورند، اما پرواز این زائران از طریق فرودگاه‌های استان‌های همجوار خواهد بود و ما همچنان پر می‌کشم به سوی خیال و چه بی پروا در رویای کاذب سیر می‌کنیم و دل خوش به بین المللی شدن فرودگاه شهر هستیم.

 مدیر حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مکاتبه انجام شده با فرودگاه یاسوج در خصوص پرواز به کشور عربستان از طریق فرودگاه شهدای شهر یاسوج گفت: امکان پرواز از طریق فرودگاه استان میسر نیست و باید از طریق فرودگاه شیراز اعزام شوند.

درحالی که مسافر به عنوان مهمترین آیتم برای انجام پرواز بین المللی در شهر یاسوج مهیا است، اما بنظر می‌رسد بلوف بین المللی شدن این فرودگاه خیلی زود صدایش درآمد و مسئولان بهتر است به فکر برقراری پرواز‌های داخلی باشند.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 22اردیبهشت1402، کدخبر: 226941، sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین