پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه متاسفانه تا کنون روند واگذاری پروژه‌های عمرانی موفق نبوده است، گفت: بخش دولتی بیش از اندازه چاق شده که باعث شده قدرت تحرک را از دولت بگیرد.

شعار سال: "وفایی" شنبه 30 آبان در جلسه واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی، با بیان اینکه دولت به پروژه‌های اقتصادی فکر نمی‌کند، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی تفکر غلطی دارند که هر چه تعداد پرسنل در هر اداره بیشتر شود به آن دستگاه بیشتر توجه شده است در صورتی‌که اینگونه نیست.

*پروژه‌های موردنظر واگذاری به بخش خصوصی فاقد سوددهی هستند

وی تصریح کرد: همزمان با کشور، طی سال‌های گذشته در همدان نیز تلاش‌های زیادی در راستای واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی صورت گرفت اما متاسفانه پروژه‌های درنظر گرفته شده سوددهی لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های محدودی در بخش واگذاری وجود دارد، یادآور شد: با وجود واگذاری چندین پروژه از طریق بخش ملی به بخش خصوصی به صورت اجاره‌ای مانند تصفیه‌خانه آب در سرکان، حمام قلعه و حمام محله حاجی تا کنون که این دو حمام به صورت رستوران مورد استفاده قرار گرفته است، نه برای دولت و نه برای بخش خصوصی سودی نداشته است.

وفایی در ادامه با اشاره به اینکه امسال دو میلیارد تومان برای ایجاد پست برق هزینه شده، تصریح کرد: باید اعتباری افزون بر 50 میلیارد تومان برای آماده‌سازی و استقرار صنایع هزینه کنیم که هیچ فایده‌ای برای دولت ندارد بلکه بر روی دوش دولت سنگینی می‌کند.

*باید به سمت پروژه‌های معنی‌دار برویم

وفایی با تاکید بر اینکه ما باید به سمت پروژه‌های معنی‌دار برویم، اظهار کرد: باید پروژه‌هایی را به بخش خصوصی واگذار کرد که باعث کمک به دولت شود.

*اجاره حمام‌های تاریخی تحرکی برای اقتصاد استان ایجاد نمی‌کند

وی افزود: اجاره حمام‌های تاریخی تحرکی برای اقتصاد استان ایجاد نمی‌کند و باید به سمت مباحث موثر برویم اما متاسفانه تا کنون روند واگذاری پروژه‌های عمرانی موفق نبوده است.

وی تصریح کرد: در بحث تملک دارایی تنها پروژه‌های دولتی درنظر گرفته شده که با استفاده از کارشناسان بررسی و از این پروژه‌ها لیست گرفته می‌شود و برای اینکه سرمایه‌گذاران بتوانند وارد معامله شوند، در سایت سازمان اعلام خواهد شد.

وفایی خاطرنشان کرد: از 83 دستگاه اجرایی استان در خواست شد تا پروژه‌های خود را اعلام کنند تا اگر توضیحی برای حاکمیتی بودن آنها وجود داشته ارائه دهند در غیر این صورت به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های دولتی بسیار گران تمام می‌شود، افزود: پروژه‌های دولتی هزینه‌های سنگینی برای دولت ایجاد می‌کند.

وفایی تصریح کرد: در حال حاضر تنوع پروژه‌ها در استان از صفر تا 100 بوده و هیچ یک حاکمیتی نیستند و می‌توان آنها را واگذار کرد.

*واگذاری مدارس به بخش خصوصی باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود

وی اظهار کرد: اگر مدارس به بخش خصوصی واگذار و هزینه‌های آنها را دولت پرداخت کند هزینه‌ها کمتر شده که در همه پروژه‌ها این موضوع صدق می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش خصوصی پتانسیل خوبی وجود داشته که باید به بهترین نحو خوبی از آن استفاده شود.

وفایی با بیان اینکه هدف اصلی دولت تدبیر و امید پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام به صورت جدی است، تصریح کرد: در دستورالعمل اجرای بودجه 94، در توزیع اعتبارات اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و پرداخت مطالبات پایان یافته در اولویت قرار داده شده است.

وی اظهار کرد: پروژه‌ها زمانی می‌توانند مصوب تلقی شوند که حداقل یک سوم هزینه مورد نیاز در اختیار پیمانکاران قرار داده شود.

*اعتبارات موجود کفاف پرداخت مطالبات پیمانکاران را نمی‌دهد

وی خاطرنشان کرد: مشکل موجود در پرداخت مطالبات پیمانکاران این بوده که اعتبارات ما کفاف پرداخت را نمی‌دهد.

وفایی اضافه کرد: برای پرداخت این مطالبات 400 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم بوده در صورتی‌که ما تنها 30 هزار میلیارد تومان در اختیار داریم.

وی در پایان با بیان اینکه چیزی به عنوان واگذاری پروژه‌های سودده مدنظر ما نیست، خاطرنشان کرد: هدف ما پیگیری پروژه‌های کم‌هزینه است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار: 30 آبان 1394، کد مطلب: 948-7691-5:www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین