پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 05
کد خبر: ۳۹۳۸۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳
در حالی درویشیان رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور ،از ممنوعیت واردات کالای مشابه داخلی، خبر می دهد که این مصوبه مورد سو استفاده های عدیده قرار گرفته و با ایجاد نوعی انحصار کاذب ، ضررهای زیادی را متوجه کشور کرده است. بعنوان مثال در بحث واردات قطعات و مونتاژکاری داخلی به اسم تولید ملی، کم توجهی به واردات و تامین قطعات یدکی ،کیفیت درجه چندم تولید داخل در بعضی موارد در مقایسه با موارد خارجی ، تمرکز تولید داخل در بعضی از کیس ها روی مورد یا موارد خاص و غفلت از سایر سطح ها و موارد و ادعای تولید داخل داشتن ، عدم توان تامین منابع برای فروش اعتباری درخصوص برخی از کالاها و ایجاد فشار بر خریداران و ... . اینها تنها بخشی از مصدایق تجربه شده سو استفاده و پیامدهای استفاده نادرست از این قانون است که مدیران دولتی توجه کمتری بدان دارند.

شعارسال: حجت‌الاسلام حسن درویشیان با اشاره به مشکلات اخذ سفارش شرکت واگن پارس مپنا اظهار داشت: به دستور ریاست جمهور تولید انواع واگن و هر نیازی که در حوزه ریلی وجود دارد باید بین همه تولیدکنندگان کشور و به اقتضای توان تولیدکنندگان توزیع شود، طبق قانون تا زمانی که امکان تولید داخل وجود دارد کسی حق ندارد جنسی که مشابه داخلی آن‌ها وجود دارد از خارج وارد کند مگر اینکه تولید داخل به اندازه نیاز کشور نباشد و در کشور ضرورت واردات محصول وجود داشته باشد که در این صورت مجوز واردات مازاد امکان تولید داخل ارائه می‌شود.

واردات کالای مشابه داخلی ممنوع! + هشدارها در مورد سو استفاده از این مصوبه

وی افزود: صحبتی که با مدیران واگن پارس داشتیم این بود که ظرفیت تولید در شرکت واگن پارس وجود دارد، اما سفارش ندارند و سفارش کننده‌ها سرمایه لازم را برای سفارش ندارند و برخی از آن‌ها درخواست و سفارش خود را پس گرفتند و این مشکل توسط استاندار مرکزی پیگیری شد و ما در مرکز این مشکل را پیگیری خواهیم کرد و دستگاه‌های خدمات گیرنده از واحد‌های تولیدی باید دستور ریاست جمهور و قانون را اجرا کنند.

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: قول پیگیری موضوع واردات از سوی ما داده می‌شود و سعی داریم پیگیری منوط به نتیجه شود. دلایل و موانع وزارت نفت در زمینه ماده ۱۲ به طور حتم پیگیری می‌شود تا موانع برطرف شود، ماده ۱۲ قانون است و باید حتما اجرا شود.

درویشیان عنوان کرد: برخی از استان‌ها و حوزه‌های کشور تقریبا به کارگاه تبدیل شده که یکی از حوزه‌ها مسکن است و پروژه‌هایی که در دو سال و نیم گذشته به دلیل نبود سرمایه در گردش و موانع دیگر نیمه تمام و تعطیل باقی مانده بود در دست اجرا قرار گرفته است، حدود ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تعطیل ونیمه تعطیل در کشور با حدود ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار احیا شد که به واسطه احیای این پروژه‌ها ۱۵۰ هزار اشتغال در کشور ایجاد شده است.

وی بیان کرد: اهتمام دولت بر این اتمام پروژه‌های نیمه تمام به ویژه پروژه‌های ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و هیچ پروژه جدیدی در کشور تعریف و کلنگ‌زنی نخواهد شد، اکثر پروژه‌هایی که در ایام الله دهه فجر افتتاح می‌شوند پروژه‌های نیمه تمام و با پیشرفت ۵۰ درصدی بوده که بیش از ۱۵ سال نیمه تمام رها شده بود و این دولت تعهدات دولت قبل را دنبال کرد، اعتبارات و امکانت دولت محدود است، اما با اولویت بندی پروژه‌های مورد نیاز مردم نیز در جهت اتمام این پروژه‌ها گام برداشته است.

مخلص الائمه، استاندار مرکزی، در این آیین اظهار داشت: نگرانی در خصوص واگن‌های مترو در کشور وجود داشت و ظرفیت واگن پارس مپنا را تحت تاثیر قرار داده بود که با دستور رئیس جمهور خطاب به وزیر کشور و صمت نیز مقرر شد تقاضای واگن‌های مترو در کشور بین همه تولیدکنندگان از جمله شرکت واگن پارس مپنا که در دستور شخص رئیس جمهور قید شده بود؛ به صورت منصفانه توزیع شود که این امر به طور حتم پیگیری می‌شود.

وی افزود: استان مرکزی قطب صنایع ریلی کشور است و ۷۰ درصد صنایع ریلی به این استان وابسته است و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم و تقاضا داریم این اجازه داده نشود که ظرفیت به دوران تلخ گذشته برگردد و رها شود. امیدواریم بتوانیم وضعیت فعلی شرکت واگن پارس مپنا را به ظرفیت واقعی خود برسانیم.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار: 18بهمن1402، کدخبر: 707165، fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین