پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 30
کد خبر: ۳۹۵۲۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶
احسان ناصر، عضو اتاق بازرگانی، درباره واکنش تندرو‌ها به اقتصاد گفت: زبان تعامل با دنیا یک زبان متفاوت با رویکرد جلیلی است. اگر قرار باشد با ادبیات فعلی و غیرتعاملی کار را انجام دهند، قطعاً به مشکل اساسی در اقتصاد می‌خوریم. نوع زبان جلیلی به بیانه خوانی شباهت دارد که اصلاً نمی‌تواند به نفع اقتصاد و کشور ما باشد.

شعارسال: جلیلی در کنار پزشکیان به دور دوم راه یافت؛ حالا نظرات اقتصادی و تأثیر حضور او در قوه مجریه، بر روند اقتصاد بیشتر مورد توجه است. تأثیری که می‌تواند منجر به ایجاد بستر‌های فسادزاد در یک اقتصاد بسته و یا افزایش تحریم شود. روندی که افزایش تورم و فشار بر جامعه را نیز به دنبال دارد.

احسان ناصر، عضو اتاق بازرگانی، درباره واکنش اقتصاد به تندرو‌ها گفت: زبان تعامل با دنیا یک زبان متفاوت با رویکرد جلیلی است. اگر قرار باشد با ادبیات فعلی و غیرتعاملی کار را انجام دهند، قطعاً به مشکل اساسی در اقتصاد می‌خوریم. نوع زبان جلیلی به بیانه خوانی شباهت دارد که اصلاً نمی‌تواند به نفع اقتصاد و کشور ما باشد. من امیدوارم در انتخابات پیش رو اتفاقی حاصل شود، که نرخ رشد اقتصادی ایران به صورت واقعی ۵ درصد باشد. وقتی نرخ استهلاک سرمایه ما منفی شده یعنی رشد اقتصادی اصلاً به وجود نیامده و آمار‌های فعلی درست نیست. من امیدوارم در پایان ۴ سال پیش رو بتوانیم در مجموع به ۲۰ درصد برسیم.

اعتماد و اعتقاد جلیلی به اقتصاد بسته و تحت کنترل خودشان بدون مشارکت عمومی + پتانسیل های ایجاد بستر فساد و ترس سرمایه از هرگونه افراط

وی درباره نتیجه حاکم شدن نگاه تندرو‌ها بر اقتصاد بیان کرد: تندرو‌ها به اقتصاد بسته و تحت کنترل خودشان اعتقاد دارند. اقتصاد بسته البته الزاماً افراد ناسالم پرورش نمی‌دهد، اما اقتصاد بسته اولین زیان‌اش ایجاد بستر فساد است. اولین ضربه تندرو‌ها به اقتصاد، مسأله ایجاد فساد است و در شرایط فعلی بزرگترین ظلمی است که از طرف این آقایان به کشور وارد می‌شود. آن‌ها قائل به مشارکت فعال جامعه در اقتصاد نیستند. رویکرد‌های شبه سوسیالیستی و غیرمولد باعث ایجاد بستر‌های فسادآمیز در ایران می‌شوند.

ناصر درباره تأثیر قدرت گرفتن تندرو‌ها بر فرار سرمایه گفت: پول، سرمایه، کارآفرین هر سه ترسو هستند. سرمایه از هرگونه افراط می‌ترسد. اگر یک اصلاح طلب تندروهم بیاید، به همان میزان پول و سرمایه می‌ترسد. اما پزشکیان اصلاً آدم تندرویی نیست، در مقابل آن جلیلی موجب ایجاد ارزش نمی‌شود و با نگاه افراطی باعث فرار سرمایه می‌شود. کار‌های تندرو‌ها غیرتوجهی است و نیاز به بستر آرام و با رویکرد تعاملی دارد. اقتصاد ما بر پایه پول است که زبان با زبان علم اقتصاد جهانی کار می‌کند. کسی که با زبان پول صحبت نکند، به بیراهه می‌رود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انتخاب، تاریخ انتشار: 9تیر1403، کدخبر:796350، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین