پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 June 16
کد خبر: ۳۹۷۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
بارگیری میلگرد و کاشی در تریلرهای یخچالی ترکیه، یکی از مشکلات اساسی صنعت ترانزیت ایران است. این ترفند باعث شده کامیون‌های ترکیه‌ای بدون رعایت قوانین، به‌راحتی از مرز عبور کنند و رانندگان ایرانی را از بازار حمل‌ونقل بین‌المللی حذف کنند. افزایش نظارت و تصویب قوانین سخت‌گیرانه‌تر، تنها راه مقابله با این چالش و حمایت از صنعت حمل‌ونقل داخلی خواهد بود. این سوال برای افکار عمومی بشدت مطرح است که گمرکات کشور با ان حجم درامد نجومی و قوانین و آئین نامه های مکرر، چرا باید از نظر فناوری در شرایط غیرقابل فعلی قرار داشته باشد؟ این ضعیف نگاه داشته شدن گمرکات و ممیز محور کردن آن ، به نفع چه کسانی است؟ آیا نهادهای امنیتی کشور قصد ندارند وارد بررسی ثروت (دارایی و پول نقد) ممیزهای گمرک شوند؟ ما از مسئله ای کاملا کعلوم و بدون کمترین پرده پوشی حرف می زنیم.

شعارسال: بارگیری کامیون‌های ترکیه در ایران به یکی از چالش‌های جدی صنعت حمل‌ونقل کشور تبدیل شده است. طبق قوانین موجود، کامیون‌های ایرانی اجازه بارگیری در ترکیه را ندارند و همین محدودیت برای کامیون‌های ترکیه در ایران نیز اعمال شده است. اما برخی از رانندگان ترک با استفاده از تریلر‌های یخچالی از این قانون عبور کرده و اقدام به بارگیری کالا‌هایی مانند کاشی و میلگرد در ایران می‌کنند. این ترفند کامیون‌های ترکی برای بارگیری در ایران باعث شده است که رانندگان ایرانی فرصت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی را از دست بدهند.

بارگیری میلگرد در تریلر یخچال دار، ترفند کامیون های ترکی برای بارگیری در ایران + چرا نباید گمرکات ، تعداد کافی،ایکس ری داشته باشند؟

ترفند کامیون‌های ترکی برای بارگیری در ایران با تریلر یخچالی

ترفند کامیون‌های ترکی برای بارگیری در ایران به وسیله تریلر‌های یخچالی ترکیه که اغلب از رده خارج شده‌اند، هنگام ورود به ایران ادعا می‌کنند که بار آن‌ها فاسدشدنی و پلمپ‌شده است. این ادعا باعث می‌شود که نه‌تن‌ها اجازه خروج سریع‌تر دریافت کنند، بلکه در صف‌های طولانی پشت مرز‌ها نیز معطل نشوند. در حالی که کامیون‌های ایرانی و دیگر ناوگان ترانزیتی مدت‌ها در مرز بازرگان منتظر می‌مانند، تریلر‌های یخچالی ترکیه با بار کاشی یا میلگرد به‌سرعت از مرز عبور می‌کنند.

تأثیر منفی بر صنعت حمل‌ونقل ایران

ورود کامیون‌های ترکیه و بارگیری آن‌ها در ایران، ضربه سنگینی به صنعت ترانزیت کشور وارد کرده است. رانندگان ایرانی به دلیل این شرایط ناعادلانه، فرصت حمل بار به ترکیه و اروپا را از دست می‌دهند. این رویه باعث کاهش نرخ کرایه حمل بار در ایران شده و بسیاری از شرکت‌های ترانزیت ایرانی را با مشکلات مالی مواجه کرده است. علاوه بر این، با ادامه این وضعیت، ناوگان حمل‌ونقل ایران ضعیف‌تر شده و رقابت نابرابری در بازار ترانزیت منطقه‌ای ایجاد می‌شود.

برای جلوگیری از سوءاستفاده کامیون‌های ترکیه‌ای، نظارت دقیق‌تری بر بارگیری آن‌ها در داخل ایران لازم است. اعمال مقررات سخت‌گیرانه‌تر برای بررسی محموله‌های یخچالی و جلوگیری از دور زدن قوانین، می‌تواند از این روند جلوگیری کند. همچنین، همکاری‌های بین‌المللی جهت حفظ توازن در قوانین حمل‌ونقل و حمایت از رانندگان ایرانی ضروری به نظر می‌رسد.

بارگیری میلگرد و کاشی در تریلر‌های یخچالی ترکیه، یکی از مشکلات اساسی صنعت ترانزیت ایران است. این ترفند باعث شده کامیون‌های ترکیه‌ای بدون رعایت قوانین، به‌راحتی از مرز عبور کنند و رانندگان ایرانی را از بازار حمل‌ونقل بین‌المللی حذف کنند. افزایش نظارت و تصویب قوانین سخت‌گیرانه‌تر، تنها راه مقابله با این چالش و حمایت از صنعت حمل‌ونقل داخلی خواهد بود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از باکامیون، تاریخ انتشار: 14بهمن1403، کدخبر: 21483،https://bakamion.ir/

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین