پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۹۴۳
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
اعضای شورای شهر کرج با اشاره به اینکه تجهیزات کنونی پاسخگوی کلان‌شهر کرج نیست بر تامین تجهیزات حوزه بحران تاکید کردند.

شعارسال: اعضای شورای شهر کرج با اشاره به اینکه تجهیزات کنونی پاسخگوی کلان‌شهر کرج نیست بر تامین تجهیزات حوزه بحران تاکید کردند.

محمد نبیونی در نطق پیش از دستور سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج که صبح چهارشنبه برگزار شد، با بیان اینکه بامداد امروز زلزله ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر کرج را لرزاند، اظهار کرد: بایستی آمادگی لازم برای مقابله با هر گونه حادثه ای از این دست در سطح شهر فراهم شود، بدون شک باید شرایط مطلوب تر و امکانات مناسب تری را برای شهر پیش بینی و تامین کنیم تا در صورت بروز حوادثی چون زلزله کمترین خسارات به شهر وارد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه شهرداری کرج گزارشی در خصوص پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی نظیر ارائه و تجهیزات مختلف خود در این خصوص را اعلام کرده است، تصریح کرد: بنظر می رسد باید در راستای تامین تجهیزات با جدیت بیشتری قدم بر داریم چرا که تجهیزات کنونی پاسخگوی کلان‌شهر کرج نخواهد بود؛ این زلزله تلنگر و زنگ خطری برای همگان است.

در ادامه جلسه تهیه طرح جامع ساماندهی مشاغل آلاینده و مزاحم ارائه شد تا شهرداری با رعایت ضوابط استقرار صنوف برای اجازه فعالیت به واحدهای صنفی در سطح شهر اقدامات جدی را در دستور کار خود قرار دهد.

حسین محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج در این رابطه با اشاره به اینکه کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ یکی از کمیسیون های مهم پیش بینی شده در قانون شهرداری ها است، گفت: این کمیسیون موظف به انتقال واحدهای صنفی است که مزاحمت های عدیده ای را برای شهروندان ایجاد می کنند.

فعالیت صنوفی چون آهنگری و مصالح فروشی در محدوده شهری مشکلات فراوانی را متحمل کلان‌شهر کرج می سازد

وی ادامه داد: علی رغم اینکه در کرج مشکلات متعدد و شکایاتی فراوانی به محیط زیست در این خصوص ارائه شده اما طی چهار ماه گذشته تا کنون هیچ جلسه ای در این باره برگزار نشده، همچنین در محدوده کرج هیچ آماری از وضعیت واحدهای آلاینده استخراج نشده است.

وی با بیان اینکه در مصوبه شورای عالی امنیت ملی شهرداری ها ملکف شده اند تا با همکاری محیط زیست؛ واحدهای آلاینده واقع در محدوده شهر کرج را شناسایی و به خارج از شهر انتقال دهند، خاطرنشان کرد: این موضوع مورد تاکید کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج است، به منظور رفع مشکلات یاد شده در این حوزه می توان لکه های صنعتی را برای جمع آوری این واحد ها جانمایی کرد.

اما مهدی حاجی قاسمی دبیر شورای اسلامی شهر کرج در این باره به استقرار واحدهای صنفی آلاینده و مزاحم در میدان استاندارد و شیخ آباد اشاره کرد و گفت: ۲ هزار واحد صنفی آلوده در این منطق جانمایی شده که وجود آن ها در محدوده شهری تبعات و مشکلات عدیده ای را برای شهر ایجاد خواهد کرد.

همچنین عباس زارع رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه به طور قطع با ساماندهی این مهم بهبود محیط شهری بیش از گذشته حاصل می شود، اظهار کرد: فعالیت صنوفی چون آهنگری و مصالح فروشی در محدوده شهری مشکلات فراوانی را متحمل کلان‌شهر کرج می سازد.

* سامان دهی سیمای شهر کرج در دستور کار

اصغر نصیری شهردار کرج نیز در این باره با بیان اینکه در ارتباط با موضوع سامان دهی سیمای شهر مطالعات ویژه ای صورت گرفته که این مطالعات؛ اطلاعات کاملی را در ابعاد مختلف احصا خواهد کرد، افزود: پیگیری لازم در خصوص ساماندهی اصناف مزاحم انجام می گیرد.

گفتنی است این طرح به عنوان الزامات به شهرداری کرج در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج ارائه شد تا شهرداری برای اجرای مصوبه شورای امنیت ملی پیرامون جلوگیری از آلودگی آب شرب تهران و کرج اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.

همچنین محمد نبیونی در بخش دیگر از سخنان خود با پیرامون لزوم ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی موجود در سطح شهر، گفت: طبق ارزیابی های صورت گرفته حدود ۳۴ کیوسک غیر مجاز در سطح شهر وجود داشت که تبعات زیادی برای شهر به همراه دارد.

* فعالیت ۴۰ کیوسک مطبوعاتی غیرمجاز در کرج

وی با بیان اینکه این کیوسک ها به عنوان کیوسک های مطبوعاتی به افراد واگذار شده اما بخش عمده ای از آن ها اغلب به مینی سوپر مارکت تبدیل شده اند، افزود: متاسفانه معابر توسط فرد یا افرادی با کیوسک اشغال شده و بهره برداری از غیر از آنچه مصوب شده در آن ها انجام می گیرد.

اصغر نصیری شهردار کرج در ادامه سخنان نبیونی در خصوص کیوسک های مطبوعاتی موجود در سطح شهر کرج، تصریح کرد: جانمای کیوسک ها در میادین اصلی شهر چهره شهر را به هم ریخته است، شهرداری درصدد است این نابسمانی را با برنامه ریزی دقیق از بین ببرد.

وی به فعالیت بیش از ۴۰ کیوسک در سطح شهر اشاره کرد که مجوز لازم برای فعالیت را ندارند، اظهار کرد: در نظر داریم طرح کیوسک ها تغییر کرده و طراحی متحدی در این باره صورت گیرد جانمایی های انجام شده، محل استقرار و نوع بهره برداری این‌کیوسک ها با هدف اصلی مغایرت دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 6 دی 1396، کدخبر: 4184134، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین