پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۷۵۲
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت : در حال حال حاضر ۱۲هزار کارگر ساختمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد از خدمات و حمایت های سازمان تامین اجتماعی بهره مند هستند.

شعار سالعباس نورمحمدی با اعلام این خبر گفت: سازمان تامین اجتماعی در راستای گسترش پوشش بیمه ای و حمایت از تولید و اشتغال و اقشار کم درآمد ، کارگران ساختمانی را با حداقل نرخ بیمه ای تحت پوشش خدمات و حمایت های خود قرار می دهد .

وی اظهار داشت : مشاغل ساختمانی از خطرناک ترین شغل ها به حساب می آیند و کارگران ساختمانی بیش از سایر مشاغل در معرض انواع حوادث و آسیب ها قرار دارند و لذا بیمه ی آنان به ویژه در حوضه ی حوادث ناشی از کار امری ضروری برای آن ها به شمار می رود.

نورمحمدی افزود: قانون بیمه ی اجتماعی کارگران ساختمانی کلیه شاغلان در کارهای ساختمانی شامل بتن ساز و بتن ریز ، بنای سفت کار،گچ کار،سنگ کار،قالب بند،لوله کش،برق کار،عایق کار و نقاش ساختمان را مشمول بیمه ی تامین اجتماعی می داند و مشمولان آن می توانند از مزایایی چون مستمری بازنشستگی،از کار افتادگی و بازماندگان،هزینه های مربوط به حوادث و بیماری ها،غرامت دستمزد ایام بیماری و.... برخوردار شوند .

نورمحمدی گفت: از آن جا که شاغلان این بخش همواره در معرض حادثه و آسیب های ناشی از کار قرار دارند و از طرفی معمولا افرادی با درآمد پایین به حساب می آیند در قانون بیمه ی کارگران ساختمانی تمهیدات و تسهیلات خوبی برای آن ها در نظر گرفته شده است . از جمله این که حق بیمه ی پرداختی آنان پایین ترین نرخ و شامل هفت درصد دستمزد ماهانه است.

این افراد می توانند با دریافت کارت مهارت های فنی در یکی از شاخه های مشاغل ساختمانی از سازمان فنی و حرفه ای و ارائه ی آن به همراه سایر مدارک لازم شامل تصویر شناسنامه خود و افراد تحت تکفل و تکمیل فرم ثبت نام در شعب تامین اجتماعی و پرداخت ماهانه هفت درصد حق بیمه،اقدام به ثبت نام کنند و از پوشش بیمه ای برخوردار شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری صبح زاگرس ، تاریخ انتشار 14دی 96، کدمطلب:105124، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین