پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۴۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
وزیر علوم در خصوص آخرین وضعیت استقلال دانشگاه‌ها گفت: تاکنون ۶۰ درصد اختیارات آموزشی و ۹۰ درصد اختیارات پژوهشی به دانشگاه‌ها واگذار شده است.

شعارسال: منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص استقلال دانشگاه‌ها در امور اجرایی گفت: دانشگاه‌های ما در خیلی از بخش‌ها به خصوص دانشگاه‌های بزرگ استقلال دارند. برنامه‌های خود را می‌نویسند سرفصل‌های درسی در محدوده‌ای که تعریف شده می‌توانند تغییر دهند.

وی افزود: دانشگاه‌های کوچک‌تر نیز می‌توانند درصدی از سرفصل‌ها را تغییر دهند تصمیم گیری در مورد ترفیع و ارتقای اساتید براساس آئین نامه و با تشخیص خود دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: استقلال دانشگاه‌ها نسبی است ما با توجه به وجود قوانین بالادستی و برخی از قوانینی که ضرورتا باید هماهنگ در کشور عمل شود بخش نظارتی وزارت علوم را نمی‌توانیم هیچ وقت حذف کنیم، اما این استقلال نسبتا در دانشگاه‌ها در حال انجام است مواردی هم که گاهی مطرح می‌شود براساس قانون است. مانند گزینش دانشجو که فعلا متمرکز است و همچنین قانون جذب هیئت علمی که به صورت متمرکز انجام می‌شود با اختیار انجام مصاحبه علمی توسط دانشگاه هاست. دانشگاه است که تشخیص می‌دهد که شخصی کفایت علمی دارد و یا حتی بر روی صلاحیت‌های عمومی نیز دانشگاه‌ها نظر می‌دهند.

غلامی یادآور شد: نظر دانشگاه‌ها به ستاد مرکزی می‌آید و به لحاظ شکلی کنترل می‌شود که هماهنگی در سطح کشور وجود داشته باشد.

وزیر علوم اظهار داشت: در بخش‌های مختلف اختیارات دانشگاه‌ها متفاوت است، اما در بخش آموزشی بیش از ۶۰ درصد اختیار به دانشگاه‌ها واگذار شده و مستقل عمل می‌کنند و در بخش‌های پژوهشی حدود ۹۰ درصد و در سایر بخش‌ها نیز به صورت نسبی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: ۲۵ دی 1396 ، کدخبر: 659802 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین