پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۵۷۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
حسن قربانخانی اعلام داشت که وزارت راه و شهرسازی مسئول صدور پروانه اشتغال به کار مهندسان ناظر بوده و بر این اساس، وزارتخانه مذکور،به مهندسان ناظر شاغل در وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و افرا شاغل در دستگاههای دولتی، پروانه اشغال به کار صادر می کند.

شعارسال: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران دو شغله بودن و داشتن شغل نظارت در کنار شغل دیگر مهندسان ناظر را یک کمبود قانونی دانست و گفته است که در قانون، نظارت یک شغل محسوب نمیشود.

حسن قربانخانی اعلام داشت که وزارت راه وشهرسازی  مسئول صدور پروانه اشتغال به کار مهندسان ناظر بوده و بر این اساس، وزارت خانه مذکور،به مهندسان ناظر شاغل دروزارت راه و شهرسازی، شهرداری و حتی همه افرادی که شاغل دردستگاههای دولتی هستند،پروانه اشغال به کار صادر می کند.

وی تعداد مهندسان ناظر دارای پروانه اشتغال به کار در استان تهران را 60 هزار نفر عنوان کرد و افزود که هریک از این مهندسان ناظر سالیانه 45 هزار تومان حق عضویت به این سازمان می پردارند و یادآور شد که از این تعداد، حدود 60 درصد حق عضویت خود را به صورت منظم و سالانه واریز می کنند.

قربانخانی،با بیان اینکه مهندسان ناظر هر سه سال یکبار، پروانه اشتغال به کارخود را تمدید می کنند، اضافه کرد که آن دسته از افرادی که به صورت منظم حق عضویت خود را نپرداخته اند بازهم درحین تمدید پروانه اشتغال به کار، تمام بدهی  خودرا می پردازند.

بایک محاسبه سرانگشتی،می‌توان نتیجه گرفت که به طور میانگین مهندسان ناظر سالانه 27 میلیارد ریال به حساب سازمان نظام مهندسی واریز می کنند که این رقم،به غیر از واریز کل حقوق نظارت مهندسان ناظرتوسط مالکان به حساب این سازمان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران،گفت که این سازمان طبق قانون، کل پول حق نظارت را دریافت کرده و پس از انجام مرحله  به مرحله عمل نظارت توسط مهندسان ناظر، دستمزد را به حساب آنها واریز می کند.

وی،احتمال دادکه به دلیل تراکم کاری در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران زمان پرداخت دستمزد نظارت برخی مهندسان ناظر جابجا شده باشد.

قربانخانی گفته که بسیاری از مهندسان ناظر تمایل دارند که دستمزد حق نظارت خود را یکجا دریافت کنند که طبق مقررات این امر شدنی نیست.

تعدادی از مهندسان ناظر مدعی شده‌اند که حق نظارت خود را با وجود انجام کامل نظارت همچنان دریافت نکرده‌اند.

وی از ارایه هرگونه آمار میزان تخلفات صورت گرفته توسط برخی مهندسان ناظر درسطح استان تهران اجتناب کرد و ادامه داد که تعداد مهندسان ناظر درسطح استان تهران ازعدد 40 به 60 هزارنفر رسیده بنابراین با توجه به افزایش تعداد مهندسان ناظر،میزان تخلفات افزایش نیافته است.!

به گفته قربانخانی، وجوه حق نظارت و حق عضویت مهندسان ناظر به حساب سازمان نظام مهندسی واریز می شودواین سازمان حق استفاده ازسودپول های واریزی مذکور درهزینه های جاری خود را ندارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران خبرداد که قرارشده تا از سود وجوه مذکور در حساب سازمان نظام مهندسی درامورعام المنفعه استفاده شود و افزود که بخشی ازسود مذکوردرسال 96 صرف خرید بیمه نامه مسئولیت برای 60 هزار مهندس ناظر دراستان تهران شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری نود اقتصادی، تاریخ انتشار 2 بهمن 96، کد خبر:2111443 ، www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین