پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۸۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
براساس مطالعات کشوری، از طریق مکمل یاری آهن، تا ۲۵ درصد کم خونی و کمبود آهن در دختران بالغ کاهش یافته است.

شعار سال: مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: براساس مطالعات کشوری، از طریق مکمل یاری آهن، تا ۲۵ درصد کم خونی و کمبود آهن در دختران بالغ کاهش یافته است.

دکتر زهرا عبداللهی یکی از برنامه‌های پیشگیری از کمبود ویتامین D را مکمل یاری با ویتامین D بیان کرد و گفت: طبق مطالعه سال ۹۳ در سطح کشور برای گروه‌های مختلف در قالب طرح تحول سلامت شروع کردیم و تمام دختران و پسران دبیرستان براساس دستورالعمل، ماهانه یک قرص ویتامین D دریافت می‌کنند و همچنین زنان سالمند و میان سال به هنگام مراجعه به پایگاه سلامت یک عدد قرص ویتامین D دریافت می‌کنند تا بتوان از این طریق کمبود ویتامین D را در این گروه سنی کنترل کرد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به این که در حال حاضر آرد مصرفی در نان‌های تولیدی با آهن و اسید فولیک غنی شده‌اند، افزود: غنی سازی شیر، آرد و روغن با ویتامین D در یک استان به صورت پایلوت شروع شده است.

عبداللهی با اشاره به طرح مکمل یاری در مدارس و دبیرستان‌های دخترانه، گفت: این طرح با هدف کنترل و پیشگیری از فقر آهن و کم خونی در دختران نوجوان صورت گرفته است چرا که در این سنین کم خونی و فقر آهن موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن و کاهش سرعت رشد و یادگیری می‌شود.

وی افزود: با کمک وزارت آموزش و پرورش هفته‌ای یک قرص آهن در ۴ ماه تحصیلی به دانش آموزان دختر مقطع متوسطه داده می‌شود و طبق مطالعات کشوری، با این برنامه‌ها تا ۲۵ درصد کم خونی و کمبود آهن در دختران بالغ کاهش یافته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری همشهری آنلاین ، تاریخ انتشار 30دی 96، کدمطلب:395913، www.hamshahrionline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین