پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۰۰۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
با نخوردن صبحانه، درواقع تمام انرژی و نشاط ناشی از خواب مناسب خود را از بین می‌برید و نتیجه آن احساس بسیار بد در طول ساعات کاری است!

شعار سال: صبحانه مهم‌ترین غذای روزانه است چون سوخت اولیه بدن را تامین می‌کند و چه بهتر که شامل یک غذای سالم و از جمله پرمیوه باشد! سلامتیسم یک بخش مهم برای احساس نشاط و سرزندگی، خواب خوب است، اما عوامل دیگری هم وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. در مورد بیشتر افراد این حس خوابآلودگی به برنامه نادرست غذاییشان مربوط می‌شود. مثل فقر آهن ( آهن در اسفناج،‌ تخممرغ،‌ حبوبات و گوشت قرمز یافت می‌شود) که به احساس ضعف، کمتحرکی، و زودرنجی منتهی می‌شود. خوردن هلههوله هم به این احساس خستگی بعد از یک خواب مناسب کمک می‌کند، چون ذخیره کربوهیدرات‌ها و شکر در بدن باعث اختلال در تنظیم قند خون می‌شود که پیامد آن، احساس خستگی مفرط خواهد بود. دلیل دیگر این احساس، استرس است که به لحاظ ذهنی ایجاد خستگی می‌کند و گاه اثراتش فراتر از خستگی معمولی است. بعضیها هم با وجود یک خواب مناسب، از صبحانه خوردن صرف نظر می‌کنند. توصیه می‌کنیم که شما مطلقا جزو این گروه نباشید. چون صبحانه سوخت لازم بدن برای یک شروع خوب را تامین می‌کند. راهکارهای ما برای ایجاد حس سرزندگی و هوشیاری هرچه بیشتر، به این ترتییب هستند: درست نفس بکشید معمولا ما بدون فکر کردن به تنفس خود، نفس می‌کشیم! حالآنکه چون تنفس با تامین اکسیژن لازم، اساس تامین انرژی بدن محسوب می‌شود، باید با دقت انجام شود. بنابراین دقایقی از روز خود را به تنفس آگاهانه اختصاص دهید. کاملا صاف بایستید و نفس عمیق بکشید (تنفس از سطح شکم نه سینه). تحرک خود را بیشتر کنید هیچ دقت کردهاید که معمولا در حین انجام کار سرحالاید، اما به محض نشستن خوابآلود می‌شوید و مدام خمیازه می‌کشید؟ دلیل این مساله این است که نشستن بر نحوه تنفس اثر می‌گذارد،؛ چنانچه حتی ضربان قلب را هم کُند می‌کند. حالا اگر کاری دارید که دائم مجبور به نشستن هستید، ساعتی یکبار برای چند دقیقه از جای خود بلند شوید و راه بروید، ‌تحرک خود را بیشتر کنید،‌ به عضلات خود کشش بدهید و... به بدنتان حرکت بدهید! چُرت روزانه بزنید تنها راز نشاط افرادی که تا پاسی از شب همچنان سرحال کار می‌کنند، چُرت کوتاه است. باورتان می‌شود یک چُرت ۶۰-۳۰ دقیقهای بعدازظهر، بیاندازه انرژیبخش است؟ امتحان کنید! بیشتر آب بنوشید یک دلیل خوابآلودگی، این است که به قدر کافی آب نمی‌نوشید. درواقع بدون اینکه خودمان متوجه باشیم، بدن بیشتر ما دچار کمبود آب می‌شود، درحالی‌که تنها دو درصد از این کمبود هم می‌تواند منجر به افت انرژی بدن شود. می‌دانید چرا؟ چون کمبود آب به میزان قابل توجهی حجم خون را تغییر می‌دهد و خون را غلیظ می‌کند، که این امر کار بدن را در انتقال مواد غذایی و اکسیژن مشکل می‌کند و البته نتیجهای جز ایجاد احساس خستگی ندارد. حتما صبحانه بخورید با نخوردن صبحانه، درواقع تمام انرژی و نشاط ناشی از خواب مناسب خود را از بین می‌برید و نتیجه آن احساس بسیار بد در طول ساعات کاری است! صبحانه مهم‌ترین غذای روزانه است چون سوخت اولیه بدن را تامین می‌کند و چه بهتر که شامل یک غذای سالم و از جمله پرمیوه باشد! غذای سالم بخورید اگر بدخوراک باشید، دائم با خستگی دست به گریبان خواهید بود. هلههوله را از برنامه غذایی خود حذف کنید و به غذاهای سالم رو بیاورید که سرشارند از سبزیجات، میوهها، حبوبات، غلات و انواع آجیل و دانهها.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت سلامتیسم، تاریخ 10 آبان 96، کد مطلب: 12923: www.salamatism.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین