پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۹۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: مواد اولیه تجهیزات دندان پزشکی از سال آینده دارای برچسب اصالت کالا می‌شوند.

شعار سال: رضا مسائلی مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت اظهار کرد: از ابتدای سال 97 همه محصولات تجهیزات پزشکی باید برچسب اصالت کالا داشته باشند، در غیر این صورت اجازه ورود به بازار داخلی را دریافت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: همه مواد اولیه تجهیزات دندان پزشکی دارای برچسب اصالت کالا شده و این طرح با مشارکت متخصصان دندان پزشک انجام می‌شود؛ این اقدام گامی مفید در راستای جلوگیری از ورود تجهیزات دندان پزشکی قاچاق به کشور می‌شود.

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به تجهیزات پزشکی خانگی، اظهار کرد: به دلیل پیشرفت تکنولوژی و آگاهی جامعه تجهیزات پزشکی خانگی که مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد، نسبت به گذشته بیشتر شده است و کاربرد لوازم پزشکی در خانه‌ها افزایش پیدا کرده است.

تامین تجهیزات پزشکی بیماران بر عهده بیمارستان‌هاست

مسائلی در خصوص حمایت از تولیدات داخلی تاکید کرد: تلاش می کنیم تولید و عرضه و نظام مندی‌ در زمینه تجهیزات پزشکی داشته باشیم تا برچسب اصالت کالا بر روی محصولات از سال 97 هم اجرایی شود.

وی با بیان اینکه تامین تجهیزات پزشکی بیماران در قالب طرح تحول نظام سلامت بر عهده بیمارستان‌هاست، گفت: در طرح تحول تامین تجهیزات پزشکی بیماران به وسیله بیمارستان انجام می‌شود و وزارت بهداشت برای راحتی افراد بستری در بیمارستان‌ها با وجود فرآیند‌های متراکم و سخت این کار را بر عهده گرفته است.

مسائلی یادآور شد: قسمتی از بدهی بیمارستان‌ها به شرکت‌های داخلی تجهیزات پزشکی بیشتر به دلیل تامین لوازم پزشکی بیماران به وسیله بیمارستان‌هاست و وزارت بهداشت بر اساس قانون برنامه ریزی خوبی در زمینه حمایت از استارت‌آپ‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی دارو و سللامت ، تاریخ انتشار 7بهمن 96، کدمطلب:۱۲۱۴۶، www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین