پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۴۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان از بخشودگی و تقسیط جرایم 1100 کارگاه در سطح استان در راستای طرح تسهیل فضای کسب و کار خبر داد.

شعارسال: مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان از بخشودگی و تقسیط جرایم 1100 کارگاه در سطح استان در راستای طرح تسهیل فضای کسب و کار خبر داد.

مسعود علیاری صبح امروز در نشست خبری با تاکید بر این‌که تعداد افراد تحت پوشش تامین‌اجتماعی در هر کشور، از شاخص‌های توسعه‌یافتگی آن کشور است، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در سطح کشور و استان به ترتیب یک میلیون و 600 هزار و 9000 بیمه شده اصلی داشتیم و این میزان در حال حاضر به ترتیب به 13 میلیون و 800 هزار و 181 هزار نفر رسیده است و این نشان از توسعه‌یافتگی دارد.

این مسئول با اشاره به این‌که تعداد بیمه‌شده‌های اصلی استان در مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب، 20 برابر شده است، ادامه داد: همچنین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مستمری‌بگیران در سطح استان 300 نفر بود ولی در حال حاضر به 40 هزار نفر رسیده است. مجموع افراد اصلی و تبعی تحت پوشش سازمان در سطح کشور نیز قبل از پیروزی انقلاب 4 میلیون و 500 هزار نفر بود ولی امروزه بالای 42 میلیون نفر تحت پوشش سازمان هستند.

وی تصریح کرد: پارسال در راستای بهبود خدمات، اقدامات چشمگیری صورت گرفت که از جمله آن‌ها راه‌اندازی سیستم بازرسی الکترونیک بود؛ در واقع قبلا بازرسی‌ها به صورت کاغذی و از طریق پر کردن فرم‌‌های خاص صورت می‌گرفت ولی امروز دیگر بازرسی‌ها کاغذی انجام نمی‌شود و بازرسان از طریق جی‌پی‌اس و تبلت، پرداخت حق بیمه کارگران را تحت نظارت قرار می‌دهند. این در حالی است که با انعقاد تفاهم‌نامه با اداره پست، همه کارگاه‌ها در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته و تاکنون 80 درصد از کارگاه‌ها به صورت الکترونیکی بازرسی شده است.

علیاری با اشاره به راه‌اندازی پرونده‌های الکترونیک از سال 94، خاطرنشان کرد: تا آخر امسال همه پرونده‌ها الکترونیکی می‌شود و این مهم یکی از طرح‌های زیربنایی تامین‌اجتماعی تمام‌الکترونیک محسوب می‌شود. علاوه بر این، در حال حاضر 3460 نفر از زنان خانه‌دار استان زنجان تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار هستند و امیدواریم این رقم به 100 هزار نفر برسد.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان با بیان این‌که با اجرای طرح‌های غیرحضوری، با کاهش چشم‌گیر ارباب‌رجوع مواجه بوده‌ایم و از 65 هزار مراجعه حضوری، 58 هزار نفر حذف شده است، گفت: از اواخر سال 92، میزان مستمری مستمری‌بگیران 95 درصد افزایش یافته است و این میزان، 26 درصد بیشتر از نرخ تورمی است که بانک مرکزی اعلام کرده است. سال بعد نیز بدون شک میزان حداقل مستمری سازمان بیشتر از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 15 بهمن 1396، کدخبر: 83261 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یلدا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
خوبه که از تولید داخلی به همین منوال حمایت بشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین