پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۰۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
پنجمین همایش بین المللی خودرو با محوریت زنجیره تامین و قطعه سازی،۲۴ و ۲۵ بهمن در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

شعارسال:پنجمین همایش بین المللی خودرو با محوریت زنجیره تامین و قطعه سازی،۲۴ و ۲۵ بهمن در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

بهراد اعتمادی معاون توسعه حمل و نقل و رئیس همایش بین المللی خودرو در نشست با خبرنگاران گفت: صنعت خودرو در جی دی پی (تولید ناخالص داخلی) کشورهای توسعه یافته از نظر گردش مالی جایگاه سوم را بعد از نفت و بانکداری داراست و باتوجه به زنجیره گسترده تامین صنعتی راهبردی­­به حساب می آید.

وی افزود: پس از پسابرجام شاهد رشد صنعت خودروسازی کشورمان هستیم اما صنعت قطعه سازی همگام با آن رشد نکرده است و به همین منظور همایش امسال با همین محوریت و برای ­اتصال قطعه سازان داخلی به شبکه جهانی قطعه سازان برگزار می شود.

رئیس همایش بین المللی خودرو با اشاره به اجزای تشکیل دهنده خودرو اظهار داشت:25 درصد قطعات شامل مواد پلاستیکی، 30 درصد شامل مواد لاستیکی و مابقی مربوط به فولادی و آلیاژی است و باید برای سهم گرفتن از بازارهای جهانی برای قطعه سازان داخلی با استفاده از مزیت قیمت مواد اولیه پایین کشور تلاش کنیم.

وی با اشاره به تاکید وزیر صنعت معدن و تجارت درخصوص ورود جدی ایدرو در موضوعات خودروسازی کشور افزود: در سند راهبردی­ خودرو باید 650 هزار خودروی روز دنیا تولید کنیم که نیاز به تکنولو‍ژی جدید و رشد قطعه سازان دارد.

اعتمادی از تهیه سند توسعه خودرو با همکاری شرکت رولند برگر آلمان و آماده شدن قسمت اول آن تا 7 ماه آینده خبر داد و گفت: در این سند اظهارات­ همه ذینفعان خودرو ­لحاظ شده است تا نقش خود را در اجرای آن ایفا کنند.

کاکایی دبیر علمی همایش با اشاره به ارسال 130 مقاله به این همایش و انتشار 50 مقاله قطعی شده گفت: زنجیره تامین، اگر تحرک داشته باشد حداکثر ارزش افزوده را برای این صنعت ایجاد می کند.

نظری دبیر اجرایی همایش نیز گفت: صنعت قطعه سازی کشور نیازمند دانش و اطلاعات،اصلاح فرآیند و تکنولوژی روز دنیا است و این همایش فرصتی خوبی برای تعامل قطعه سازان داخلی و خارجی است که منجر به­­­ انعقاد قرارداد نیز خواهد شد.

این همایش با حضور 220 مهمان خارجی و رئیس انجمن قطعه سازان آلمان،­ فرانسه، ایتالیا و ترکیه 24 و 25 بهمن در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود و در نمایشگاه جانبی آن نیز دستاوردهای صنعت خودروسازی به نمایش در می آید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا وسیما،تاریخ انتشار18بهمن 96،کدخبر: 2026264، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
ایران سرمایه علمی انرا دارد تا از مونتاژ خودرو به تولید خودرو برسد اگر خودروسازان کمی از سود تولید خودرو های مزخرف خود بکاهند
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین