پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۹۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: برجام به هیچ وجه قابل بازبینی و بازنگری نیست.

شعارسال: علی اکبر ولایتی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست مشورتی همایش جهانی محبان اهل بیت (ع) افزود: آنچه مسلم است، این است که جمهوری اسلامی ایران برجام را امضا کرده و به رغم برخی از مشکلات آن را پذیرفته است و تا جایی که به ایران مربوط می‌شود، ما به تعهدات خودمان عمل کرده ایم.

وی گفت: برجام به هیچ وجه قابل بازبینی نیست و هیچ شرط دیگری را که غربی‌ها به عنوان عوامل فشار در نظر گرفته اند مثل موضوعات دفاعی و حضور منطقه ای، جمهوری اسلامی ایران زیر بار آن‌ها نخواهد رفت.

ولایتی افزود: برجام عین همان چیزی است که به صورت مکتوب مورد توافق ایران و ۱+۵ قرار گرفته است نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در خصوص نشست مشورتی همایش جهانی محبان اهل بیت (ع) نیز گفت: جلسه امروز کمیته مشورتی و مقدماتی همایش با حضور شخصیت‌هایی از حدود ۴۰ کشور است تا مشورت‌هایی برای تشکیل شورای عالی مجمع محبان اهل بیت (ع) انجام شود تا به زودی این شورا را تشکیل دهیم.

وی افزود: در این نشست پیشنهاد‌هایی برای پیشرفت کار اجلاس جهانی محبان اهل بیت مطرح می‌شود و سپس اعضای شورای عالی مجمع محبان اهل بیت (ع) را تشکیل می‌دهیم و همچنین کمیته‌هایی درباره مسائل سیاسی، ایدئولوژی، فرهنگی و اقتصادی نیز تشکیل خواهد شد و برای مشورت‌های بیشتر و رسیدن به راه حل‌های مشترک در رابطه با محبان اهل بیت (ع) انجام شود.

ما کشور مهم غرب آسیا هستیم

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ما کشور مهم غرب آسیا هستیم و حق داریم در منطقه خودمان به ندای ملت‌های دیگر که دوست ما و یا جزء محور مقاومت هستند پاسخ دهیم.

ولایتی در پاسخ به پرسشی افزود: مبنای حضور ما چند چیز است، اول اینکه ما عضو منطقه‌ای هستیم که الان در آن حضور داریم و دوم این که اگر در سوریه و یا عراق هستیم، به دعوت دولت‌های قانونی این کشورهاست.

وی گفت: انگلیس، آلمان، فرانسه و یا دیگر کشور‌های غربی، هیچ کدامشان در غرب آسیا نیستند و چگونه به خود حق می‌دهند که در منطقه حضور داشته باشند.

ولایتی افزود: به رغم آنکه این موضوع خلاف قوانین بین المللی است می‌خواهند مانع از حضور ما در منطقه شوند.

وی گفت: ما به این صحبت‌ها اعتنایی نداریم و به سیاست حضور فعال دوستانه خودمان در منطقه ادامه خواهیم داد.

ولایتی در پاسخ به پرسشی درباره سقوط جنگنده رژیم صهیونیستی افزود: این موضوع نقطه عطفی در تاریخ مبارزات فلسطینی است.

وی گفت: یکی از کشور‌های مهم خط مقدم که از حلقه‌های طلایی مقاومت است، این حق را دارد که از تمامیت ارضی خودش و همچنین فضای خودش دفاع کند.

ولایتی افزود: بنابراین اگر هواپیما‌های رژیم صهیونیستی به فضای سوریه آمدند و پیش از آن به آن‌ها تعرضی نمی‌شد امروز سوریه خودش را در این اقتدار می‌بیند که با این زائده قوی شده توسط غربی‌ها در منطقه، پاسخ دهد و رژیم صهیونیستی حساب کار خودش را بکند.

وی گفت: دولت‌ها و کشور‌های منطقه حق دارند که از فضای خودشان استفاده کنند و این حق دولت و ملت سوریه بود که به هواپیما‌های متجاوز پاسخی دهند که آن‌ها را پشیمان کند.

ولایتی در پاسخ به پرسشی در خصوص برگزاری نشست آستانه با موضوع سوریه افزود: به طور قطع ایران از نشست آستانه دفاع می‌کند و کشور‌های ایران، ترکیه و سوریه از قبل همکاری با یکدیگر را آغاز کرده اند.

وی گفت: این نخستین نشست آستانه نیست بلکه در استمرار نشست‌های قبلی است و ما نسبت به آن خوشبین هستیم.

ولایتی افزود: اگر راه سیاسی در این باره وجود داشته باشد از طریق نشست آستانه می‌گذرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ادعای ایجاد پایگاه نظامی ایران در سوریه گفت: حضور ایران در سوریه برای کمک به دولت قانونی سوریه و مردم مظلوم این کشور است و هیچ هدف دیگری ندارد جز اینکه به ندای آن‌ها پاسخ مثبت دهد.

ولایتی افزود: اگر کمک ایران نبود، معلوم نبود تکلیف خط مقاومت چه خواهد شد، محور خط مقاومت همچنان ادامه خواهد یافت، اما نه به تعبیری که صهیونیست‌ها دارند بلکه هر گونه که مورد توافق ایران و سوریه باشد عمل خواهیم کرد.

نشست مشورتی همایش جهانی محبان اهل بیت (ع) با حضور شخصیت‌هایی از حدود ۴۰ کشور در هتل انقلاب برگزار شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صداو سیما، تاریخ انتشار: 23بهمن1396 ، کدخبر: 2030811: www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
قرارداری هست که به امضای همه اعضای شواری امنیت رسیده است و دیگر راه برگشتی برای کسی نمانده است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین