پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۱۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
مدیرکل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای دو پروژه عمرانی در چهارمحال و بختیاری که تصمیم به قطع 6 هزار و 500 اصله درخت بلوط بسته شده بود، سرانجام با پیگیری و جلسات متعدد منابع طبیعی با استانداری از قطع این تعداد درختان جلوگیری شد.

شعارسال: مدیرکل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای دو پروژه عمرانی در چهارمحال و بختیاری که تصمیم به قطع 6 هزار و 500 اصله درخت بلوط بسته شده بود، سرانجام با پیگیری و جلسات متعدد منابع طبیعی با استانداری از قطع این تعداد درختان جلوگیری شد.

علی محمدی‌مقدم اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها برای ایجاد جاده مواصلاتی بین چهارمحال و بختیاری و استان خوزستان که مسیر آن قبلاً از سوی اداره کل راه و شهرسازی جانمایی شده و جاده جدید با عبور از جنگل‌های انبوه بخش بازفت سبب قطع و تخریب تعداد زیادی از درختان بلوط دانه‌زاد می‌شد، با ارائه مسیر جایگزین از سوی اداره کل منابع طبیعی چهارمحال و همچنین افزایش حفر تونل‌ها و استفاده از جاده قدیمی در قسمتی از مسیر از قطع بیش از شش‌هزار اصله درخت بلوط جلوگیری شد.

وی همچنین به خط انتقال برق فشار قوی در مسیر جنگلی فلارد به لردگان اشاره کرد و افزود: شرکت مجری به دلیل محدودیت‌های فنی مجبور به عبور از توده جنگلی بود و برای احداث دکل‌های برق نیاز به ایجاد 46 کیلومتر جاده فرعی داشت که با مذاکرات طولانی وقت‌گیر با شرکت مجری سبب شد که پایه‌های انتقال برق در اراضی جنگلی بدون ایجاد جاده فرعی انجام شود و با تفاهم انجام شده از سوی منابع طبیعی و مجری طرح موافقت شد که سیم کشی هوایی دکل های برق فشار قوی به وسیله بالگرد انجام شود.

محمدی‌مقدم تاکید کرد: با این توافق از قطع 500 درخت بلوط جلوگیری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای سیاست‌های سازمان جنگل‌ها برای تحقق قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی به منظور کاهش خسارت وارده ناشی از اجرای پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های دولتی در جنگل‌ها و مراتع انجام شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1396، کدخبر: 96112413584، www.isna.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
من میگم زبان انگیلیسی سایت شعار سال هرچه دیرتر راه بیفته بهتره! چون خوبیش اینه که یه زبون خارجی که سایت رو میبینه نمیفهمه که تو ایران میتونن 6 هزار درخت بلوط رو قطع کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین