پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۱۰۲۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴
به گفته ی الکساندر کینشچاک سفیر فدراسیون روسیه در دمشق، دولت روسیه از ایران و همپیمانان خود در گروه اقتصادی بریکس دعوت کرده است تا پایگاه خود را در آینده ی امیدوار کننده ی اقتصادی سوریه محکم کنند. لازم به ذکر است که ''بریکس'' نام گروهی اقتصادی است که اعضای آن را قدرت های نوظهور اقتصادی تشکیل داده و شامل کشورهای روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی می گردد.
شعارسال: به گفته ی الکساندر کینشچاک سفیر فدراسیون روسیه در دمشق، دولت روسیه از ایران و همپیمانان خود در گروه اقتصادی بریکس دعوت کرده است تا پایگاه خود را در آینده ی امیدوار کننده ی اقتصادی سوریه محکم کنند. لازم به ذکر است که ''بریکس'' نام گروهی اقتصادی است که اعضای آن را قدرت های نوظهور اقتصادی تشکیل داده و شامل کشورهای روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی می گردد.

به نقل از Russia Today، سفیر روسیه در خصوص وضع کنونی اقتصاد سوریه عنوان کرده است که '' بر اساس تخمین های (دولت) سوریه، خسارت های وارده به بخش تولیدی (کالا و خدمات) بیش از ۷۵ میلیارد دلار بوده است'' و ''متخصصان سازمان ملل معتقدند که حدودا ۲۰۰ میلیارد دلار (سرمایه گذاری) نیاز است تا سوریه مجددا به نرخ تولید ناخالص داخلی پیش از بحران دست یابد''.

وی گفته است ''می دانیم که برای دولت سوریه سخت است تا در شرایط پس از بحران بودجه ی لازم را به دست آورد''. کینشچاک در ادامه افزوده است ''بنا براین، روسیه پیشنهاد کرده است که (به طور کلی) جامعه ی بین المللی و در درجه ی اول کشورهایی که روابط دوستانه ای با سوریه دارند در خصوص دستیابی به یک برنامه ی پیچیده برای احیای سوریه هم افزایی کنند.

افزون بر این، الکساندر کینشچاک اذعان کرده است که روسیه مایل است تا با کشورهای عضو گروه بریکس و همپیمانانی مانند ایران که سیاست خارجی مستقلی داشته و برای محکم کردن جای پای خود در آینده ی نوید بخش اقتصادی سوریه انگیزه دارند همکاری کند.

لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۶ مسکو و دمشق قراردادهایی به ارزش حدودا ۱ میلیارد دلار برای بازسازی سوریه ی جنگ زده منعقد کردند. همچنین، به دولت روسیه پیشنهاد شده است که در کشف و توسعه ی منابع نفت و گاز واقع در زمین و دریا مشارکت کرده و پالایشگاه بنی یاس سوریه را ارتقا بخشد. علاوه بر این، به روسیه پیشنهاد شده که با همکاری ایران و ونزوئلا یک پالایشگاه جدید بسازد.

در پایان باید به این نکته اشاره گردد که سوریه صادرات محصولات کشاورزی خود به روسیه را آغاز کرده است. همچنین، این دو کشور قصد دارند که برای آسان سازی نقل و انتقالات مالی فیمابین یک بانک جدید تاسیس کنند که قرار است به طور نصف نصف توسط هر دو کشور اداره شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1396، کدخبر: 773976،www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
ایران و روسیه میتونند با اعطای وام به سوریه یا مشارکت مستقیم در ساخت و ساز های سوریه پس از جنگ به اقتصاد این کشور کمک کنند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین