پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۳۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
تفاوت در نوع جهان بینی حامیان انقلاب های مردمی با حامیان جریان های مادی گرا(شناخته شده با اصطلاح کلی غرب)، بستر را برای ایجاد نوعی شکاف تاریخی فکری، رفتاری و عملی بین این دو گروه ، فراهم نموده و بعضا شرایط را برای تقابل های قطبی فراهم نموده است .

اختصاصی شعار سال :تفاوت در نوع جهان بینی حامیان انقلاب های مردمی با حامیان جریان های مادی گرا(شناخته شده با اصطلاح کلی غرب)، بستر را برای ایجاد نوعی شکاف تاریخی فکری، رفتاری و عملی بین این دو گروه ، فراهم نموده و بعضا شرایط را برای تقابل های قطبی فراهم نموده است .

بعنوان نمونه در خصوص انقلاب اسلامی در ایران، غرب اینگونه تصور می کرد که بعد از فروپاشی نظام شاهنشاهی اتفاقی که خواهد افتاد، در حد جا به جایی افراد بوده و منافع آنها در داخل کشور و منطقه، به خطر نمی افتد .در حالیکه با تغییرات بوجود آمده، نه تنها منافع داخل ایران بلکه حتی منافع خود در خاور میانه و جغرافیای تحت استعمار را در خطر دیدند. لذا از همان ابتدا تمام تلاش خود را برای سرنگونی و مهار انقلاب بکار گرفته و موضوعاتی چون جنگ، کودتا، تحریم، تهاجم فرهنگی و نفوذ برخی از ابزار هایی بودند که تا به امروز مورد استفاده واقع شده است. ناکامی غرب در اعمال فشارهای بیرونی در قالب جنگ و تحریم باعث گرایش آنان به راهبردهای تقابلی تخریب از درون شده است . در این بین، وجود برخی ضعف های درونی همچون سوء تدبیر ها، تبعیض، فساد مالی در داخل کشور، ضربات به مراتب سنگین تری از تقابل های بیرونی، بر پیکره انقلاب ها و خیزش های مردمی وارد می کند.

مصداق عینی دیگر در خصوص کارشکنی های غرب در برابر انقلاب های مردمی را می توان در خصوص انقلاب های عربی و خیزش های مردمی در مناطق تحت استعمار جدید ، مشاهده نمود . در این موارد نیز ، غرب با دو راهبرد فشار از بیرون و تلاش در راستای انهدام درونی، به مقابله برخاسته و صد البته، اثرگذاری اقدامات تخریب از درون به مراتب، بیشتر از اعمال فشارهای بیرونی خواهد بود. به منظور مقابله با چنین رویکردهای تخربی و فشارهای اعمال شده، لازم است چهار عامل راهبردی بعنوان تکیه گاههای انقلاب های مردمی، مورد توجه و تاکید قرار گیرد .

عامل اول تقویت روحیه امید بین اقشار مختلف مردم است. این امر با اقدامات عملی مسئولان و در پیش گیری درستکاری، رفع تبعیض، خدمت صادقانه و دوری از اولویت قرار دادن منافع شخصی به منافع ملی حاصل می شود.این عامل توسط مسئولان و عوامل اجرایی،یعنی از بالا به پایین به سایرین یا توده مردم، تسری پیدا خواهد کرد.

عامل دوم تقویت اراده جمعی جهت رسیدن به وضع مطلوب است. به عبارت دیگر، باید فرهنگسازی در این زمینه انجام شود به طوری که تغییر در جهت بهبود، تبدیل بنوعی خواست همگانی گردد .

عامل سوم افزایش آگاهی است. انجام کارها بدون آگاهی ، سعی و خطا محسوب شده و بسترساز افزایش هزینه ها و مسبب کاهش سازماندهی به منابع خواهد بود .پیامبر اکرم(ص) فرمودند: " هرکس بدون علم و آگاهی کاری انجام دهد بیشتر از آنکه آباد کند خراب می کند یا در جایی دیگر امام صادق(ع) فرمودند: " از نظر من فرقی نمی کند که کار را به خائن واگذار کنم یا به انسانی ناشی و غیر متخصص و فاقد مهارت.". این در حالی است که بنظر می رسد کم توجهی به این مهم در برخی از اقدامات صورت گرفته در انقلاب های مردمی،باعث افزایش هزینه ها شده باشد .

و نهایتا عامل چهارم اقتدار قضایی در برخورد با افرادی است که عمدا به مردم و سرمایه های آنها خیانت می کنند. مسامحه در برخورد با افراد خیانتکار تحت هر عنوانی،دستیابی به چشم انداز های ترسیم شده در انقلاب های مردمی و خیزش های اجتماعی را غیر ممکن می سازد.

همانگونه که ملاحظه می گردد، توجه به عوامل چهارگانه فوق الذکر در خصوص انقلاب اسلامی ایران بعنوان نمادی موفق از انقلاب های دینی نیز نوعی ضرورت غیرقابل انکار می باشد . در شرایط حساسی نظیر شرایط انتخابات عمومی نیز ، اهمیت توجه و تمرکز بر آن افزایش یافته و ثمره چنین تمرکزی نیز، کاهش احتمال نفوذ و تخریب از داخل خواهد بود.

*اختصاصی سایت خبری تحلیلی شعار سال، انعکاس مطالب به معنای تایید آنها توسط سایت تحلیلی خبری شعار سال نبوده و تنها بر اساس وظیفه اطلاع رسانی ، اقدام به انعکاس مطالب می گردد.

* شعار سال : دکتر مقداد حاجی محمد علی جهرمی ، از جمله اساتید دانشگاهی فعال در رشته مهندسی صنایع و مدیریت اجرایی کشور بوده و در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، از شهر تهران نامزد شده اند . شیوه حضور دکتر جهرمی در عرضه انتخابات، حضور مستقل بوده و تاکید خاصی بر مسئولیت پذیری نسل جوان در سطوح محتلف مدیریت اجرایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارند(گردش نخبگان و شایسته سالاری) .

دکتر جهرمی علاوه بر تدریس دانشگاهی و تحقیق ، در حوزه مدیریت جریان های کارآفرینانه ، توسعه سیستم ها و سامانه های پشتیبانی از مدیران دستگاه های دولتی و بخش خصوصی ، حوزه های فرهنگی سیاسی و اجتماعی، دارای سوابق درخشان و قابل توجهی می باشند .

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
1
1
بسیار عالی با تشکر از جناب دکتر جهرمی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
1
1
عالی بود دو حدیث واقعا جای تفکر داشت
نیما شیخی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
1
0
جالبه که اینقدر اعتماد به نفس دارن برای مجلس
ایشون از اساتید ما بودن ولی نه بار علمی بالایی داشتند و نه آنطور که ادعا میکنند متخصص مدیریت و استراتژیک هستن
عشق مدیریت زیاده تو کشور الحمدلله
به عمل کار برآید
به سخنرانی نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین