پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
حزب اتحاد ملت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن با آرمان‌های این انقلاب مردمی تجدیدعهد کرده و عموم مردم آگاه و مسئول ایران را نیز به شرکت در این جشن بزرگ فرامی‌خواند.

شعارسال: متن کامل بیانیه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به مناسبتسی و‍‍‍‍ هفتمینسالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به این شرح است

والفجر و لیال عشر

فرارسیدن سی و‍‍‍‍ هفتمینسالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فرصتی است تا بار دیگر یاد و خاطره امام و شهیدان راه آزادی و سربلندی ایران اسلامی را گرامی بداریم و با آرمان‌های بلندشان میثاقی دوباره ببندیم. در بهمن ۱۳۹۴ در شرایطی به استقبال سالگرد مردمی‌ترین انقلاب تاریخ می‌رویم ُکه ملت ایران برای اولین بار همزمان با دو انتخابات سرنوشت‌ساز که نماد حق حاکمیت ملت بر سرنوشت خویش است مواجه است.

از یکسو انتخابات مجلس خبرگان که عالی‌ترین نهاد قدرت و مسئولیت را در ایران شکل می‌دهد و مسئولیت انتخاب وصیانت از صلاحیت‌های رهبری نظام را بر عهده دارد که با توجه به جایگاه و مسئولیت‌های خطیر رهبری در قانون اساسی و حصول اطمینان از حسن عملکرد آن توسط خبرگان منتخب مردم یکی از نمودهای تحقق مردم‌سالاری دینی است که همین امر بر اهمیت حضور آگاهانه و پرشور مردم در این انتخابات می‌افزاید.

از سوی دیگر هفتم اسفندماه انتخابات مجلس شورای اسلامی است که امام (ره) آن را عصاره فضایل ملت و رأس امور می‌دانست. مجلسی که بتواند با تصویب قوانین راهگشا و نظارت دقیق بر همه نهادها و مراکز و مؤسسات، پاسداشت حقوق ملت و مانع فساد و تباهی‌ها باشد. تجربه سال‌های اخیر نشان داده است که اگر مجلسی توانمند و خبیر و نمایندگانی شجاع و مستقل داشتیم، بسیاری از نابسامانی‌ها ظهور و بروز نمی‌یافت.

باآنکه رهبری با درک شرایط خطیر جهانی بر دعوت به حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات برای تحکیم بنیادهای مشروعیت و امنیت ملی تأکید فرمودند و مردم و جریان‌های سیاسی نیز با استقبال پرشور در مرحله نام‌نویسی و اعلام نامزدی، به دعوت رهبری لبیک گفتند، متأسفانه در مرحله بررسی صلاحیت‌ها به لوازم معقول و منطقی این دعوت به مشارکت حداکثری التفات نشد و یکی از گسترده‌ترین رد صلاحیت‌ها در تاریخ پس از انقلاب اسلامی اتفاق افتاد که احراز نشدن صلاحیت آیت‌الله سید حسن خمینی و بسیاری از بزرگان و فاخران عرصه فقه و اجتهاد از شگفتی‌های این امر بود. بعضی از این بزرگان کسانی بودند که توسط امام راحل در عالی‌ترین مناصب و مسئولیت‌هایی که مستلزم داشتن درجه اجتهاد بود نصب‌شده بودند و اینک توسط فقهای شورای نگهبان صلاحیت علمی و فقهی‌شان احراز نشده اعلام شد. بی‌اعتنایی و خدشه‌دار کردن سنت معقول و دیرین حوزوی و به سخره گرفتن گواهی و شهادت جمعی از برجسته‌ترین مراجع تقلید و استوانه‌های فقاهت در حوزه‌های علمیه نسبت به‌ مراتب علمی و اجتهاد این بزرگان از سوی فقهای شورای نگهبان ضربه بزرگی به یکی از افتخارات روحانیت و نهاد مرجعیت شیعه در خصوص استقلال از دولت و حکومت بود و این امری بود که امام راحل بر حفظ و تداوم آن تأکید داشتند.

در برسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس نیز با آنکه به مدد تشکیل دولت اعتدال‌گرا در سطح هیات‌های اجرایی قانون‌گرایی نسبتاً قابل قبولی حاکم بود ولی از سوی هیات‌های نظارت بی‌سابقه‌ترین رد صلاحیت‌ها در تاریخ انتخابات مجلس رقم خورد و نه‌تنها اصلاح‌طلبان و حامیان دولت که اصول‌گرایان معتدل و حتی بسیاری از کاندیداهای مستقل و غیرجناحی نیز رد صلاحیت شده یا صلاحیتشان احراز نشده اعلام گردید.

به گمان ما بعضی ممکن است بر این باور باشند که با این حربه رد صلاحیت‌ها نه‌تنها از حضور چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و جریان منتقد و مخالف انحصارطلبی در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی ممانعت به عمل می‌آورند که با ایجاد ناامیدی و کاهش مشارکت مردم راه برای حضور بدون ریسک چهره‌های دست‌چین شده و موردنظر هموار و بدون مزاحمت خواهد شد.

ما بر این باوریم که جریان گسترده و شائبه برانگیز رد صلاحیت‌های کاندیداهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی امری نیست که به‌سادگی بتوان آن را توجیه و از آفات و خطرات حال و بلندمدت آن چشم‌پوشی کرد. حزب اتحاد ملت ایران اسلامی که خود را عمیقاً متعهد به ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های امام راحل می‌داند و بر اجرای کامل و همه‌جانبه قانون اساسی و حفظ توازن و تمامیت دو رکن؛ جمهوریت و اسلامیت؛ نظام به‌عنوان راهکاری اساسی در تقویت مشروعیت و استحکام امنیت ملی تأکید دارد، مشارکت حداکثری مردم را در تلازم با رعایت اصل میزان قرار گرفتن رأی مردم می‌داند.

ما بر این باوریم که اگر هشدارهای حضرت امام در باب نگرانی از خطر متحجرین و برداشت‌های ناصواب و انحرافی آن‌ها از اسلام جدی گرفته می‌شد و میزان بودن رأی مردم قلمداد می‌شد، این‌چنین تعداد کثیری از دل‌سوختگان و دردمندان، فرزندان شهدا و جانبازان و رزمندگان و چهره‌های باسابقه و خدوم حذف نمی‌شدند. با این‌حال حزب اتحاد ملت ایران اسلامی نیز همراه و هم‌آوا با دیگر شخصیت‌ها و رهبران و بزرگان و احزاب اصلاح‌طلب و به‌ عنوان جزئی از جبهه گسترده اصلاح‌طلبان راهکار مقابله با این ناملایمات را نه از مسیر ناامیدی و قهر با صندوق‌های رأی که خواسته انحصارطلبان است، بلکه از مسیر مشارکت و حضور حداکثری ملت در پای صندوق‌های اخذ رأی می‌داند و بر این باور است که ملتی که در خرداد ۹۲ گام اول را در مسیر تشکیل دولتی به‌ دور از افراط‌گرایی‌های گذشته برداشت و برجام را به ارمغان آورد در گام دوم نیز نارضایتی خود از عملکردهای ناصواب و تنگ‌نظری‌ها و انحصارطلبی‌های مخرب را نشان خواهد داد و با حمایت از کاندیداهایی از مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی که در لیست ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان قرار می‌گیرند، اجازه نخواهد داد جریانی که به میزان بودن رأی ملت اعتقادی ندارد، بر مقدرات اساسی کشور حاکم شود. حزب اتحاد ملت ایران اسلامی انتخابات اسفندماه ۹۴ را گام دوم برای تحقق برجام داخلی قلمداد می‌کند چراکه افراطیون نشان داده‌اند از حداکثر توان خود برای تقابل با برجام بهره خواهند گرفت و حیات این نظام و تقویت منافع ملی درگرو تلاش حداکثری برای عدم واگذاری آرمان‌های انقلاب اسلامی به دست نااهلان است. حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ضمن دعوت از ایرانیان آگاه و مسئول برای حضور و مشارکت گسترده پای صندوق‌های رأی این حضور را متضمن حفظ نهاد انتخابات و صندوق رأی به‌عنوان میراث گران‌بهای انقلاب اسلامی و نماد مردم‌سالاری در کشور می‌داند.

در پایان حزب اتحاد ملت ایران اسلامی اعلام می‌دارد با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر در آستانه سی و هفتمین سالروز پیروزی این انقلاب، با آرمان‌های این انقلاب مردمی تجدیدعهد کرده و عموم مردم آگاه و مسئول ایران را نیز به شرکت در این جشن بزرگ و گردهمایی ملی فرامی‌خواند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

۲۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۴

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا،تاریخ انتشار خبر 21 بهمن 1394، کدمطلب: 345929،  www.ilna.iri
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین