پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۳۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۱
جلسه سوال کنندگان از رئیس جمهور و نمایندگان آقای روحانی برای بررسی این سوال در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد.

شعارسال: شرکت کنندگان در این نشست درخصوص سوال از رئیس جمهور با هم مذاکره کردند و در صورت منتفی شدن سوال، گزارش به هیات رئیسه مجلس ارایه خواهد شد.

همچنین در صورتی که نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهور قانع نشوند گزارش مربوط به هیات رئیسه برای سوال از رئیس جمهور ارسال خواهد شد و رئیس جمهور یک ماه فرصت دارد تا برای پاسخ به سوال نمایندگان در صحن علنی حضور یابد.

پزشکیان: تشکیل تیم‌های مجزا برای رفع مشکلات موسسات مالی غیرمجاز

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تعیین اعضای تیم حقیقت‌یاب وزارت اطلاعات برای شناسایی اموال موسسات مالی غیرمجاز و شناسایی افراد خاطی خبر داد.

مسعود پزشکیان در نشست کمیسیون اقتصادی برای بررسی تقاضای نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهور که با حضور نمایندگان تقاضا کننده و نمایندگان ویژه رئیس جمهور برگزار شد، گفت: قرار است چهارشنبه این هفته جلسه‌ای با حضور نیروهای وزارت اطلاعات تشکیل شود تا موضوع شناسایی اموال و افرادی که در شکل‌گیری این مشکلات نقش داشته‌اند با سرعت بیشتری پیگیری شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمیسیون سه نفره از نمایندگان سران سه قوه افزود: در این کمیسیون مقرر شد که در هر شهری گروهی تشکیل شود تا مشکلات سپرده‌گذاران بررسی شود و افرادی که در لبه پرتگاه هستند و مشکلات آنها بحرانی‌تر است، شناسایی شوند تا به آنها کمک شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تمام تصمیمات اتخاذ شده در جلسات نمایندگان سه قوه سپرده‌گذاران حضور دارند، ادامه داد: البته مقرر شده است یک نماینده از سپرده گذاران در تمام جلسات حضور یابد و اسامی افرادی که سپرده خود را دریافت کرده‌ و دریافت نکرده‌اند روی سایت قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در مواردی سپرده‌گذاران، سپرده‌های خود را دریافت نکرده اند که این موضوع در حال بررسی است و کمیته حقیقت‌یاب برای شناسایی اموال این موسسات مالی تشکیل شده است تا بتواند با شناسایی اموال، سپرده‌های سپرده‌گذاران را به آنها بازگرداند.

پزشکیان با اشاره به اینکه تیمی تشکیل شده است تا افرادی که حسابرسی این موسسات را انجام داده‌اند و میزان حساب‌های این موسسات را بیش از میزان واقعی نشان داده‌اند شناسایی کند، افزود: مقرر شده است وزیر اطلاعات افرادی را مشخص کند که این افراد با سرعت بیشتر افراد دخیل در این وضع و همچنین اموال این موسسات را سریع‌تر شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه مقرر شده است برای هر موسسه یک تیم جداگانه تشکیل شود، ادامه داد: تیم‌ها برای هر کدام از بخش‌های پاسخگویی، حقیقت‌یابی و شناسایی اموال مختلف است و در واقع تیم‌های جداگانه برای هر یک از این بخش‌ها تشکیل شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری اطلاعات خوبی در اختیار دارند، یادآور شد: ممکن است برخی از این اطلاعات درست نباشد اما بسیاری از این اطلاعات صحیح است.

پزشکیان با بیان اینکه تیمی تشکیل شده است تا دغدغه مردم را بشنود، افزود: در حال حاضر با چالشی به اسم مشکلات موسسات مالی و اعتباری مواجه هستیم که این چالش خوراک بیگانگان و ضدانقلاب است.

وی ادامه داد: اگر دولت می‌تواند مطالبات سپرده‌گذاران را پرداخت کند بگوید تا مجلس تصویب کند که دولت این مطالبات را پرداخت کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تیمی تعیین شده است مختص به اینکه اموال با قیمت کارشناسی به فروش برسد، اظهار داشت: میزان تیم‌هایی که تشکیل شده کم است و تعداد مسائل و مشکلاتی که در این موسسات وجود دارد زیاد است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تعیین اعضای تیم حقیقت‌یاب وزارت اطلاعات خبر داد، گفت: احتمالاً روز چهارشنبه‌ جلسه‌ای با اعضای این گروه تشکیل می‌شود تا هر چه سریع تر بخشی از مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری رفع شود.

جزئیات جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با نمایندگان رئیس جمهور

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پس از پایان جلسه این کمیسیون با نمایندگان رئیس جمهور درباره طرح سوال از رئیس جمهور گفت: براساس زمان بندی که طبق آیین نامه داخلی مجلس داشتیم ، بعد از ارائه سوال 76 نماینده به هیئت رئیسه، طبق آئین نامه کمیسیون اقتصادی یک هفته فرصت داشت تا نشست مشترکی با نمایندگان رئیس جمهور در کمیسیون برگزار کند .

­به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا پور ابراهیمی ادامه داد: بر اساس جدول زمان بندی ، امروز از ساعت 10 صبح جلسه آغاز شد و نمایندگان رئیس جمهور از جمله رئیس کل بانک مرکزی ، وزیر اقتصاد و دارایی و معاون اقتصادی رئیس جمهور که طی نامه ای به مجلس و کمیسیون اقتصادی معرفی شده بودند ، در جلسه امروز حاضر شدند .

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بخش زیادی از جلسه امروز به اظهار نظر همکاران و نمایندگان سوال کننده اختصاص یافت اظهار داشت : مطالب مطرح شده در خصوص مسائل ، مشکلات و پیامدهای پیش آمده طی ماههای اخیر در حوزه موسسات غیر مجاز بود .

پور ابراهیمی ادامه داد : پس از صحبت های نمایندگان مجلس ، وارد پاسخ نمایندگان رئیس جمهور شدیم که بخشی از مطالب به دلیل اهمیت موضوع و لزوم تبیین بیشتر بالطبع نیازمند وقت بیشتری است .

وی اضافه کرد : بر اساس آیین نامه داخلی مجلس کسانی که از پاسخ های نمایندگان رئیس جمهور در کمیسیون اقتصادی قانع می شوند ، تنها موضوع در قالب سوال به هیئت رئیسه می رود و موضوع طرح سوال نیز منتفی می شود .

پور ابراهیمی با بیان اینکه اگر نمایندگان از پاسخ ها قانع نشوند سوال در دستور کار مجلس قرا رمی گیرد افزود : در صورت قانع نشدن نمایندگان پس از اتمام بررسی بودجه ، بر اساس آیین نامه داخلی مجلس ، رئیس جمهور باید ظرف یک ماه شخصا در مجلس حاضر شود تا جمع بندی کمیسیون اقتصادی در صحن، قرائت شود و رئیس جمهور نیز پاسخ دهد .

وی اضافه کرد : سپس رای گیری نهایی درباره قانع شدن یا نشدن نمایندگان در جلسه علنی انجام می شود .

پور ابراهیمی افزود : با توجه به اهمیت موضوع جلسه صبح دو و نیم ساعت به طول انجامید و با توجه به کم بودن زمان جمع بندی نهایی بعدازظهر اعلام می شود .

وی با بیان اینکه در جلسه عصر وقت کافی در اختیار نمایندگان رئیس جمهور نیز قرار می گیرد تصریح کرد : در نهایت جمع بندی نهایی ظرف یک هفته به هیئت رئیسه اعلام می شود.

واقعیت های میدانی با گزارش های ارائه شده در خصوص سپرده گذاران متفاوت است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نقاطی که در جلسه امروز مطرح شد این بود که سوال از رئیس جمهور، سوالی برمبنای رویکرد سیاسی نیست.

محمد رضا پورابراهیمی افزود: جالب است که بدانید ترکیب سوال کنندگان ترکیبی از گروه های سیاسی و کمیسیون های مختلف مجلس بود و این موضوع نشان می دهد عمده مباحث مطرح شده، دغدغه های درحوزه میدانی جامعه است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با اینکه در ماه های اخیر اعلام شد ساماندهی حدود 98 درصد از سپرده گذاران انجام شده است و حتی برخی از صحبت های رئیس جمهور در این خصوص مطرح شد اما واقعیت های میدانی نشان می دهد موضوع متفاوت است.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های نمایندگان در مجلس و کمیسیون اقتصادی این بود که گزارش های بانک مرکزی در خصوص ساماندهی و تسویه مشکلات مربوط به سپرده گذاران موسسات، مطابق آنچه گزارش می شود نیست و گزارش میدانی متفاوت با گزارشی است که ارائه می شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه دغدغه نمایندگان ارائه راهکار مناسب برای مشکلات باقیمانده است اظهار داشت: تلاش داریم راهکار مناسب برای مجموعه مشکلاتی که تا امروز تعیین تکلیف نشده است پیدا کنیم و همه اینها در راستای این موضوع است که التهابی را که در جامعه ایجاد شد و ما شاهد اعتراضات میدانی بودیم به کمترین حد ممکن رسانده شود و حق مردم را بر اساس ضوابط اعلام کنیم.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون اقتصادی با جدیت موضوع را پیگیری می کند ادامه داد: یکی از محورهای مد نظر ما این است که دستگاه قضایی حتماً باید با متخلفان در این حوزه برخورد قانونی کند، چه متخلفانی که در این موسسات مرتکب تخلف شده و امروز مردم را گرفتار کرده اند و چه متخلفانی که در دوره های قبل در حوزه مسئولیت های دولتی چه در وزارت تعاون بابت مجوزهای که داده اند و چه کسانی که سال های قبل در بانک مرکزی بوده اند و چه متخلفانی که امروز به وظایف خود عمل نکرده اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: مبنای گزارش ما به صحن علنی موضوعی است که مد نظر و دغدغه نمایندگان سوال کننده باشد.

پورابراهیمی افزود: البته درخصوص اعمال ماده 236 که تا امروز گزارش مشخصی از دستگاه قضایی اعلام نشده است، از دستگاه قضایی انتظار داریم که حتما آن را به صورت شفاف به مردم و مجلس ارائه و کسی را که مردم را دچار مشکل کرده است مشخص کند.

وی در پایان تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه قضایی بدون هیچ گونه ملاحظه ای دربرابر همه عوامل این موضوع، چه در دولت های قبل و چه در دولت فعلی، اعمال قانون کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار: 29 بهمن 1396 ، کدخبر: 2035560 ، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
این موسسات مالی غیر مجاز واقعا دست و دامن گیر شده در دولت...ای کاش برای رفع شکاست مردم از بیت المال دوباره خرج نکنن
ا.ف75
ایران
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
مقصر بودن دولت برای عدم.نظارت و برخورد با موسسات مالی بدون مجوز و غیر قانونی مشخص است ولی در کنار این مسائل کمک دولت به مال باختگان بسیار خوب بود و امید است به کمک دستگاه قضایی و مجلس این مشکلات نیز کاملا حل شود
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین