پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۷۷۳
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: درصد توزیع عدالت در کشور پایین است و نگاه منطقه‌ای مدیران و مسئولان کشور تا حد زیادی در جلوگیری از گسترش عدالت موثر بوده است.

شعارسال: سلمان خدادادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز گفت: برای مردم آذربایجان و مدیران اجرایی این استان جای خوشحالی است که هرسال 29 بهمن ماه به مناسبت سالروز قیام مردم تبریز، توفیق دیدار با مقام معظم رهبری مهیا می شود.

وی اضافه کرد: رهبری در دیدار با مردم تبریز فرمودند اگر قیام 29 بهمن مردم تبریز نبود، معلوم نبود سرنوشت انقلاب چه می شد؛ چه بسا قیام مردم قم هم به فراموشی سپرده می شد. صحبت های ایشان در دیدار با مردم تبریز استانی و منطقه‌ای نیست و همه ساله مسائل کلان کشور را در قالب این دیدار مطرح می کنند. امسال هم ایشان در دیدار با مردم تبریز در چهار محور سخنرانی کردند که یکی از آن‌ها بحث عدالت بود.

خدادادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز گفت: ایشان در این دیدار فرمودند ما در زمان های مختلف پیشرفت و توسعه داشته‌ایم اما اذعان می‌کنیم دررابطه با عدالت به اهداف مدنظر خود نرسیدیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدالت یکی از زیرساخت های اساسی کشور است منظور مقام معظم رهبری عدالت در یک بعد نبود؛ بلکه عدالت در توزیع منابع، عدالت در برخورد با مردم، عدالت در برخورد با استان‌های مختلف، عدالت در توزیع مسائل علمی و اجتماعی و مسائل مختلف بود.

وی افزود: نباید اوضاع ما طوری می‌بود که مقام معظم رهبری درخصوص اجرای عدالت در کشور گلایه کند. بایستی شرایط به گونه‌ای بود که می توانستیم بگوییم در این حوزه موفقیت‌های چشمگیری داشته‌ایم. عدالت مساله ای نیست که در آن کوتاهی کنیم؛ چراکه در انقلاب هم شعار ما عدالت‌محوری و عدالت‌طلبی بود. مردم ما در انقلاب به دنبال عدالت‌طلبی بودند.

سلمان خدادادی با اشاره به اینکه قرار بود ما با الگوگیری از امیرالمومنین (ع) عدالت را در جامعه جاری سازیم، گفت: این سخن مقام معظم رهبری اهمیت فوق‌العاده ای دارد و همه مدیران در قوه مجریه، قوه مقننه و کل کشور باید از آن سرمشق بگیرند که نواقص در زمینه های مختلف را برطرف کنند و عدالت را در کشور جاری سازند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا کشور تاکنون در زمینه گسترش عدالت موفق نبوده است، عنوان کرد: علت این امر کم‌توجهی مدیران ما و نگاه منطقه‌ای آنان بوده است. از ما نمایندگان مجلس گرفته تا مدیران اجرایی، در زمینه های مختلف نگاه منطقه‌ای و استانی داشته‌ایم.

وی در ادامه گفت: ما باید تلاش کنیم به سمت کلان‌نگری برویم و از این طریق همه زیرمجموعه ها هم به نیازها و خواسته های خود می رسند. در کشور ما مردم خود را به کشتن می دهند که مرکز بخش آن‌ها شهرستان شود یا شهرستان آن‌ها استان شود. علت این امر این است که فکر می کنند اگر قوی باشند، در توزیع منابع، امکانات را به صورت عادلانه‌تر دریافت می کنند.

خدادادی با طرح این سوال که آیا در سایر کشورها هم وضع بر همین منوال است، تاکید کرد: در کشورهای دیگر مردم در حد خود از همه امکانات بهداشتی، درمانی و الخ برخوردارند. تصور می کنم اگر مسئولین ما به این سمت و سو حرکت کنند که عدالت را در کشور توسعه دهند، مردم هم به دنبال کسب قدرت بیشتر نمی روند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم تصریح کرد: همین که رضایت مقام معظم رهبری درخصوص توزیع عدالت جلب نشده است و در همایش بزرگ مردمی 29 بهمن ماه و در اذعان دستاوردهای کلان نظام به آن اشاره کرده است، یعنی قطعا درصد توزیع عدالت در کشور پایین است.

به گزارش آنا، مقام معظم رهبری 29 بهمن ماه در دیدار با مردم آذربایجان پیشرفت کشور را نتیجه مردم سالاری دینی خواندند و با اشاره به نامگذاری دهه سوم انقلاب به نام «دهه پیشرفت و عدالت» خاطرنشان کردند: پیشرفت در عرصه های مختلف به معنای واقعی کلمه رخ داده اما در زمینه «عدالت» اقرار می کنیم که عقب مانده ایم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 1 اسفند 1396 ، کدخبر: 349087 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین