پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۱۸۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش حذف آزمون‌های مدارس خاص در مقطع ابتدایی را مقدمه ایجاد فضا و مجال بیشتر برای فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان عنوان کرد.

شعارسال:معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش حذف آزمون‌های مدارس خاص در مقطع ابتدایی را مقدمه ایجاد فضا و مجال بیشتر برای فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان عنوان کرد.

علیرضا کاظمی درخصوص تاثیرات حذف آزمون‌های مدارس خاص بر فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی اظهار کرد: تصمیم شورای عالی آموزش‌ و پرورش در حذف آزمون‌های مدارس خاص در مدارس ابتدایی تصمیمی درست و بجا بود که مراحل اجرایی شدن را طی می‌کند و بی‌شک این تصمیم تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر همه فعالیت‌های پرورشی خواهد داشت.

وی توضیح داد: بزرگ‌ترین مانعی که همیشه سر راه فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان قرار داشت نبودن زمان کافی برای این‌گونه فعالیت ها بود. موضوعی که همیشه صاحب‌نظران علوم تربیتی بر آن تاکید دارند این است که دوران کودکی و مقطع ابتدایی بیشترین تاثیرگذاری را در نحوه تربیت و شکل گیری شخصیت افراد دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:متاسفانه در کشور ما به دلیل وجود این آزمون‌ها که به نوعی همه دانش‌آموزان ما را در مقطع ابتدایی درگیر کرده و به میدان رقابت کشانده است، عمده وقت دانش‌آموزان صرف فعالیت‌های آموزشی، آن هم از نوع ناسالم آن یعنی آزمون‌های تستی، می‌شود؛ بنابراین مجالی برای فعالیت‌های پرورشی نمی‌ماند.

کاظمی افزود: امروز از حذف این آزمون‌ها خرسند هستیم و امیدواریم که دانش آموزان ما در مقطع ابتدایی بتوانند بیرون از کلاس‌ها زمان بیشتری را به فعالیت‌های پرورشی اختصاص دهند و حضور در انواع برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و تشکیلاتی به شکوفایی هوش و استعداد این فرزندان در رشته‌های گوناگون کمک کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار 2 اسفند 96،کدخبر: 800517، www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
سیستم آموزشی ما از سال ها پیش میبایست عوض میشد ؛ مدرسه باید در میان دانش آموزان یک کشش و علاقه ایجاد کند نه اینکه آنان را از درس فراری دهد
ا.ح75
ناشناس
Sweden
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
برای همینه که بچه های خارجی تو دبستاناشون ازشون ازمون نمیگیرن و به کل فعالیتاشون نمره میدن... که صدرصد شما بودجه مثل اونا بودن ندارین چون نمیشه که ماشین های سری 2015 تون با گذشت سال تبدیل به مدل 2016 نشه چرخ هایه مملکت وایمیسته
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین