پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۰۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به موانعی که در نظام اداری برسر راه تولید و فعالیت‌های اقتصادی وجود دارد، گفت: بوروکراسی برای تسهیل موانع و هدایت‌گری در نظام اداری ایجاد شده است اما گاهی همین بوروکراسی خود یک مانع بر سر راه تولید می‌شود.

شعار سال: استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به موانعی که در نظام اداری برسر راه تولید و فعالیت‌های اقتصادی وجود دارد، گفت: بوروکراسی برای تسهیل موانع و هدایت‌گری در نظام اداری ایجاد شده است اما گاهی همین بوروکراسی خود یک مانع بر سر راه تولید می‌شود.

«دانیال محبی» در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: همه باید براساس قانون عمل کنیم اما در زمینه اجرای قانون می‌توان انعطاف داشت و این انعطاف به فهم افرادی که در یک مجموعه با پیروی از قانون کار را راه می‌اندازد برمی‌گردد.

استاندار در ادامه تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان تاکنون داد و ستدهای کوچک و زودبازده مرسوم بوده و رواج داشته است و مردم و تجار این استان نیز به همین روند اقتصادی عادت کرده‌اند.

محبی اظهار کرد: مقوله اقتصاد و معیشت نیازمند ذوق، علاقه و شم اقتصادی است، به‌عبارتی در کار تجارت و اقتصاد ویژگی‌ها و اطلاعات واقعی متناسب با موقعیت و تشخیص زمان بسیار تأثیرگذار است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ویژگی‌های اقتصادی استان ادامه داد: در سیستان و بلوچستان تاکنون داد و ستدهای کوچک و زودبازده مرسوم بوده و رواج داشته است و مردم و تجار این استان نیز به همین روند اقتصادی عادت کرده‌اند، در صورتی که براساس ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی که در این استان وجود دارد باید به‌سمت کارهای اقتصادی و تجارت‌های بزرگ روی آورد.

وی با بیان این‌که رواج تجارت در سطوح بالا و انجام فعالیت‌های بزرگ اقتصادی نیازمند فرهنگ مشارکت و رویه نهادینه‌شده است، تصریح کرد: ایجاد فرهنگ مشارکت و انجام کار گروهی باید در سیستان و بلوچستان اتفاق بیفتد، چون اقدامات اقتصادی کوچک و زودبازده قطعاً در عرصه ملی جایگاه و اثری نخواهد داشت.

محبی خاطرنشان کرد: آنچه در این استان باید نهادینه شود حس مشارکت‌پذیری است، چون معمولاً افراد در این استان تمایلی به انجام کار گروهی ندارند و بیشتر کار انفرادی رواج دارد، از همین‌رو اقدامات تجاری و بازرگانی در سیستان و بلوچستان عمدتاً انفرادی و زودبازده است در حالی که در کارهای تجاری و بازرگانی اگر روی کارهای گروهی با رویکرد ثمربخشی در آینده سرمایه‌گذاری شود، قطعاً نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

وی تصریح کرد: برخی دستگاه‌های دولتی تصور می‌کنند اگر با یک دستگاه دیگر وارد چالش شوند کار مفیدی انجام داده‌اند و موفق بوده‌اند. در صورتی که همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا امورات را با هماهنگی و صرف زمان و انرژی کمتر پیش ببرند و سختی کار را با هم‌افزایی و مشارکت فکری برطرف کنند.

محبی گفت: تلاش برای ایجاد این هم‌افزایی باید در ذهن و فکر همه مدیران و کارکنان دستگاه‌های دولتی ساری و جاری شود نه این‌که ایستادگی در مقابل نظرات دستگاه‌های دیگر میان ادارات استان رواج پیدا کند. مدیران باید بدانند که در روند امور جاری وظیفه دارند تا گیر کار را برطرف کنند نه اینکه به کار گیر دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: باید بدانیم برای انجام هر کاری آگاهی، تجربه و هنر نیاز است. باید همه مسئولان و مدیران استان به‌فکر افزایش آگاهی و استفاده از تجربیات دیگر استان‌ها در عرصه‌های مختلف تولید، صنعت و کشاورزی باشند و این هنر را داشته باشند که چگونه متناسب با شرایط استان از این دانش و تجربیات استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتقال تکنولوژی موضوع مهمی است که مدیران و فعالان اقتصادی استان باید از این طریق بسیاری از موانع و کمبودها را برطرف کنند.

محبی یادآور شد: مهم‌ترین فاکتور هر جامعه‌ای به‌لحاظ توانایی و نبوغ، اقتصاد آن جامعه است، چون عقل معیشت در هر جامعه به‌مراتب بر سایر عقول انسان ارجحیت دارد. سیستان و بلوچستان با همه ظرفیت‌هایی که دارد اما هم‌چنان شاخص‌های پائینی دارد به‌خصوص در عرصه اقتصاد و معیشت، و این می‌طلبد مدیران و فعالان اقتصادی ابتدا آگاهی و مطالعه خود را به‌روز کرده و افزایش دهند و از طرفی کمیته‌های تخصصی ایجاد شود و هر کدام یک موضوع و مشکل استان را محور خود قرار دهد و از جوانب مختلف آن موضوع را بررسی کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 3اسفند 96، کدمطلب:96120301192، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
وقتی این موانع ساده اداری مانع توسعه صنعت ما میشه نباید انتظار یک شبه رسیدن به یک ابر قدرت اقتصادی را داشته باشیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین