پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۲۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
‌استاندار سیستان وبلوچستان در چهارمین نشست شورای حفاظت از منابع آبی استان گفت: باید در زمینه کمبود آب وکم آبی در استان از تمام ظرفیت علمی و دانشگاهی برای مقابله با این پدیده طبیعی استفاده کرد.

شعارسال: ‌استاندار سیستان وبلوچستان در چهارمین نشست شورای حفاظت از منابع آبی استان گفت: باید در زمینه کمبود آب وکم آبی در استان از تمام ظرفیت علمی و دانشگاهی برای مقابله با این پدیده طبیعی استفاده کرد.

‌دانیال محبی در ادامه افزود: از دانشمندان و اساتید علمی و دانشگاهی داخلی و خارجی که در زمینه خشکسالی و کم آبی سر رشته دارند، دعوت شده و از پژوهش‌ها و علم این عزیزان برای مقابله با این پدیده استفاده شود.

وی گفت: با توجه به کمبود آب و نزولات آسمانی و تابش مستقیم خورشید و وزش باد در استان می‌توان از کمترین مصرف آب بیشترین راندمان را استفاده کرد تا از مشکلات جدی کمبود آب در اسیستان و بلوچستان جلوگیری به عمل بیاید.

محبی در ادامه تصریح کرد: در حوضه آبریز دلگان سفره‌های آب زیرزمینی خوبی داریم که باید در بخش آب‌های زیر‌زمینی در این منطقه مدیریت خوبی صورت ‌گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در سیاست دراز‌مدت و با برنامه ریزی، جمعیت را به مناطقی از استان که آب خیز هست، می‌توان سوق دهیم.

وی در ادامه با اشاره به حفره چاه‌های غیر مجاز آب در استان گفت: نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی باید در استان یک بینش صحیح در برخورد با افرادی که چاه‌های غیر مجاز دارند، اتخاذ کنند.

محبی خاطرنشان کرد: در زمینه کمبود آب وخشکسالی در استان کارگاه‌هایی برای افراد مختلف توسط پژوهشگران و اساتید برگزار شود تا همه به معضل جدی کم آبی پی ببرند و الگوی مصرف خوبی را در پیش بگیرند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مجموعه مدیریتی استان در زمینه مسائل آبی بروز باشند و از تکنولوژی‌های جهانی برای رفع خشکسالی در این منطقه استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: سالیانه حدود 350 میلیون متر مکعب آب از چاه نیمه‌های سیستان تبخیر می‌شود که اگر در تکنولوژی در این بخش استفاده کنیم، میزان تبخیر به حدود 100میلیون متر مکعب در سال می‌رسد.

محبی همچنین از جهاد کشاورزی استان خواست تا با تغییر الگوی کشت باعث صرفه جویی در مصرف آب شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 9 اسفند 1396، کدخبر: 96120904397، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
دانشگاه های خوبی در این استان وجود داره میشه گفت با بهره مندی از توان نخبگان میشه بسیاری از معضلات من جمله مشکل کمبود اب استان را حل کرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین