پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۲۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۴
بر اساس آخرین نظرسنجی مرکز پژوهش و سنجش افکار عمومی صدا و سیما، بخش خبری 20:30 بیشترین بیننده را در میان بخشهای خبری سیما داشته است.

شعارسال: بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده در مورد مراجعه مردم به منابع مختلف خبری در فصل پائیز سال جاری، 74/9 درصد از پاسخگویان اعلام کرده‌اند برای کسب خبر، بیشتر از صداوسیما استفاده می‌کنند.

بنابر این نظرسنجی که مرکز پژوهش و سنجش افکار عمومی صدا و سیما از افراد 15 سال به بالای تهران و 30 مرکز استان اجرا کرده، 79/7 درصد از پاسخگویان در پائیز امسال شنونده و بیننده اخبار صدا و سیما بوده‌اند. از این میزان سهم اخبار سیما 77/4 درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1/6 درصد رشد داشته است.

مطابق نتایج این نظرسنجی بخش خبری 20:30 شبکه دو سیما با 40/9 درصد، بیشترین بیننده را در میان بخشهای مختلف خبری سیما داشته است.

پاسخگویان به ترتیب موارد زیر را دلیل ترجیح صداوسیما به سایر منابع خبری در کسب اخبار مورد نیاز خود اعلام کرده‌اند:

55/4 درصد سرعت در خبر رسانی

47 درصد صحیح و واقعی بودن

44/7 درصد جامع و کامل بودن

40/8 درصد توجه به نیازهای خبری مردم

39/7 درصد رعایت بی طرفی در ارائه اخبار

همچنین 66 درصد از پاسخگویان اعلام کرده‌اند در صورت وقوع رویدادی که اخبار متناقضی درباره آن وجود داشته باشد، به صداوسیما اعتماد بیشتری می‌کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 4 اسفند 1392 ، کدخبر: 6448388 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
احساس من بهم میگه که همچین اماری درست نیست...چون واقعا سطح انتظار مردم از صدا و سیما خیلی خیلی بیشتر از اینه..چطوری میتونن ازش راضی باشن؟
ا.ف75
ناشناس
United States
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
خیلی خوبه که رسانه ملی ما بیننده های بیشتری نسبت به رسانه های دیگر بیگانه داره! باید همین روند رو به رشد رو با قدرت ادامه بدیم و در جهت پیشرفت هرچه بیشتر رسانه ملی قدم برداریم
ا.ح75
ناشناس
United States
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
به نظرم این امار ها فاصله زیادی با واقعیت دارند وقتی که حوادثی مثل اتش گرفتن پلاسکو از فضای مجازی به گوش مردم میرسد و رسانه ملی تا ساعتها به ان اشاره نمیکند نشان دهنده ضعف صدا و سیمای ماست
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
البته اگه کسی اخبار ایرانو ببینه و بهش اعتماد داشته باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین