پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۲۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
«اخبار جعلی» یا «اخبار دروغین» عبارتی است که به گروه اخبار ساختگی و غیرواقعی اطلاق می‌شود. شرکت گوگل در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد طی یک سال گذشته 340 سایت بزرگ و صاحبنام که اخبار و محتوای جعلی را در اختیار مردم قرار می‌دادند غیرفعال کرده است.

شعار سال: «اخبار جعلی» یا «اخبار دروغین» عبارتی است که به گروه اخبار ساختگی و غیرواقعی اطلاق می‌شود. این گروه از اخبار که در رسانه‌های سنتی، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی جعلی مشاهده می‌شود هیچ گونه پایه و اساس ندارند و با وجود این خود را در قالب یک خبر صحیح، دقیق و درست معرفی می‌کنند. حتماً شما هم تاکنون با عبارت «اخبار جعلی» مواجه شده‌اید. ولی به‌نظر شما در فضای امروزی که رسانه‌های خبری مختلف هر لحظه حجم انبوه اطلاعات را تولید می‌کنند چه تعداد اخبار جعلی منتشر می‌شود؟

شرکت گوگل در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد طی یک سال گذشته 340 سایت بزرگ و صاحبنام که اخبار و محتوای جعلی را در اختیار مردم قرار می‌دادند غیرفعال کرده است و هیچ کدام از آن ها در فهرست جست‌وجوهای گوگل نمایان نمی‌شوند. شرکت فیس‌بوک که پس از گوگل یکی از بزرگ‌ترین ناشران اخبار در سراسر جهان محسوب می‌شود و این روزها به‌عنوان بزرگترین ناشر اخبار جعلی و دروغین هم معرفی شده است نیز بتازگی اقداماتی را در این زمینه انجام داد. فیس‌بوک که با 2.5 میلیارد کاربر فعال بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان محسوب می‌شود به همراه دیگر شرکت‌های فناوری بزرگ، ابزارهای دیجیتالی و کارمندان انسانی فراوان را به کار گرفته است تا به کمک آنها جلوی نشر خبرهای دروغین و جعلی را بگیرد. گوگل هم‌اکنون در بخش آگهی‌های تبلیغاتی خود سیاست‌های جدید مطرح کرده است تا براساس آن امکان بکارگیری سرویس آگهی‌های تبلیغاتی این شرکت موسوم به Ads در سایت‌هایی که محتوای نادرست و اخبار جعلی منتشر می‌کنند، غیرممکن شود.

این شرکت روی وبلاگ رسمی خود توضیح داد: «مردم تمایل ندارند با اخبار جعلی گمراه شوند و ما به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ناشران خبر در جهان باید جلوی انتشار چنین خبرهایی را بگیریم. به‌همین دلیل بخش آگهی‌های گوگل موسوم به Ads از این پس بنرهای تبلیغاتی خود را در سایت‌های جعلی منتشر نمی‌کند و امکان نمایش این سایت‌ها در جست‌وجوهای گوگل هم غیرممکن شده است

نتایج حاصل از آخرین بررسی‌ها توسط مرکز «مورنینگ کانسالت» نشان می‌دهد 41 درصد مشترکان شبکه‌های اجتماعی در جهان فقط به خاطر خواندن اخبار به صفحه شخصی خود مراجعه می‌کنند و این مسأله نشان می‌دهد که نشر اخبار جعلی در فیس‌بوک و توئیتر تا چه اندازه می‌تواند تأثیرات منفی برجا بگذارد. از بین افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند 58 درصد گزارش دادند که تاکنون چند بار با خبرهای جعلی مواجه شده‌اند و 37 درصد آن ها نیز توضیح دادند که پس از خواندن این قبیل اخبار، آن ها را باور کردند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران، تاریخ انتشار 27 شهریور 97، کد مطلب: 482434، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
الان دیگه نمیشه به چیزی اعتماد کرد ولی سایت شعار سال همه خبراش به روز ودرسته م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین