پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۲۸۵
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
دختر‌های جوان برای حفظ بهتر سلامت خود باید برنامه غذایی سالم و منظمی داشته باشند تا در بزرگسالی دچار بیماری های مختلف از جمله سرطان نشوند.

شعار سال: داشتن برنامه غذایی سالم برای سلامت انسان بسیار مهم است. در این بین برخی مواد غذایی برای سلامت انسان بسیار مهم هستند و آسیب های جدی در بلند مدت به سلامت انسان وارد می کنند. دختران جوان به دلیل تغییرات هورمونی و همچنین زایمان در آینده باید به شدت به برنامه غذایی خود اهمیت دهند. در این مطلب لیستی از مواد غذایی خطرناک برای دختران جوان را به شما معرفی می کنیم.

گوشت قرمز

دخترانی که در زمان کودکی رژیم غذایی پر از گوشت قرمز دارند، دچار بلوغ زودرس و تغییرات هورمونی می‌شوند.

طی تحقیقی در انگلستان مشخص شد، مصرف گوشت به میزان بیش از ۸ بار در هفته موجب بلوغ زود‌تر از موعد در این دختران می‌شود. در حقیقت مشخص شد که احتمال اختلالات هورمونی (در سن ۱۲ سالگی و یا قبل از آن) در دخترانی که به مقدار زیاد گوشت قرمز می‌خورند، ۷۵ درصد بیش از سایر دختران است. این تحقیق همچنین نشان داد که اضافه وزن و چاقی در دختران نیز موجب بلوغ زودرس می‌شود.

پفک

در یک تحقیق علمی در کشور انگلستان مشخص شده است که درصد عقیمی و ناباروری در کودکانی که به وفور پفک مصرف می کنند بالاتر از سایر کودکان است.

پفک حاوی تارترازین(به عنوان ماده ی قرمز و نارنجی رنگ) است که سبب اختلالات رفتاری، اضطراب، پرخاشگری، تندخویی و حالت های عصبی در اطفال شده و سرطان زا نیز می باشد.

نوشابه

نوشابه حاوی بنزوات سدیم(ماده ی نگهدارنده) است که بسیار سمی و سرطان زاست. طبق برخی تحقیقات غیر رسمی، درصد این مواد نگهدارنده در نوشابه های ایران از حد مجاز استاندارد جهانی آن بالاتر است. بنزوات سدیم به شدت موجب آسیب سلول های کبدی می شود.

فسفر و اسید فسفریک نوشابه ها با کلسیم استخوان ها رقابت کرده و مانع نشست کلسیم بر روی سطوح استخوانی می شود و خود جای آن می نشیند. بدین ترتیب از طرفی سبب نرمی و پوکی استخوان می شود و از طرفی رسوبات کلسیم وارد شده در خون، ایجاد سنگ کلیه می کند.

یک عدد نوشابه به اندازه ی شش بشقاب برنج چاق کننده است. مواد قندی نوشابه برای دندان ها مضر است.

سس مایونز

سس مایونز حاوی مواد نگهدارنده (سربات پتاسیم و بنزوات سدیم) است که سرطان زا هستند.

به تجربه ثابت شده است که در اقلام غذایی هیچ چیز به اندازه ی سس مایونز موجب صدمه به پوست صورت و باعث جوش صورت در دختران نمی شود.

از نظر طب سنتی مصرف سرکه و تخم مرغ با هم بسیار مضر است که پایه ی سس مایونز همین دو قلم است!

کنسروها

به طور کلی تن ماهی، کنسروها، سرکه کارخانه ای، آب لیموی کارخانه ای ، آب غوره ی کارخانه ای، رب کارخانه ای، بستنی، شکلات ها، کاکائوها، بیسکوئیت ها و اکثر اقلام غذایی کارخانه ای و بسته بندی شده به دلیل افزودن مواد نگهدارنده، مواد رنگی و مضر سرطان زا هستند و باید تا حد امکان از مصرف آنها اجتناب شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازباشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 4اسفند 96، کدمطلب:۶۴۴۸۹۲۳، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین