پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۹۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳
یک مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری یافتن لاشه هواپیمای آسمان بر اساس اطلاعات ماهواره‌های روسی را تکذیب کرد و گفت: لاشه هواپیمای ATR با استفاده از امکانات داخلی پیدا شد.

شعارسال: محمدسعید شرفی در واکنش به اظهارات یکی از مدیران اسبق سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر پیدا کردن لاشه هواپیما با استفاده از اطلاعات ماهواره‌های روسی،‌ اظهار کرد: طی هفته اخیر اظهارات عجیبی از سوی برخی مدیران کنونی و اسبق حمل‌ونقل هوایی در رابطه با نحوه پیدا کردن لاشه هواپیمای ATR آسمان مطرح شده است.

وی با یادآوری این‌که فردی گفته بود اطلاعات یک چوپان باعث یافتن لاشه هواپیما شد، تصریح کرد: به‌تازگی نیز گفته می‌شود ماهواره‌های روسی به پیدا کردن لاشه هواپیما کمک کرده است.

وی ادامه داد: وزارت مدیریت بحران و شرایط اضطراری روسیه فقط موقعیت ماهواره‌هایی را که از محل سانحه رد شده به ایران داده است نه محل سقوط هواپیما را.

مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر این‌که مستندات این اطلاعات موجود است، اظهار کرد:‌ روس‌ها به ما اعلام کردند که فلان ماهواره آنها روز یکشنبه از محل سقوط رد شده و روز دوشنبه ماهواره‌ای رد نشده و...، آن چیزی که باعث شد تا بتوانیم لاشه هواپیما را پیدا کنیم استفاده از امکانات داخلی کشور از جمله سپاه، ارتش، وزارت ارتباطات، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و BTS همراه اول و ایرانسل بوده است.

وی با اشاره به کنوانسیون شیکاگو گفت: بر اساس ضمائم 12 و 13 این کنوانسیون اظهارنظر در ارتباط با محل پیدا کردن، تجهیزات مورد استفاده شده و بررسی دلایل سانحه فقط به‌عهده سازمان هواپیمایی کشوری است. این مقررات ملی و بین‌المللی است و اظهارات یک فرد به‌صرف این‌که زمانی در سازمان هواپیمایی کشوری کار کرده، نمی‌تواند مصداق باشد.

وی با بیان این‌که این چنین افراد بیرون از سازمان هستند و ضرورتی برای ارائه سند ندارند، تصریح کرد:‌ این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری درباره هر اظهارنظری باید سند داشته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 7 اسفند 1396، کدخبر: 1666935، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
واقعا برای من عجیبه امروزه که این همه علم پیشرفت کرده و موش رو میشه از توی سوارخ دیوار دید هواپیمای به اون بزرگی رو چجوری نمیشه پیدا کرد و این همه باید حرف و حدیث در موردش شنیده بشه
س.د۷۶
ناشناس
Germany
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
واقعا در زمینه های علمی بعد از انقلاب اونقدر پیشرفت کردیم ولی فرصت اینو پیدا نکردیم که داده های علمیمونو تموم و کمال در رقابت با خارجی ها قرار بدیم
ا.ف75
ناشناس
Switzerland
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
در آخر هم مجبور شدیم از همین نیروهای خودمون کمک بگیریم ، ولی باز خداروشکر که توی پیدا کردن هواپیما توفیق پیدا کردیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین