پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۳۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
رییس کانون عالی انجمن صنفی کارگران ایران گفت:شورای عالی کارتوسط کار گروه هایی با بررسی تورم و هزینه ها و معیشت و...که موارد لازم جهت تعیین یک حقوق منصفانه است را بررسی می کند.ضمنا بیشتر تمرکز شورای عالی کار بحث معیشت جامعه کارگری است زیرا معیار تورم برای تعیین حقوق پاسخگو و تامین کننده هزینه های معیشت زندگی کارگری نیست.

شعار سال: غلامرضا عباسی، رئیس عالی انجمن صنفی کارگران ایران در خصوص حقوق و مزایای کارگران و اصلی ترین دغدغه آنها گفت: باتوجه به پایان سال موضوع مهم جامعه کارگری بحث مزد منصفانه و اشتغال پایدار است؛ از مهمترین دغدغه های جامعه کارگری میتوان به دو موضوع اشتغال پایدار و پایداری مراکز صنعتی و بنگاه های اقتصادی، تامین اجتماعی و قراردادهای فصلی اشاره کرد.

وی در ادامه یاد اور شد: دستمزد فعلی کارگران در سال 96 ، 930 هزار تومان است که ما در بحث و گفتگوها بیان کردیم که این مبلغ معیشت 10 روز کارگری را هم پوشش نمی دهد؛ شورای عالی کار توسط کار گروه هایی با بررسی تورم و هزینه ها و معیشت و...که موارد لازم جهت تعیین یک حقوق منصفانه است را بررسی می کند.ضمنا بیشتر تمرکز شورای عالی کار بحث معیشت جامعه کارگری است زیرا معیار تورم برای تعیین حقوق پاسخگو و تامین کننده هزینه های معیشت زندگی کارگری نیست.

رئیس عالی انجمن صنفی کارگران ایران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نرخ تورم زیر 10 درصد است از طرف بانک مرکزی و مرکز آمار ایران عنوان شده است که نمی شود این موضوع را هم نادیده گرفت و ملاک اینها 360 قلم کالا در بحث سبد کالای جامعه کارگری است که درحالیکه از دید ما گارگران با 30 تا 40 قلم کالا سرو کار دارند که بیشتر مورد مصرف کارگری و ملزومات سفره ان هاست.

عباسی در ادامه اظهار داشت: با توجه به بررسی های انجام شده یک زندگی کارگری ماهانه حدود چهار میلیون تومان هزینه دارد تا زندگی را پوشش دهد، و نظر ما این نیست که در مدت زمان کوتاهی حقوق جامعه کارگری را به این مبلغ برسانیم، ما در نظر داریم با یک برنامه زمانبندی پنج ساله بتوانیم کسری حقوق کارگران را جبران کنیم که چرخ زندگی کارگری بچرخد و مبلغ 930 هزار تومان هزینه های آن ها را پوشش دهد،که این موضوع خواسته جامع کارگری و نمایندگان کارگری است.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی و هزینه های درمان یکی از مهمترین دغدغه های جامعه کارگری است تصریح کرد: با توجه به اینکه 27 درصد حق بیمه کارگران توسط کارفرما به صندوق بیمه تامین اجتماعی واریز می شود، که از این مبلغ 9/27 آن از جیب خود کارگر برای هزینه درمان به صندوق تامین اجتماعی واریز می شود.

رئیس عالی انجمن صنفی کارگران ایران ادامه داد: دولت اصرار داشت که 9/27 مبلغ فوق به حساب تامین اجتماعی واریز نشود و به خزانه دولت واریز شود و حوزه درمان از بدنه تامین اجتماعی جدا شده و به وزارت بهداشت واگذار شود که طرح این موضوع به ضرر کارگر است و با مخالفت جدی جامعه کارگری مواجه شد و در نهایت تصویب نشد و جامعه کارگری دست به دامان اعضای محترم شورای نگهبان شده اند و امیدواریم با توجه به قانون و در نظر گرفتن شرع اسلام کارگران به خواسته های خود برسند.

عباسی گفت: قراردادهای موقت و فصلی هم از دیگر مشکلات کارگران است که باعث استرس و نداشتن امنیت شغلی پایدار برای آنهاست.باتوجه به امار حدود 20میلیون کارگر شناخته شده که 96 درصد ان ها قرارداد موقت بوده که امنیت شغلی ندارند،و این موضوع در شان و منزلت نظام جمهوری اسلامی نیست. از طرفی از خود و دولت و جامعه کارفرمایی خواهشمندیم با هم تعامل داشته تا سه ضلع این مثلث با هم پیش رود و به نتیجه قابل قبولی برای حل مشکلات کارگران برسیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی راه دانا، تاریخ انتشار 9 اسفند 96، کد مطلب: 1320757، www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
کارگران ضعیف ترین قشر در کشور هستند
و هیچ حمایت خاصی از نظر تامین امنیت شغلی مالی اجتماعی درمانی هم از انها نمیشود
یادمان باشد که یک.کشور را کارگر و کشاورز میسازد نه دلال و رانت گیر
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین