پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۴۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
درحالی که حدود سه ماه از تصویب قانون استفاده دوباره از کارت سوخت توسط مجلس شورای اسلامی گذشته است، نه تنها سوخت‌گیری بدون استفاده از کارت سوخت مالک خودرو همچنان انجام می‌شود بلکه دیگر هیچ خبری مبنی بر الزام استفاده از کارت سوخت هم منتشر نشد.

شعارسال: مجلس شورای اسلامی حدود سه ماه پیش قانون استفاده دوباره از کارت سوخت را تصویب و اعلام کرد مالکان خودروهایی که به هر دلیل فاقد کارت سوخت هستند باید به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل نسبت به اخذ کارت اقدام کنند. این خبر اندکی پس از بحبوحه احتمال افزایش قیمت بنزین بر اساس لایحه بودجه‌ای بود که دولت تقدیم مجلس کرد و شائبه‌های دو نرخی شدن بنزین را پررنگ‌تر کرد.

حتی بیژن حاج محمدرضا، رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت ضمن اعلام مخالفت با استفاده دوباره از کارت سوخت اعلام کرد که ممکن است استفاده از کارت سوخت مقدمه دو نرخی شدن بنزین باشد. علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرد: درباره تعیین نرخ بنزین و سوخت حتما باید شرایط مردم در نظر گرفته شود و شاید روش‌های دیگری همانند دونرخی کردن بنزین ارائه شود؛ به گونه‌ای که به طبقات پایین فشار وارد نشود.

البته دقیقا یک روز بعد از اظهارات لاریجانی، نوبخت در نشست خبری درباره برنامه دولت و مجلس برای سهمیه‌بندی کردن یا دو نرخی کردن بنزین، بیان کرد: دولت دنبال سهمیه‌بندی یا دو نرخی کردن بنزین نیست.

با این حال اطلاعیه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی احتمال دو نرخی شدن بنزین را قوت می‌بخشید تا اینکه بیژن زنگنه، وزیر نفت در آخرین نشست خبری خود با اشاره به تصمیم مجلس شورای اسلامی‌ مبنی بر استفاده مجدد از کارت سوخت، گفت: وزارت نفت قانون مجلس شورای اسلامی را اجرا کرد، قانون گفته است باید سوخت با کارت ارائه شود، وزارت نفت هم اعلام کرده افرادی که کارت سوخت ندارند، برای گرفتن آن اقدام کنند. این به معنی سهمیه‌بندی بنزین نیست.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اما در اطلاعیه خود زمان مشخصی برای استفاده دوباره از کارت سوخت توسط مالکان خودرو و همچنین اخذ کارت سوخت برای افرادی که کارت ندارند تعیین نکرد، با این حال هیچ خبری مبنی بر لزوم استفاده از کارت سوخت به گوش نمی‌رسد و مشخص نیست تصمیم مذکور به چه علت و با چه هدفی اخذ شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 10اسفند1396 ، کدخبر: 96121005144: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
باید واقع بین باشیم
استفاده از کارت سوخت الودگی رو کم کرده بود
مصرف بنزین رو کم کرده بود
استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی رو افزایش داده بود
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین