پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۵۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: آمار جهانی مبتلایان به سرطان در ۲۰ سال آینده ۷۰ درصد افزایش پیدا می کند.

شعار سال: رضا ملک‌ زاده در نشست روند جهانی بقای سرطان‌ های شایع که با حضور اساتید دانشگاه در شیراز برگزار شد با اشاره به آمار بیماران مبتلا به سرطان در کشور گفت: بیش از ۳۷ میلیون نفر در دنیا مبتلا به سرطان هستند که در ایران این رقم به ۱۱۰ هزار نفر می رسد.

وی با اشاره به اینکه آمار سرطان در ایران در مقابل کشورهای همسایه کمتر است، افزود: آمار جهانی مبتلایان به سرطان در ۲۰ سال آینده ۷۰ درصد افزایش پیدا می کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به اینکه شایع‌ ترین مورد بیماری سرطان در مردان مربوط به پروستات و زنان سرطان سینه است، بیان کرد: بیش از ۳۰ درصد آمار مبتلایان به سرطان را افرادی تشکیل می دهند که اعتیاد به سیگار و الکل دارند.

وی استعمال دخانیات، آب غیربهداشتی، غذای چرب، آلودگی هوا، مصرف غذا و نوشیدنی‌های داغ و نیز عوامل ژنتیکی را از عوامل شایع‌ ابتلا به بیماری سرطان در ایران عنوان کرد و گفت: بر اساس بررسی‌ های انجام‌شده در دو سال گذشته شش هزار و 439 نفر دراستان فارس به بیماری سرطان مبتلا شدند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری علم و فناوری، تاریخ 11 اسفند 96، کد مطلب: 57233: www.stnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
واقعا سرطان داره درد فراگیری تو تموم جهان میشه...امیدوارم تو این یک زمینه حداقل ایران وارد فاز پیشگیری بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین