پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۴۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
سنای فلوریدا لایحه‌ای را که محدودیت‌های جدیدی را بر فروش تسلیحات گرم اعمال می‌کند و به برخی معلمان و کارمندان مدارس اجازه حمل سلاح در مدرسه را می‌دهد، تصویب کرد.

شعارسال:سنای فلوریدا لایحه‌ای را که محدودیت‌های جدیدی را بر فروش تسلیحات گرم اعمال می‌کند و به برخی معلمان و کارمندان مدارس اجازه حمل سلاح در مدرسه را می‌دهد، تصویب کرد.

این لایحه که به دنبال تیراندازی ۱۴ فوریه در مدرسه‌ای در پارکلند تهیه شد، با ۶۷ رای موافق و ۵۰ رای مخالف تصویب شد.

ریک اسکات فرماندار جمهوریخواه ایالت فلوریدا هم‌اکنون ۱۵ روز فرصت دارد تا این لایحه را امضا کند.

از آنجایی که قانونگذاران عجله داشتند تا پیش از پایان جلسه سنا در روز جمعه موضوعی را در این رابطه تصویب کنند، این لایحه طی ۱۰ روز پرتنش که مملو از بحث‌های جنجالی و نظرات مختلف در سنا و مجلس نمایندگان فلوریدا بود، تصویب شد؛ سنا و مجلسی که اکثریت آن را جمهوریخواهان بر عهده دارند.

برای برخی از بازماندگان این تیراندازی که خواستار ممنوعیت تسلیحات تهاجمی بودند، این لایحه کافی نیست اما برای برخی قانونگذاران جمهوریخواه که مخالف سخت‌تر شدن برنامه‌ها در خصوص مالکیت سلاح بودند، این لایحه بسیار سنگین است.

فرماندار فلوریدا در خصوص شرایطی که پرسنل را به سلاح مسلح می‌کند و تعیین یک مدت انتظار سه روزه برای خرید سلاح شک و تردیدهای خود را ابراز کرد. وی اوایل روز چهارشنبه متعهد شد تا این لایحه را پیش از امضا خط به خط مطالعه و بررسی کند.

اسکات گفت: این خانواده‌ها گروهی هستند که با آنها مذاکره خواهم کرد و در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به آنها اهمیت می‌دهم چراکه این لایحه به شدت بر آنها تاثیر خواهد گذاشت.

رایان پتیک که دختر خود را در جریان تیراندازی ۱۴ فوریه از دست داده، از جانب ۱۷ خانواده‌ای که از عزیزان خود را در این رویداد از دست داده بودند، از ریک اسکات خواست تا این لایحه را امضا کند. وی گفت: ما می‌دانیم زمانی که مساله به جلوگیری از وقوع خشونت و ناآرامی‌های آتی در مدارس مربوط شود، رای سنا تنها آغاز یک مسیر طولانی است. ما اعضای مجلس قانونگذاری فلوریدا را که با شجاعت علیه منافع شخصی سیاسی خود رای داده‌اند تا برای امنیت مدارس‌مان کار درست را انجام دهند، تحسین می‌کنیم.

این در حالی است که روز چهارشنبه یک دختر ۱۷ ساله و دو تن دیگر در جریان تیراندازی در یکی از دبیرستان‌های آلاباما کشته و زخمی شدند.

اورلاندو ویلسون، رئیس پلیس بیرمنگام تایید کرد که یک دانش آموز دختر ۱۷ ساله در جریان این تیراندازی کشته و یک دانشجوی پسر ۱۷ ساله زخمی شده که در شرایط وخیمی به سر می‌برد و یکی از کارمندان مدارس نیز در این رویداد زخمی شده است.

 به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ای، این رویداد ساعت ۱۵:۳۰ روز چهارشنبه در دبیرستان هافمن رخ داد که در ابتدا اقدامی تصادفی گزارش شد اما ویلسون گفت که بازرسان در حال تحقیق این مساله هستند که آیا این تیراندازی تعمدی بوده یا خیر.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت آفتاب، تاریخ انتشار17اسفند 96، کدخبر: 512774 ، www.aftabnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین