پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۸۴۴۳
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
ده‌ها هزار دانش‌آموز پس از قتل عام دبیرستان پارکلند در پایتخت آمریکا و به منظور اصلاح قوانین خرید و مالکیت اسلحه راهپیمایی کردند.

شعار سال: ده‌ها هزار دانش‌آموز پس از قتل عام دبیرستان پارکلند در پایتخت آمریکا و به منظور اصلاح قوانین خرید و مالکیت اسلحه راهپیمایی کردند.

بر اساس اعلام رسانه‌های آمریکایی، حدود 40 روز پیش در پی تیراندازی در دبیرستانی در شهر پارکلند در ایالت فلوریدا، 20 دانش‌آموز کشته شدند.

شبکه ام اس ان بی سی گزارش داد، از ابتدای سال 2018 میلادی 12 بار در مدرارس آمریکا حادثه تیراندازی رخ داده است؛ اگر چه موارد قبلی حوادث پر سروصدایی نبوده‌اند اما تحلیلگران آمریکایی آن را بی‌سابقه توصیف می‌کنند.

دانش‌آموزان و مردم 800 شهر دیگر از جمله لندن، سیدنی و توکیو نیز راهپیمایی کرده‌اند و خواستار امنیت دانش‌آموزان در مدارس شده‌اند.

هدف اصلی این تظاهرات نشان دادن خواست جمعی برای ممنوع کردن فروش سلاح‌های جنگی و با خشاب‌های بزرگ و مسلسل‌ مانند است، نظیر آنچه نیکلاس کروز در کشتار دبیرستان مارجوری استونمن از آن استفاده کرد.

دانش‌آموزان این جنبش، شعار خود را «مدرسه امن» و «دیگر بس است» قرار داده‌اند؛ همچنین در اکثر شهرهای آمریکا و حتی پایتخت‌های کشورهای دیگر هم دانش‌آموزان با اعلام همبستگی با این فراخوان برای برگزاری تجمع‌های مشابه برنامه‌ریزی کردند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری افکارنیوز، تاریخ انتشار 7 فروردین 97، کد مطلب: 727851، www.afkarnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین