پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۱۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۵
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: اگر بخواهیم با دیدگاه صرف اقتصادی به محیط زیست نگاه کنیم و از آن نهایت بهره‌برداری ببریم قطعا با بحران جدی روبرو خواهیم شد.

شعار سال: کوروش زارعی پیش از ظهر امروز اظهار کرد: سیاست‌های نظام و مقام معظم رهبری و شعار دولت ثابت کرده که عزم جدی در زمینه توجه به محیط زیست وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت بحث محیط زیست، کشاورزی، توسعه و انرژی در دنیای امروز، افزود: انرژی یعنی توان کار موضوعی که در همه حوزه‌های زندگی انسان دخالت دارد.

وی گفت: وقتی صحبت از انرژی، کشاورزی و توسعه در دنیای امروز می‌شود فورا یک واژه پایدار پشت‌بند آن می‌آید.

زارعی با بیان اینکه انسان امروز به این نتیجه رسیده که به جای خطرناکی نزدیک می‌شود، اذعان داشت: اگر بخواهیم با دیدگاه صرف اقتصادی به محیط زیست نگاه کنیم و از آن نهایت بهره‌برداری ببریم قطعا با بحران جدی روبرو خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: محیط زیست تنها متعلق به ما نیست بلکه یک سرمایه ارزشی برای سایر نسل‌های آینده است که باید در حفظ و نگهداری آن بکوشیم.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه امروز باید در این راستا دیدگاه اکولوژیکی و توسعه پایدار را داشته باشیم، افزود: نیازهای امروز جامعه را باید تامین کنیم ولی این تامین نیاز نباید منجر به از بین بردن محیط زیست شود.

وی اذعان داشت: توسعه، ضرورت زندگی است و تبدیل انرژی و کشاورزی نیاز جامعه بوده ولی با این مدیریت که برای آیندگاه چیزی باقی بماند باید از محیط زیست بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه از توسعه بدون آسیب به محیط زیست استقبال می‌کنیم، گفت: حفظ محیط زیست به تنهایی برای یک دستگاه و گروه امکان‌پذیر نیست لذا همه اقشار مردم و دستگاه‌ها باید در این راستا ضروری است.

وی اضافه کرد: قطعا تمام تلاش‌هایی که در راستای توسعه انجام می‌شود، برای زندگی و رفاه انسان است یکی از مهم‌ترین مسائل در این راستا داشتن محیط زیست سالم و با کمترین آلاینده‌ها است.

وی با تاکید براینکه انسان در همه جا محور توسعه است، گفت: کدام ارزش اقتصادی و توسعه‌ای امروز می‌تواند جلوی ریزگردها را که شرایط سختی را برای نفس کشیدن ایجاد کرده بگیرد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان اضافه کرد: اگر ما توسعه خوبی داشتیم چرا هر دقیقه یک گونه در زمین از بین می‌رود و این حتما زمینه را برای ایجاد بحران در زمین ایجاد می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ وقت نتوانسته‌ایم آمار دقیق و کاملی از زیست‌محیطی و تنوع بخشی حیاتی استان را در بیاوریم، گفت: حدود 76 گونه از رده های جانواری استان در فهرست جهانی قرار گرفته است.

به گفته زارعی، خیلی از گونه‌های نادر جانوری در کردستان متاسفانه از بین رفته و این سرنوشت هم در انتظار برخی از گونه‌های زیست محیطی دیگر است.

وی افزود: در جمع 19 گونه پستاندار، 25 گونه پرنده، 16 گونه خزنده، 4 گونه دوزیست و 10 گونه ماهی در معرض تهدید هستند.

وی با بیان اینکه در استان کردستان به لحاظ فرهنگ و دین و ذات خود مردم توجه به محیط زیست دارند، گفت: کردستان یکی از معدود استان‌هایی است که تغذیه کنند سه حوزه ابرزی کشور است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان اذعان داشت: هیچ آبی وارد کردستان نمی‌شود و این استان صادر کننده آب بوده از این رو به لحاظ محیط زیست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با تاکید براینکه استان کردستان استانی با تنوع زیستی بالا و محروم از شناسایی است، گفت: بسیاری از گونه‌ها در استان کردستان شناسایی نشده است.

وی اضافه کرد: همه باید در این راستا احساس مسوولیت کنیم و در این میان نقش جامعه دانشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است.

زارعی افزود: محیط زیست استان این ظرفیت و توانایی به لحاظ نیروی انسانی با تجربه و کارآمد وجود دارد و حاضر به هرنوع همکاری با دانشگاه آزاد در زمینه کارهای تحقیقاتی و غیره هستیم.

وی به انجام یک کار تحقیقاتی روی دریاچه زریوار اشاره کرد و گفت: طرح مدیریت تالاب در حال انجام است و امیدواریم دشمنی با طبیعت را به دوستی با طبیعت تبدیل کنیم.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان اضافه کرد: دنبال ایجاد یک یک منبع درآمدی برای ذینفعان در کنار دریاچه زریوار هستیم چراکه اگر جامعه محلی از این نعمت بهره‌مند باشند در حفظ آن بیشتر تلاش خواهند کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 17 اسفند 96، کدمطلب:۱۳۹۶۱۲۱۷۰۰۰۵۱۵ ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
0
0
داریم به خاطر اقتصاد و صنعت محیط زیستمون که منشا حیاتمونه رو به کام مرگ می بریم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین