پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۴۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
فرماندار مریوان با اشاره به اینکه ۱۹ طرح سرمایه گذاری آبی و خاکی برای اجرا در دریاچه زریوار تهیه شده است، گفت: با اجرای این طرح ها زریوار به سایت گردشگری نمونه در کشور تبدیل خواهدشد.
شعارسال: محمد شفیعی امروزپنج شنبه در جلسه کارگروه استانی برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، با اشاره به اینکه سایت دریاچه زریوار ۱۵ هکتار وسعت دارد، گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار بستر دریاچه است که از این میزان هزار و ۱۰۰ هکتار آن آب و مابقی نیزار است.

وی با اشاره به اینکه دوبرابر سطح دریاچه را نیزار تشکیل داده است، عنوان کرد: هر سال برحجم نیزارها اضافه می شود و این مسئله بسیار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل رشد نیزارها ورود فاضلاب به دریاچه بوده است، بیان کرد: متاسفانه تاکنون نتیجه ونظر واحدی در سازمان محیط زیست کشور واستان در ارتباط با حذف یا عدم حذف نیزارها ارائه نشده است ودر این رابطه اختلاف نظرهایی وجوددارد.

فرماندار شهرستان مریوان ادامه داد: بارها پیشنهاد برداشت ۳۰،۴۰ هکتار ازنیزارهای مسیر روبه شهر را داده ایم تا بدین وسیله دراین رابطه تجربه ای بدست بیاوریم.

شفیعی بیان کرد: نیزارهای مسیرهای رو به روستا را هم به کشاورزان برای پرورش گاومیش واگذار شود که هم سرمایه گذاری است وهم خسارتی به دریاچه وارد نمی شود.

وی با اشاره به اینکه، مقدمات اقدامات مذکور انجام شده و سرمایه گذار هم وجود دارد، ادامه داد: به دلیل نبود مدیریت واحد نمی توان در ارتباط با این طرح ها و برنامه ها تصمیم گیری کرد.

وی با بیان اینکه قطعا نباید تمام نیزارها را برداشت کرد، گفت: در حال حاضر ۹۴ مغازه، دکه و بوفه در محوطه دریاچه وجود دارد که ۸۰ درضد آنها به طور غیرمجاز فعالیت می کنند.

به گفته فرماندار شهرستان مریوان ۱۳ دستگاه حقیقی و حقوقی اعم از ادارات وانجمن های زیست محیطی در بحث زریوار صاحب نظر هستند واین عدم مدیریت نگران کننده است.

شفیعی ادامه داد: در طول یکی دو سال اخیر از ورود فاضلاب ۷ روستا به دریاچه جلوگیری به عمل آمد و تنها سه فاضلاب روستا هم اکنون وارد دریاچه می شود که امسال اعتباراتی برای این فاضلاب این تعداد روستای باقی مانده هم اختصاص داده ایم.

وی اظهارداشت: علی رغم اینکه از سال ۸۸ طرح مطالعات گردشگری زریوار توسط میراث فرهنگی انجام شده ولی تاکنون اجرایی نشده و متاسفانه در این رابطه تاکنون خدمتی به مردم وگردشگران ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه طرح های سرمایه گذاری براساس چارچوب و رویکردهای زیست محیطی تعیین شده است، بیان کرد: ۷ مورد از طرح های سرمایه گذارای آبی و ۱۲ پروژه هم خاکی است و هیچ کدام هم آلایندگی محیط زیستی برای دریاچه ندارند.

فرماندار شهرستان مریوان اضافه کرد: با اجرایی شدن طرح های سرمایه گذاری آّبی وخاکی در زریوار، قطعا به سایت گردشگری نمونه در کشور تبدیل خواهد شد.

شفیعی با بیان اینکه هم اکنون پروژه تله کابین در دریاچه زریوار آماده انجام است، بیان کرد: سایت تخصصی پرنده نگری در ایران هم آمادگی خود را برای سرمایه گذاری دراین دریاچه اعلام کرده است.

وی عنوان کرد: از اردیبهشت ماه سال آینده مرکز ورزش های هوای پاراگلایدر کشور در مریوان ثبت خواهد شد چراکه برای برگزاری مسابقات پاراگلایدر ازورزشکاران ۱۶ کشور دعوت کردیم که تاکنون ۹ کشور قطعی شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 24 اسفند 1396 ، کدخبر: 4252604 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
0
0
باید در تک تک این طرح ها یک کارشناس خبره محیط زیست باشه و تعیین کنه که این طرح ها ایا اسیبی به محیط زیست وارد میکنه یا نمیکنه بعد تصمیم گیری بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین