پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۶۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
استاندار اردبیل گفت: اشتغال بیش از یک هزار نفر در بخش اصناف و بازار در برنامه‌ریزی اشتغال استان گنجانده شده است.

شعارسال: استاندار اردبیل گفت: اشتغال بیش از یک هزار نفر در بخش اصناف و بازار در برنامه‌ریزی اشتغال استان گنجانده شده است.

مهندس اکبر بهنام‌جو صبح امروز در نشست با اعضای اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی اردبیل اظهار داشت: راه‌آهن یکی از زیرساخت‌های توسعه استان است که با گذشت 14 سال از آغاز عملیات اجرایی آن نزدیک به 44 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر با همین آهنگ پیش می‌رفت 16 سال دیگر به بهره‌برداری می رسید در حالی که با پیگیری جدی به عمل آمده و برنامه‌ریزی انجام شده و وحدت بین مسئولان استان سرعت خوبی دارد و پیشرفت فیزیکی و عملیات اجرایی این پروژه مهم استان و پروژه‌های مشابه از طریق تلویزیون‌های شهری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی استان نیز یکی دیگر از زیرساخت‌های توسعه استان است و با تولیدات صادرات محور، ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال جوانان استان خواهد بود.

بهنام‌جو پرداخت تسهیلات 6 و 10 درصدی، تهیه زمین ارزان قیمت و تسهیل و تسریع در روند صدور مجوز ایجاد واحد تولیدی را از جمله اقدامات در زمینه توسعه و تسهیل سرمایه‌گذاری در استان برشمرد و بیان کرد: عملیات اجرایی احداث نخستین واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی آغاز شده است و در تلاش هستیم با جلب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی 100 واحد تولیدی و کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی مستقر شود.

استاندار اردبیل زمستان بیدار و برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری استان را از دیگر برنامه‌های رونق اقتصادی استان دانست و گفت: باید در فصل زمستان نیز استان اردبیل گردشگرپذیر باشد و برف و یخبندان مانعی برای مسافرپذیری استان نباشد.

وی تصریح کرد: از سال آینده پیست اسکی آلوارس تکمیل و چهار پیست دیگر در استان احداث می‌شود و ظرفیت‌های آب‌های معدنی و مجتمع‌های گردشگری جاذبه‌های خوبی برای گردشگرپذیری استان در فصل زمستان خواهد بود.

بهنام‌جو اجرای طرح‌های گردشگری در نقاط مختلف استان را بر اساس قابلیت‌های هر منطقه یکی دیگر از برنامه‌های توسعه استان برشمرد و اظهار کرد: اگر بخواهیم کمر بیکاری در استان را بشکنیم باید سالانه 20 هزار شغل در استان ایجاد کنیم و این حتما عملی است و بدون بررسی وعده غیرعملی به مردم داده نشده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه سامانه اشتغال استان که امکان رصد اشتغال‌های به وجود آمده و اطلاع‌رسانی صریح به مردم را داشته باشد ایجاد می‌شود، گفت: کاهش آمار بیکاری و ایجاد اشتغال، رونق کسب و کار اصناف و بازاریان را رقم خواهد زد چرا که فرد بیکاری که مشکلات مالی دارد و توان خرید ندارد تاثیر مستقیم در کساد کسب و کار بازاریان خواهد داشت.

وی بیان کرد: از تجارب استان های همسایه در حل مشکلات بیمه افراد بکارگیری شده در بخش اصناف استفاده می‌کنیم و با هماهنگی‌هایی که با مدیران بیمه تامین اجتماعی خواهیم داشت موضوع بیمه افراد بکارگیری در این بخش به عنوان یکی از موانع اشتغال اصناف را با راهکار مناسب حل خواهیم کرد که اشتغال بیش از یک هزار نفر در بخش اصناف و بازار در برنامه‌ریزی اشتغال استان گنجانده شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 21 اسفند 1396، کدخبر: 1678622، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
چقدر خوبه که هر استان با شناخت ظرفیت های خودش بتونه در زمینه معیشت و اشتغال مردم یه گام رو به جلو برداره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین