پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۳۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰
گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ در ستاد راهبردی طرح ملی حفظ قرآن کریم، نبود یک اتحادیه مدغم قوی، غفلت‌هایی را ایجاد کرده است.

شعارسال: امیرحجت مرادی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی درباره اتحادیه مدغم کشوری گفت: در پی مصاحبه‌ای که حجت‌الاسلام و المسلمین کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور تحت عنوان «عیدانه سال۹۷ تشکل‌های قرآنی/اردیبهشت و ادغام اتحادیه‌ها» با خبرگزاری ایکنا انجام داد، بر تشکیل کمیته اتحادیه کشوری تاکید داشت.

وی ادامه داد: با توجه به جلسه ای که در تاریخ هفتم اسفند ماه با حضور منتخبان مدیران عامل اتحادیه‌های استانی برگزار شد، از جمله مصوباتی که در این جلسه تعیین شد مبنی بر انتخاب شش نفر به منظور کمیته اجرایی برگزاری مجمع عمومی کشور بود که این شش نفر به همراه مدیران عامل و روئسای هیات مدیره دو اتحادیه کشوری با یکدیگر در این روند حضور خواهند داشت و این امر به صورت مصوب تعیین و تمهیدات اندیشیده و طی نامه‌ای به هیات رسیدگی اعلام شد.

مرادی افزود: همچنین کمیته دیگری که متشکل از سه نفر از اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی است، مورد تصویب قرار گرفت که از نظر ما رسمیت ندارد زیرا به نظر میرسد این کمیته از قبل عنوان شده بود و همچنین با توجه به نامه ای که حجت‌الاسلام و المسلمین کوششی به مدیر عامل اتحادیه تشکل های قرآنی ارجاع داد، دوران فعالیت اتحادیه کشوری ایشان به اتمام رسیده است.

مدیر عامل اتحادیه گیلان ادامه داد: شنیده‌ها حاکی از این است که حجت الاسلام و المسلمین کوششی به همراه آقایان نادی و طلایی از منتخبان اتحادیه مؤسسات؛ در کمیته ۹ نفره ای که تشکیل شده است، شرکت خواهند کرد.

وی افزود: معتقد هستیم که این آقایان نمی‌توانند به عنوان نماینده اتحادیه‌های استانی و مؤسسات قرآنی باشند. در حال حاضر مدیر عامل اتحادیه کشوری در سمت معاون اداره کل تبلیغات اسلامی تهران و نادی رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی تهران هستند که این افراد نمی‌توانند به عنوان نمایندگان مردمی حضور داشته و همچنین وضعیت در اتحادیه مقابل نیز برهمین روال است. لذا اعضای کمیته تشکیل دهنده برگزاری مجمع کشوری شامل همین افراد است.

مرادی تصریح کرد: با توجه به اینکه اتحادیه‌های استانی در تشکیل ادغام اتحادیه کشوری نقش دارند، بنابراین باید منتخبان استانی دراین مسئله حضور داشته باشند.

وی در خصوص شرایط نامزدها، تعیین شیوه نامه و غیره اظهار کرد: برای بررسی برخی از موضوعات مانند شرایط نامزدها، بررسی اساس نامه‌ها، تعیین شیوه نامه‌ها باید نمایندگان بخش مردمی باید حضور داشته باشند که شاهد وضعیت فعلی در این امر نباشیم.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی گیلان در ادامه صحبت‌های خود در خصوص مصوبات هیات ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم بیان کرد: در بین نهادهای پیش بینی شده در مصوبات این ستاد، شاهد هستیم که هیچ نشان و وظیفه‌ای متوجه اتحادیه قرآنی کشور نشده است و اتحادیه کشوری به عنوان نهادی که می‌تواند نقش اصلی را در ستاد حفظ قرآن کریم بازی کند، پیش بینی برای این نهاد در نظر گرفته نشده است.

مرادی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌هایی که در زمینه حفظ قرآن کریم در نظر گرفته شده است، اتحادیه قرآنی کشوردر ارتباط با این امر می‌توانست نقش محوری داشته باشد، همانطور که تربیت حفاظ قرآنی برعهده مؤسسات قرآنی مردم نهاد است. دراین راستا نیاز است که اتحادیه قرآنی کشور نیز در میان نهادهایی که باید در اقدامات حفظ مشارکت داشته باشند، سهیم باشد.

وی گفت: اگر غفلتی در مشارکت اتحادیه قرآنی کشور در ستاد راهبردی طرح ملی حفظ قرآن کریم است، دلیل آن نبود اتحادیه قوی در سطح کشور و بی تفاوتی و بی انگیزگی نمایندگان اتحادیه ها در جلسات است و دلیل دیگر براین قضیه را می‌توان بی توجهی دستگاه‌هایی مانند شورای توسعه، اعضای ستاد طرح ملی حفظ قرآن کریم، مرکز قرآنی اوقاف و امور خیریه و غیره دانست.

مدیر عامل قرآنی گیلان در پایان اظهار کرد: نهادهای قرآنی در این راستا باید توجه داشته باشند که اگر قرار است اتفاقی در روند حفظ قرآن بیافتد، مسلما کارکرد دستگاه‌ها نخواهد بود و اگر مصوبات به سمت مؤسسات قرآنی نیز سوق می‌یافت، به طور قطع کار قرآنی خوبی صورت می‌گرفت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایکنا، تاریخ انتشار: 24اسفند1396 ، کدخبر: 3700106: www.iqna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
متاسفانه روز به روز شاهد کم شدن موسسات قرانی و کم شدن گرایش به این موسسات هستیم
اگه اتحادیه مستقل داشته باشن و بر کیفیت و نواوری اونها نظارت بشه قطعا شرایط بهتری به وجود خواهد امد
ا.ف75
کمیل
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
غفلت نیست خیلی جاها کمبود بودجست مثل کمبود بودجه برای قسمت عمران سال 97 که کاملا به خلاف حق مردمه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
0
0
تازگیا خیلیا دیدن بر طبق بودجه امسال پول تو موسسات دینی قرانیه دارن خودشونو به اون سمتا سوق میدن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین