پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۷۰۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
قائم مقام اجرایی دیده بان شفافیت و عدالت از نشست چند ساعته مدیران این سازمان با عسگری رئیس کل گمرک خبر داد و گفت: ما پرونده های قاچاق، فرار مالیاتی و جلوگیری از واردات کالاهایی که مشابه تولید داخل دارند را در دست بررسی داریم.
شعارسال: محسن جلواتی قائم مقام اجرایی دیده بان شفافیت و عدالت با اشاره به اقدامات این سازمان مردم نهاد در ماه جاری گفت: یکی از موضوعات کاری ما بررسی و حل مشکلات سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج بوده که در جلسات متعددی با مسئولین بانک مرکزی به دنبال راهکار اجرایی برای حل این مساله بودیم تا هم سپرده گذاران به حق و حقوق خود برسند و هم بانک مرکزی از طریق  اعتبارات اعطایی  به سپرده گذاران، به حل مشکل آنها بپردازد.

وی افزود: درحال تدوین یک راهکار مناسب هستیم تا با کمک دستگاه قضایی بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

قائم مقام اجرایی دیده بان شفافیت و عدالت در ادامه صحبت هایش به واردات کارپول های بی حسی دندان پزشکی اشاره کرد که به گفته وی این کار از طریق رانت، باند بازی و نفوذ در سازمان غذا و دارو اتفاق افتاده بود.

جلواتی افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهایی که مشابه تولید داخلی دارند، از رئیس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت درخواست کردیم که واردات این کالاها را ممنوع کنند.

وی تصریح کرد: دلیل آن این است که ۲ شرکت داخلی تولید کارپول های بی حسی دندان پزشکی، به طور صد در صد نیاز کشور را تامین می کنند و طبق نظر دندان پزشکان محصولات این شرکت ها نیز از کیفیت خوبی برخوردار است.

قائم مقام اجرایی دیده بان شفافیت و عدالت گفت: در این خصوص مکاتبه ای با سازمان عذا و دارو  انجام شد و معاون وزارت بهداشت  و رییس سازمان غذا و دارو تمدید مجوز واردات این محصول را رد کرد.

جلواتی گفت: تقاضای دیده بان این است که مجوز قبلی هم باطل شود تا تولید داخل را تحت تاثیر قرار ندهد.

وی با اشاره به اقدامات دیگر دیده بان در ماه جاری ادامه داد: شرکت تولید لوازم بهداشتی فیروز،تولید کننده محصولات بهداشتی کودکان حدوداً دارای  ۸۰۰ نفر پرسنل می باشد که ۷۲۰ نفر از این افراد معلول هستند. اخیراً متوجه شدیم شرکت آمریکایی جانسون و جانسون که مشابه این محصول را تولید می کند در سال گذشته حدود ۱۰ میلیون دلار واردات داشته که این امر موجب شده است تا به نوعی تولید داخل تحت الشعاع قرار گیرد.

قائم مقام اجرایی دیده بان شفافیت و عدالت تصریح کرد: اگر همین روند واردات ادامه یابد، این شرکت خارجی بازار این محصول را بدست می گیرد و بعد از آن به سمت افزایش قیمت محصول خواهد رفت.

جلواتی با اشاره به صحبت های انجام شده با مسئولین شرکت فیروز و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: رئیس سازمان غذا و دارو قول داد تا حمایت های لازم را به عمل آورد.

وی افزود: در حال حاضر دنبال این موضوع هستیم که انشاء ا… این مورد هم به نتیجه برسد و با ممانعت از ورود این نوع کالاها بتوانیم از تولید داخل حمایت کنیم . همکاری ما نیز بیشتر درزمینه رانت و نفوذی که بعضی از واردکنندگان دارند خواهد بود.

قائم مقام اجرایی دیده بان شفافیت و عدالت به پیگیری های این سازمان در خصوص ممانعت از ورود کالای قاچاق اشاره کرد و گفت: ما موضوع پرونده های قاچاق کالا که از مبادی رسمی وارد کشور می شود را پیگیری کردیم و آقای مهندس عسگری معاون وزیر اقتصاد و و رئیس گمرک ایران به همراه مدیرانشان در دفتر دیده بان حاضر شدند که بحث های مفصلی در این زمینه انجام شد.

جلواتی گفت: در این جلسه هم به قوانین و مقررات ایجابی جلوگیری از قاچاق و هم به پرونده های مفتوح در دیده بان اشاره شد.

وی افزود: مسئولین گمرک هم باید نسبت به وصول فرار گمرکی اقدام کنند. البته باید باید بررسی شود که پس از اعلام دیده بان گمرک اقدامی انجام می دهد یا خیر که این منوط به آینده می شود.

قائم مقام اجرایی دیده بان شفافیت و عدالت به موضوع کارت های ملی هوشمند و پیگیری آن از سوی این نهاد اشاره کرد و گفت: گرفتن عکس حضوری در دفاتر پیشخوان علیرغم عدم تخصص لازم در گرفتن عکس و اینکه در شرح وظایف شرکت ملی پست جمهوری اسلامی عکاسی وجود  ندارد، این سازمان ورود کرده و مکاتباتی با وزیر محترم کشور داشتیم.

جلواتی افزود: همچنین مکاتبه ای با وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته که جواب برخی از این مکاتبات به دفتر دیده بان ارسال شده و امیدواریم با کار تخصصی در این سازمان در اوایل سال ۹۷ این اقدام به نتیجه برسد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری تحلیلی  الف ، تاریخ انتشار: 28اسفند 1396، کدخبر:   3961228081،www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
0
گمرک ایران خود به نظر میاید که مافیایی بسیار بزرگ و پشت پرده آن را حمایت میکند که تا این حد با مشکل قاچاق کالا به کشور روبرو هستیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین