پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید اشتباهات داوری در مسابقات لیگ به ویژه سهوی است و هیچ عمدی در کار نیست.

شعار سال: مسابقات لیگ برتر به آخرین هفته های خود نزدیک شده و اکثر تیم‌ها با انگیزه زیادی مسابقات را دنبال می کنند.

به جزء پرسپولیس که با اختلاف 15 امتیازی نسبت به تیم دوم در صدر جدول قرار دارد و با یک تساوی در بازی امروز، قهرمانی خود را مسجل خواهد کرد، پنج، شش تیم برای کسب سهمیه آسیا و چند تیم هم برای بقاء در لیگ برتر تلاش می‌کنند.

در طول هفته های گذشته علاوه بر حساسیت بسیار زیاد مسابقات، اشتباهات داوری هم تا حدودی زیادی افزایش یافته و مربیان تیم های انتهای جدولی اعتراض بسیار زیادی به داوری‌ها دارند که می توان به علی کریمی اشاره کرد.

حتی در هفته 24 لیگ برتر، آندرانیک تیموریان بازیکن گسترش فولاد، اوت پیکان را پرتاب کرد و همین توپ تبدیل به گل سوم پیکان شد اما داور و کمک داور این بازی تخلف تیموریان را ندیدند و دستور به توقف بازی ندادند.

در هفته 25 لیگ برتر هم گل سالم سپیدرود رشت به اشتباه از سوی گروه داوری خطا اعلام شد تا کار سپیدرود برای بقاء در لیگ برتر سخت‌تر شود. مجموعه این اشتباهات در حالی رخ می دهد که فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران حاضر نبود توضیحی درباره این موارد بدهد!

اما او بالاخره بعد از هفته ها سکوت، بالاخره لب به سخن گشودو دقایقی پاسخگوی سوالات و انتقادات موجود از داوری‌های لیگ برتر باشد.

فریدون اصفهانیان درباره انتقادات علی کریمی از او به خاطر اشتباهاتی که در بازی های تیمش رخ داده، اظهار می کند: گزارش آن بازی به دست ما رسید و صحنه ها را بررسی کردیم. گل سپیدرود درست بود. داور در تصمیم گیری اشتباه کرد.

رئیس کمیته داوران درباره برخورد با داور این مسابقه گفت: این قبیل موضوعات را رسانه ای نمی کنیم اما کمیته داوران آیین نامه خاص خود را دارد و بر اساس آن عمل می کنیم.

کریمی چه کار به سن و سال من دارد؟

او در واکنش به این که کریمی معتقد است او به دلیل سن و سال زیاد از رسیدگی به رقابت های لیگ برتر بازمانده می گوید: رسیدگی به داوری‌ها به سن و سال من ارتباطی ندارد. نمی دانم چرا کریمی چنین چیزی می گوید. به طور کلی روند داوری ها در لیگ برتر کم نقص تر از سال های گذشته است.

رئیس کمیته داوران درباره اشتباه عجیب در بازی گسترش فولاد و پیکان و بی توجهی گروه داوری به پرتاب اوت بازیکنان پیکان توسط آندرانیک تیموریان گفت: اشتباهی است که رخ داد. چه کار باید کنیم؟ اشتباه در داوری وجود دارد. آن اشتباه هم تاثیری در نتیجه بازی نداشت.

چه برخوردی با داور خاطی کنیم؟ اشتباه کرده است دیگر!

اصفهانیان در واکنش به اینکه چه برخوردی با گروه داوری آن مسابقه می‌شود می گوید: چه برخوری کنیم؟ اشتباه کرده است دیگر.

رئیس کمیته داوران در پاسخ به این سوال که به راحتی از کنار اشتباهات داوری می گذرد تاکید کرد: ما تمامی اشتباهات را زیر نظر داریم و اگر اشتباه تاثیرگذاری وجود داشته باشد، با خاطیان برخورد می کنیم.

سخندان از بهترین داوران ایران و آسیا است

او در واکنش به اینکه چرا رضا سخندان، یکی از کمک داورهای دیدار پیکان و گسترش فولاد برای دربی انتحاب شد، هم تصریح کرد: سخندان از بهترین کمک داورهای ایران و آسیا است و شانس حضور در جام جهانی را دارد. در دربی هم عملکرد بی نقصی داشت. اشتباهات بازی پیکان و گسترش فولاد یک اتفاق نادر بود.

اصفهانیان درباره تدابیری ک برای پنج هفته پایانی لیگ برتر اندیشیده شده نیز گفت: از این هفته نظارت ما بر روی داوری ها زیاد می شود و از بهترین داشته های خودمان استفاده می کنیم. البته همیشه بهترین‌ها را انتخاب کردیم اما تلاش می کنیم داوران از نظر روحی و روانی بدون مشکل خاصی وارد زمین شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری جی پلاس، تاریخ 9 فروردین 97، کد مطلب: 875245: www.jamaran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
این همه مربیان از اشتباهات داروی گفتم یدونه از اشتباه های خودشونو گردن نمی گیرن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین