پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۰۰۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
با هدف مخالفت با آزمون زبان EPT و حذف آن، کمپینی در فضای مجازی تشکیل شده است. این در حالیست که در تمام دانشگاه های ایران آزمون زبان انگلیسی یک روال طبیعی است.

شعار سال: کمپین‌سازی برای مخالفت با آزمون زبان دانشگاه آزاد اسلامی در حالی صورت گرفته که تاکنون ٢٠هزار نفر این آزمون را قبول شده‌اند.

هر دانشجوی دکتری پیش از ورود به دوره تخصصی باید نمره استاندارد زبان انگلیسی که مورد تایید دانشگاه محل تحصیل است را کسب کند. به همین منظور تمامی دانشگاه‌های کشور آزمون‌های استانداردی را برای خود تعریف کرده و به دانشجویان تاکید می‌کنند که در این آزمون‌های استاندارد شرکت کنند.

معروفترین آزمون‌های زبان معتبر که دانشجویان دکتری در آن شرکت می‌کنند شامل TOLIMO، MSRT، IELTS، TOFEL،MCHE، EPT و ... است.

آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از آزمون‌های استاندارد کشور در دوره دکتری شناخته شده که نمره قبولی آن مورد تایید دیگر دانشگاه‌ها نیز است.

سازمان سنجش آموزش کشور نیز آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی را در دفترچه آزمون دکتری تخصصی خود به عنوان یکی از آزمون‌های معتبر معرفی کرده است.

دانشگاه آزاد اسلامی به همه دانشجویان دکتری فرصت داده تا پیش از شرکت در آزمون جامع در یکی از آزمون‌های تخصصی زبان که مورد تایید دانشگاه است، شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنند. این فرآیند در تمام دانشگاه‌ها در حال اجراست و حداکثر فرصتی که دانشگاه‌ها به دانشجویان می‌دهند تا نمره قبولی در آزمون زبان مربوطه را ارائه کنند تا پیش از امتحان جامع است.

هدف از برگزاری آزمون‌های استاندارد زبان انگلیسی، توانمندسازی دانشجویان دوره دکتری به منظور دسترسی آنان به منابع علمی و روز دنیا و توسعه ارتباطات جهانی است، به طوری که فارغ‌التحصیلان موفق به چاپ و انتشار نتایج کار تحقیقاتی و پژوهشی خود در ژورنال‌های معتبر شوند. بنابراین افرادی که به زبان انگلیسی آشنا نباشند در واقع مدرک دکتری نه به درد آنها می‌خورد و نه جامعه.

افرادی که کمپین راه انداخته‌اند در واقع نمی‌توانند در آزمون ای پی تی شرکت کنند و لذا شایستگی لازم برای اتمام دوره دکتری را ندارند؛ ایجاد کمپین و هیاهو برای گرفتن نمره شایسته دانشجوی دکتری نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 15 فروردین 97، کدمطلب:۶۷۵۹۵۸، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
این مسیله کمک به علم اموزی و نواموزی در زمینه های نوین علمی میکنه و وجود این ازمون باعث رشد علم در کشور میشه
ا.ف75
دانشجو دکترا
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
0
0
لطفا آزمون زبان حذف کنید ،
تا یه حدی استاد زبان خوب تو کلاس تدریس کنه اخر ترم امتحان بگیره کافیه به خدا ظلم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین