پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
علیرضا دائمی خرید پنج سال انرژی را تضمین وزارت نیرو در قبال سرمایه گذاری برشمرد و گفت: تامین سوخت به صورت دائمی هم یکی دیگر از تضمین هایی است که وزارت نیرو برای سرمایه گذاران در این بخش تدارک دیده است.

شعار سال: معاون وزیر نیرو در امور برنامه ریزی و اقتصادی به نیاز کشور برای تامین هر ساله پنج هزار مگاوات برق اشاره کرد و گفت: ارتقای بازده نیروگاه های کشور از 37 به 40 درصد نیازمند سرمایه گذاری های سنگین داخلی و خارجی است.

علیرضا دائمی در دومین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا گفت: وزارت نیرو با توجه به نیازهای کشور در تامین آب و برق از سرمایه گذاران داخلی و خارجی استقبال می کند.

وی به تامین 51 درصد برق کشور توسط بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: اکنون 115 نیروگاه بزرگ کشور تامین برق مورد نیاز صنایع، بخش خانگی، تجاری و کشاورزی را انجام می دهند.

دائمی با بیان اینکه نیروگاه های کنونی کشور از عمری بالای 40 سال برخوردارند، افزود: نوسازی و تجهیز این نیروگاه ها با همکاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی از برنامه های وزارت نیرو است.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان ساخت: توسعه نیروگاه های سی.اچ. پی(تولید همزمان برق و حرارت) در سواحل کشور از جمله برنامه های پیش روی این وزارتخانه است.

وی گفت: اکنون طرح بزرگ تامین همزمان انرژی در سواحل جنوبی در حال انجام است که نیاز به سرمایه گذاری های مشترک خارجی دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اکنون با کشورهای همسایه تبادل انرژی داریم، ادامه داد: تبادل برق با همسایگان ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاران است تا با ورود به این بخش سرمایه های خود را در این قسمت به کار گیرند.

دائمی با یادآوری اینکه بیشترین میزان واردات برق ایران توسط عراق و سپس ترکیه صورت می گیرد، به سرمایه گذاران داخلی و خارجی توصیه کرد برای استفاده از این ظرفیت اقدام کنند.

معاون وزیر نیرو، ظرفیت های خوب مبادله انرژی کشور را یادآور شد و تاکید کرد: ایران ظرفیت های بسیار بالایی در تولید انرژی های نو دارد و سرمایه گذاران می توانند از آن بهره گیری کنند.

وی به داشتن 300 روز آفتابی در کشور اشاره کرد و گفت: این ظرفیت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران است تا با سرمایه گذاری در این بخش از منافع آن استفاده کنند.

دائمی با بیان اینکه انرژی «زمین گرمایی» نیز یکی از ظرفیت های خوب برای سرمایه گذاران است، افزود: اکنون چند شرکت بین المللی برای مشارکت در این بخش اعلام آمادگی کرده اند.

وی گفت: سرمایه گذاران این بخش می توانند از طریق فاینانس و یا بی.او.تی برای سرمایه گذاری در حوزه برق اقدام کنند.

معاون وزیر نیرو، خرید پنج سال انرژی را تضمین وزارت نیرو در قبال سرمایه گذاری برشمرد و گفت: خرید پنج ساله با قیمت 2.6 سنت دلار انجام می شود.

وی گفت: تامین سوخت به صورت دائمی یکی دیگر از تضمین هایی است که وزارت نیرو برای سرمایه گذاران در این بخش تدارک دیده است.

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: همه امکانات لازم مانند زمین مجوزهای مورد نیاز و مجوز محیط زیست برای سرمایه گذاران در بخش برق توسط این وزارتخانه تهیه می شود و تضمین آن با دولت خواهد بود.

دائمی با اشاره به اینکه پروژه های مهمی برای کاهش هدر رفت انرژی طراحی شده است گفت: وزارت نیرو حاضر است در مقابل هر میزان کاهش هدر رفت انرژی، سوخت معادل آن را برای سرمایه گذاران تامین کند.

وی با بیان اینکه در بخش آب نیز فرصت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاران وجود دارد تاکید کرد: حدود 15 میلیارد دلار پروژه برای سرمایه گذاری آماده شده است.

معاون وزیر گفت: پروژه هایی نیز برای حذف فلزات سنگین از آب طراحی شده است که سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بخش دعوت می کنیم.

وی، پروژه های تصفیه و جمع آوری فاضلاب، انتقال آب و کاهش هدر رفت آب را از جمله پروژه های طراحی شده برای سرمایه گذاران دانست و گفت: سرمایه گذاران بدون هیچ نگرانی سرمایه های خود را به این بخش وارد کنند.

دائمی با اشاره به اینکه طرح های بزرگ آب و شیرین سازی آب طراحی شده است گفت: اکنون چهار طرح عظیم شیرین سازی آب در دست اقدام داریم که نیاز به سرمایه گذاری دو تا سه میلیارد دلاری دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري خبری- تحلیلی خبر آنلاین، تاریخ انتشار 16 اسفند 1394، کد مطلب: - : www. khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین