پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۵۷۲۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به پتانسیل انرژی زمین گرمایی در دماوند گفت: باتوجه به‌وجود مخزن 400 کیلومترمربعی گدازه در دماوند، اگر حفاری صورت بگیرد می‌توان با این منبع برق منطقه دشت هراز را با 100هزار نفر جمعیت تأمین کرد.

شعار سال: مهدی زارع در نشست ریسک آتشفشان دماوند، با بیان این مطلب افزود: انرژی زمین‌گرمایی یکی از منابع مهم انرژی‌های تجدیدپذیر است که یک‌درصد کل انرژی دنیا را تأمین می‌کند.در کشورهای دیگر، ازجمله در استرالیا و مرز آلمان و فرانسه نیروگاه‌های زمین‌گرمایی به همین شکل راه‌اندازی شده است.

این عضو وابسته فرهنگستان علوم، با اشاره به اهمیت گسترش امکانات امداد و نجات در منطقه دماوند هم گفت: استان تهران و البرز براساس سرشماری سال 95 حدود 16 میلیون نفر و استان مازندران حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارند، براین اساس، حدود 22 میلیون نفر در نزدیکی یا شعاع 100 کیلومتری این آتشفشان به‌عنوان مهم‌ترین آتشفشان کشور زندگی می‌کنند. درنتیجه از نظر راهبردی، هر مخاطره‌ای در این منطقه روی دهد مشکل زیادی به جهت امداد و نجات خواهیم داشت زیرا امکانات و تجهیزات در همه این منطقه مناسب نیست.

زارع تصریح کرد: درصورت بروز هر رخدادی با مسدود شدن راه‌ها مواجه می‌شویم و مشکل اصلی تردد است، بنابراین باید بررسی کنیم چطور می‌توان این مشکلات را رفع و امکانات پراکنده را متمرکز کرد. وی با تاکید بر پایش زلزله شناختی آتشفشان گفت: برای اینکه بدانیم از نظر تکتونیکی اثر یا تغییراتی در لرزه‌خیزی گسل‌های پیرامون دماوند روی می‌دهد، این‌کار ضروری است. اگر سن لغزش‌های بزرگ در منطقه درست تعیین شود، می‌توان اطلاعات بیشتری در مورد فعالیت‌های دماوند نیز به‌دست آورد.

محمد شکرچی‌زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هم در این نشست با اعلام اینکه نتایج تحقیقات حاصل از فعالیت آتشفشان دماوند به هیأت‌دولت ارائه می‌شود، گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌زودی شبکه شتاب‌نگاری زلزله را در منطقه دماوند نصب می‌کند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 27 شهریور 97، کد مطلب: 31121، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
فکر میکنم اینکار نیاز به دانش و امکانات خاصی داره. امیدوارم اگر واقعا مقدوره از این انرژی استفاده کنند...
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
ا.ف75
واقعا از این مسئولین بی خاصیت نمیشه انتظار داشت که از این ظرفیت استفاده کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین