پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۰۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳
یک عضو اتاق بازرگانی تهران با تشریح چشم‌انداز صنعت فولاد در امسال گفت: در سال ۹۶ بیش از ۳۵ درصد تولیدات ما در صنعت فولاد صادر شد و پیش‌بینی می‌شود امسال این درصد رشد داشته باشد.

شعارسال: بهادر احرامیان، در مورد چشم‌انداز صنعت فولاد در سال ۹۷ گفت: در حوزه خارجی از آغاز سال ۲۰۱۸ تا کنون چشم‌انداز بازار چین و بازار جهانی مثبت بوده و رشد معقولی را هم از نظر حجم مصرف و کشش بازار و هم از نظر قیمتی ثبات را تجربه کرده‌ایم و به دلیل افزایش قیمت مواد‌ اولیه، تقاضایی که در چین ایجاد شده است، کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت انرژی شاهد چشم‌اندازی مثبت در حوزه صنایع فولاد در سطح جهانی بوده‌ایم. با توجه به عملکرد جهانی در سال جاری اگر منتظر رونق نباشیم رکود در سطح مصرف و تقاضا هم نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در حوزه داخلی شرایط کمی متفاوت است. انتظار می‌رود طرح‌هایی که پیش از برجام راکد مانده بودند با ظرفیت‌هایی که برنامه جامع اقدام مشترک ایجاد کرد اهداف خود را دنبال و وارد مدار تولید شوند.

احرامیان افزود: چالش اصلی این است که آیا می‌توان برای این واحدهای تولیدی مواد اولیه به میزان کافی تهیه کرد و امکان دسترسی به بازارهای صادراتی آنطور که باید وجود دارد یا نه؟ چرا که طی سه سال گذشته با مازاد تولید مواجه بودیم و بنابراین هر پروژه جدید را باید به عنوان گزینه صادرات در نظر بگیریم.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: در سال ۹۶ بیش از ۳۵ درصد تولیدات ما در صنعت فولاد صادر شد و پیش‌بینی می‌شود امسال این درصد رشد داشته باشد و با هر مقیاس جهانی هم که مقایسه کنیم این میزان از مازاد تولید نسبت بالایی است و نشان دهنده این نکته است که ما کشوری هستیم که بخش قابل توجهی از تولید را باید صادر کنیم و این نکته به عنوان یک چالش در سال جدید پیش رو است و به بیان دیگر سال ۹۷ سال تشدید رقابت در صنعت فولاد خواهد بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تجارت نیوز، تاریخ انتشار: 21فروردین1397، کدخبر: 229583: tejaratnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
صادرات فولاد ایران اگر انجام بگیره میتونه ارز آوری بسیار خوبی رو برای کشور داشته باشه و مارو از این بحران های ارزی درون کشور نجات بده
ا.ح75
ناشناس
United States
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
شاید بد نباشه یک مقدار هم روی تولید فولاد های جدید کار کنیم تا از صنعت روز جهان خیلی عقب نیوفتیم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین