پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۷۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
گویا کشورهای آسیایی هنوز در بحث بیمه مقابله با حملات سایبری عقب هستند و به نظر نمی آید خطر هکرها را جدی گرفته باشند!
شعارسال: شرکت‌های آسیایی در بیمه کردن خود در مقابل حملات سایبری هنوز از رقبای خود در ایالات متحده آمریکا عقب ترند و به نظر می رسد خطر حملات باج افزاری را هنوز چندان جدی نگرفته‌اند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از ایسنا، این روزها که خبر حملات سایبری در گوشه و کنار جهان به گوش می رسد و شرکت های کوچک و بزرگ بسیاری نیز گریبانگیر این مساله خطرناک شده‌اند، به نظر می رسد مقابله و پیشگیری از خطر حملات سایبری از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

موسسه جهانی مشاوره بیمه FM Global واقع در رود آیلند ایالات متحده امریکا به تازگی در گزارشی اعلام کرده است که شرکت های آسیایی در مقایسه با رقبای آمریکایی خود، هنوز در بحث بیمه مقابله با حملات سایبری عقب هستند و به نظر نمی آید که این خطر بزرگ را جدی گرفته باشند.

بر اساس اظهارات قید شده در این گزارش، با اینکه سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، حملات باج‌افزاری، بدافزاری و سایبری به اوج خود رسید و خسارات هنگفت و غیر قابل جبرانی را برای شرکت‌های کوچک و بزرگ جهان به بار آورد، تصور می شد پس از آن تمامی شرکت‌های فعال در کشورهای متعدد به فکر بیمه پیشگیری و مقابله با حملات سایبری بیفتند، اما در کشورهای آسیایی این چنین نشد.

بنابر گفته های گریس رایس – معاون و مدیر بیمه محصولات مرتبط با حملات سایبری در موسسه FM Global، تنها کمتر از ۲۰ درصد شرکت های آسیایی خود را در برابر حملات سایبری و باج افزاری بیمه کرده‌اند این در حالیست که ۶۶ درصد از شرکت‌های آمریکایی خود را در قبال این مساله بیمه کرده‌اند.

گروه پاسخ دهی به تماس‌های مشکلات رایانه‌ای در هنگ کنگ نیز در گزارشی اعلام کرده است که شکایات مردم و شرکت‌ها از حملات سایبری که در سال گذشته رخ داده است، به بیش از ۸۰ درصد رسیده است که خود بعنوان یک زنگ هشدار به شمار می رود.

 بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بدافزارها، باج ‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده است. طبق آمار، حملات سایبری در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی نیز به اوج خود رسیده است  و حالا خبر اینکه قرار است در سالهای آتی اوضاع از این که هست هم نابسامان تر شود، بسیار نگران کننده بنظر می رسد.

از جمله مهم‌ترین حملات سایبری که خسارات و تبعات فراوانی داشت می‌توان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در آمریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت های دفاع و امور خارجه بسیاری از کشورها، شرکت حسابرسی دیلویت (Deloitte) در آمریکا اشاره کرد.

باج افزار، بدافزاری است که به مجرمان اینترنتی این امکان را می‌دهد تا بتوانند از طریق کنترل از راه دور، رایانه شخص قربانی را قفل کنند به گونه ای که کاربر نتواند از سیستم خود استفاده کند، سپس یک پنجره روی رایانه شخص نمایان می‌شود و به او هشدار می‌دهد تا زمانی که هزینه‌ای پرداخته نشود، نمی‌تواند قفل فایلهای رایانه‌اش را بازکرده و ازآن استفاده کند.

بدون شک، یکی از مهلک‌ترین حملات باج افزاری که در سال‌های گذشته شرکت‌های متعدد کشورهای بسیاری را متحمل خسارات هنگفتی کرد، حمله سایبری توسط بدافزار واناکرای (WannaCry) بود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایتنا ، تاریخ انتشار:3 اردیبهشت 97، کدخبر: 52585 ،www.itna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
چین و کره و ایران دارای قوی ترین هکر های جهان هستن و زمینه فضای مجازی بحث امنیت مینگتونن با همکاری همدیگه بستر امنی ررو به وجود بیارن
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین