پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
عبدالرضا هاشم زائی معتقد است که اصلاح طلبان و مستقلین جناح اکثریت را در مجلس دهم تشکیل خواهند داد.

شعار سال: او که مسن ترین نماینده منتخب مجلس دهم است در گفت و گو با خبرآنلاین، با اشاره به اینکه اکثر مهره‌های اصلاح طلب در این دوره از انتخابات رد صلاحیت شده و مهره های کلیدی اصولگرایان نیز با اینکه تایید صلاحیت شده بودند، رای نیاوردند، گفت: به این ترتیب با خلائی از حضور چهره های شناخته شده در مجلس آینده روبرو شده ایم.

به گفته وی در چنین فضایی اگر چهره های مستقل و نزدیک به اصلاح طلب، بتوانند خودشان را به خوبی به مردم معرفی کنند، شانس پیروزی بسیاری در مرحله دوم انتخابات خواهند داشت. به این ترتیب اصلاح طلب ها و مستقلین، جناح اکثریت را در مجلس خواهند داشت. هرچند ممکن است اکثریت قوی ای را تشکیل ندهند.

هاشم زایی از لزوم حفظ انسجام اعضای لیست امید برای تقویت جایگاه اکثریت در مجلس دهم سخن گفت و افزود: باید ائتلاف منسجم اصلاح طلب ها و حامیان دوات در میان منتخبین تهران و شهرستانها را حفظ کنیم.

وی در چنین فضایی بحث درباره ریاست مجلس آینده را یک بحث انحرافی و زودهنگام خواند و گفت: هنوز نمایندگان شهرستانها همدیگر را نمی شناسند. در چنین فضایی طرح مسائل انحرافی، انسجام لازم میان نیروهای اصلاح طلب و مستقل را از بین می برد. حال آنکه لازم است این انسجام و ائتلاف تا انتخابات ریاست جمهوری آینده حفظ شود تا نتیجه خوبی که در انتخابات مجلس دهم گرفتیم در آن انتخابات نیز تکرار شود.

به زعم وی، این مهم در گرو آن است که منتخبین اصلاح طلب و مستقل یکدیگر را تحمل کنند چرا که تنها با سعه صدر است که می توان مشترکات را در میان گرایش های متفاوت اعم از اصلاح طلب، مستقل و اصولگرای میانه رو را حفظ کرد.

مشروح گفت و گو با این منتخب تهران را در ایام نوروز بخوانید که در آن به موضوع بررسی اعتبار نامه قاضی پور، ترکیب هیات رئیسه مجلس دهم، مقایسه روسای مجالس مختلف، نسبت اصلاح طلبان با اتهام نفوذ و ....پرداخته شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار یکشنبه 23 اسفند 1394، کد مطلب: 518794: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
0
نمی دونم چرا این تفکر بوجود اومده که مستقلین به اصلاح طلبها نزدیکن ؟؟؟؟؟ شاید به اصولگراها نزدیک بشن شایدم هم به هیچ کدوم نزدیک نشن و کلا برای خودشون گروه بشن
رئیس مجلسم باز لاریجانی هستش مطمئن باشین
مهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
0
0
ما به عارف رای ندادیم که آقای لاریجانی رو رییس مجلس ببینیم . اگر حوس بود همون بار اول بس است. ضمنا به نظر شما ، حضور دو برادر در دو قوه از نظر امنیت ملی مشکل نداره؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین