پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۷۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
سفیر افغانستان در ایران گفت: کشورهای ایران و افغانستان برای توسعه اقتصادی منطقه و مقابله با چالش‌های آن اراده مشترک دارندکه احیای جاده ابریشم می‌تواند یکی ازاین اقدامات مشترک باشد.

شعار سال: نصیر احمدنور ظهر پنجشنبه در حاشیه چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مطلوب جشنواره غذای اکو در زنجان، افزود: بی‌تردید اگر بخواهیم منافع کشورهای منطقه را تامین کنیم، تامین این منافع در گرو همکاری و همگرایی کشورهای منطقه خواهد بود که برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به این همگرایی و همکاری کمک شایانی کند.

وی با یادآوری اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی که امروز شاهد برگزاری موفق چهارمین دوره آن به میزبانی شهر زنجان هستیم، در به وجود آمدن منطقه‌ای قوی تاثیرگذار خواهد بود، ادامه داد: این تاثیرگذاری از آن جهت است که کشورها با نزدیکی به هم می‌توانند در حوزه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی و تمدنی آشنایی بیشتری باهم پیدا کرده و به این همگرایی‌ها دامن بزنند.

نور با اشاره به اینکه کشورهای منطقه نیازمند شناخت بیش از پیش از همدیگر برای رسیدن به تعالی هستند، تصریح کرد: یکی از این شناخت‌ها مربوط به تبادلاتی است که کشورهای افغانستان و ایران در برهه کنونی دارند که خوشبختانه این تبادلات در سطح بسیار خوبی صورت گرفته و در قالب بازدیدهایی توسط نمایندگان هر دو کشور به انجام می‌رسد.

سفیر افغانستان در ایران از مقوله قاچاق موادمخدر به‌عنوان یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های کشورهای منطقه یاد کرد و گفت: علاوه بر تبادلات فرهنگی بین دو کشور، همکاری‌های زیادی در راستای برقراری امنیت به‌ویژه مبارزه با پدیده قاچاق وجود دارد و همین مسئله باعث شده است تا کم‌ترین مشکل را در این زمینه داشته و اگر صحبت‌هایی در این زمینه وجود دارد، مربوط به مباحث کلان در خصوص موادمخدر است.

نور با یادآوری اینکه یکی دیگر از چالش‌های منطقه، مبارزه با گروه‌های تکفیری است، ادامه داد: معتقدیم برقراری امنیت در افغانستان، امنیت سایر کشورهای همسایه را نیز به همراه خواهد داشت و خوشبختانه دو کشور افغانستان و ایران در این راستا همکاری‌های خوبی داشته و تلاش‌های مشترک زیادی را تا به امروز انجام داده‌اند.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار در خصوص تقسیم آب هیرمند و اقداماتی که در این زمینه تا به امروز صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این زمینه معاهده‌ای داریم که در سال ۱۳۵۱ منعقد شده و به قوت خود باقی است و از این ناحیه نیز مشکلی نداریم و باید دعا کنیم که بارندگی‌ها زیاد شود و شاهد خروشان شدن هیرمند باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 13 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 4286819، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
تا وقتی امنیت در افغانستان نیست این جاده ترانزیت به جاده ابریشم معروف تبدیل نخواهدشد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین