پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۲۵۹۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تاکید برلزوم ارتباط دانشگاه و جامعه گفت:دانشگاهی که با جامعه ارتباط نداشته باشدو درد و مشکل جامعه بی اطلاع باشد و نداند جامعه دنبال چه آرمانی می‌گردد، دانشگاه کامل نیست.

شعارسال:معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تاکید برلزوم ارتباط دانشگاه و جامعه گفت:دانشگاهی که با جامعه ارتباط نداشته باشدو درد و مشکل جامعه بی اطلاع باشد و نداند جامعه دنبال چه آرمانی می‌گردد، دانشگاه کامل نیست.

دکتر مجید سرسنگی  درباره ارتباط جامعه و دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه باید الگوی جامعه باشد، درست است که دانشگاه باید با جامعه ارتباط و تعامل داشته باشد و بداند در جامعه چه می‌گذرد و حرف جامعه را درک کند؛ اما این دانشگاهیان هستند که باید برای جامعه الگو باشند.

وی افزود: اگر قرار است دانشگاه الگوی جامعه باشد، اول باید خودش را اصلاح کند، باید نشان دهد که می‌تواند این جایگاه را در جامعه به دست آورد تا مردم به دانشگاه اطمینان کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران درباره رویکرد فعالیت‌های معانت فرهنگی این دانشگاه گفت: سعی می‌کنیم با ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و فرهنگ دانشجویان، و مهمتر از همه ارتقای مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشجویان زمینه حضور هرچه بیشتر دانشگاه در جامعه را فراهم کنیم.

به گفته سرسنگی دانشگاهی که با جامعه ارتباط نداشته باشد، اطراف خود دیوار بکشد، نداند در جامعه چه می‌گذرد و درد و مشکل جامعه چیست و جامعه دنبال چه آرمانی می‌گردد، دانشگاه کامل نیست.

وی تصریح کرد: در ابتدا سعی داریم ارتباط با جامعه را برقرار کنیم و درون این ارتباط بتوانیم برای جامعه الگوسازی کنیم. از گذشته دانشگاهیان در ایران به عنوان نخبگان اجتماعی مورد احترام مردم بودند و ما این احترام را باید همچنان در جامعه حفظ کنیم و ارتقا دهیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: یکی از رویکردهای مهمی که در فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه در نظر داریم، این است که بتوانیم زمینه الگوپذیری هرچه بیشتر جامعه از دانشگاه را فراهم کنیم.

سرسنگی همچنین درباره ضعف عملکرد تشکل‌های دانشجویی در جذب دانشجویان، اظهار کرد: این نگرانی درباره فعالیت تشکل‌های اسلامی دانشجویان و به ویژه تشکل‌هایی که در حوزه سیاسی فعالیت می‌کنند، وجود دارد.

وی ادامه داد: تشکل‌ها باید تلاش کنند تا جذب بیشتری انجام دهند، متاسفانه در حال حاضر بخش عمده و قابل توجهی از دانشجویان در هیچکدام از تشکل‌های دانشجویی عضو نیستند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه علاوه بر جذب مخاطب، فعالیت‌ها تشکل‌ها نیز کمرنگ شده است عنوان کرد: این موضوع زنگ خطری برای سیاستمداران و سیاستگذاران است و باید بررسی کنند که چرا برنامه‌های تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان از نظر کمی نه تنها رشد نداشته بلکه در برخی موارد افول نیز داشته است.

سرسنگی با اشاره به اهمیت فعالیت تشکلهای اسلامی سیاسی دانشجویان گفت: افول فعالیت‌های تشکل‌ها برای فضای سیاسی دانشگاه و به تبع آن فضای سیاسی کشور زنگ خطر است، اگر نتوانیم تشکل‌هایی داشته باشیم که دانشجویان را جذب کنند، امکان دارد دانشجویان جذب گروه‌های بدون شناسنامه شوند یا اوقات فراغت خودشان را صرف فعالیت‌هایی کنند که چندان مناسب دانشگاه و فرهنگ دانشگاهی نیست.

وی در پایان گفت: باید با کمک یکدیگر بازنگری و بررسی کنیم که چه می‌توان کرد که تشکل‌ها با قدرت بیشتری بتوانند در دانشگاه‌ها فعالیت کنند و قدرت جذب بیشتر دانشجویان را داشته باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری آنا، تاریخ انتشار14اردبیهشت 97، کدخبر: 385918 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
دانشگاه های کشور جدیدا طوری شده اند که هیچ ارتباطی میان بنیان های جامعه ندارند متاسفانه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین