پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۵۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۲
یکی از کارشناسان ارشد در وزارت خارجه آمریکا در پی خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور از برجام استعفا کرد. فارن پالسی در این زمینه نوشت: استعفای جانسون خلاء فزاینده در کادر کارشناسان برنامه هسته ای ایران در وزارت خارجه ایجاد می کند و بیانگر معضل بزرگ خروج مقام های بلندپایه از دولت است.
شعارسال: «ریچار جانسون» از کارشناسان ارشد در وزارت خارجه آمریکا در پی خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور از برجام استعفا کرد.

جانسون به عنوان دستیار موقت هماهنگ کننده «اداره اجرای توافق هسته ای با ایران» در وزارت خارجه آمریکا فعالیت می کرد و در مذاکره با انگلیس، فرانسه و آلمان که خواستار ماندن آمریکا در برجام بودند، نقش داشت.

فارن پالسی نوشت که جانسون هفته جاری استعفا کرده و وی دلیل خاصی برای استعفایش ذکر نکرد اما در ایمیل خداحافظی خود برای همکارانش با اشاره به برجام نوشت: افتخار می کنم که نقش کوچکی در این کار داشتم، به ویژه در دستاورد بزرگ اجرای توافق هسته ای با ایران.

مقام ها و تحلیلگران می گویند که استعفای این کارشناس ارشد عدم اشاعه هسته ای از وزارت خارجه بخشی از فرار مغزها از دولت است که طی 18 ماه گذشته شدت گرفته است.

فارن پالسی ادامه داد: استعفای جانسون خلاء فزاینده در کادر کارشناسان برنامه هسته ای ایران در وزارت خارجه ایجاد می کند و بیانگر معضل بزرگ خروج مقام های بلندپایه از دولت است.

ترامپ سه شنبه گذشته برخلاف هشدارهای جامعه جهانی از برجام خارج شد. بسیاری از کشورها از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان تلاش کرده بودند تا مانع از عهدشکنی ترامپ شوند.

این کشورها تاکید کرده اند که به برجام پایبند می مانند و از آن خارج نمی شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری اقتصاد ایران آنلاین ، تاریخ انتشار: 22 ارديبهشت 1397 ، کدخبر: 333782 ، www.eghtesadeiranonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
0
دیوانگیه یک تند رو باید با مخالفت صریح مسئولین اون کشور جواب داد
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
ما چرا باید به ساختار های امریکا اهمیت بدیم و چشم امیدمون به شکست دشمن باشه؟باید چشم امیدمون به پیروزی و تلاش خودمون باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین