پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۹۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
استاندار قزوین گفت: استان قزوین ظرفیت و قابلیت اجرای طرح شتابگر ملی را دارد و نباید اجرای آن، محدود و یا متوقف شود.
شعار سال: استاندار قزوین گفت: استان قزوین ظرفیت و قابلیت اجرای طرح شتابگر ملی را دارد و نباید اجرای آن، محدود و یا متوقف شود.

عبدالمحمد زاهدی در همایش ملی کاربران شتابگر ملی «چشمه نور» که در سالن باغستان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: افتخار می‌کنم در زمانی که طرح شتابگر ملی در قزوین شتاب گرفته، به عنوان استاندار می‌توانم در اجرای آن سهیم باشم و سهم کوچکی در تحقق آن ایفا کنم.

وی افزود: از اجرای این طرح بزرگ ملی در قزوین احساس شادمانی کرده و اعلام می‌کنم استان شایستگی آن را دارد که این طرح ارزشمند در آن اجرا شود تا بتوانیم گام‌های بلندی در حوزه‌های علمی برداریم.

استاندار قزوین  رسالت مهم مسؤولان را حفظ سرمایه‌های انسانی دانست و ادامه داد:  باید استعدادهای جوان و دانشجو را برای حضور در ایران ترغیب کنیم تا توسعه کشور تسریع یابد.

زاهدی اضافه کرد: اجرای طرح شتابگر ملی موجب جذب هزاران دانشمند در این آزمایشگاه بزرگ علمی می شود و عزم جدی مسئولان کشور و استان تسریع در تکمیل آن است.

وی اظهار داشت: به نظر می‌رسد در حوزه پژوهش آنقدر که نیاز و شایستگی بوده توجه لازم را نداشته‌ایم چرا که پژوهش فقط ارائه مقاله نیست و در کنار مسائل تئوریک لازم است وارد عرصه عمل هم شویم و پژوهش‌های راهبردی، کاربردی و بنیادین را محقق کنیم که طرح چشمه نور در راستای آن است.
 
این مسؤول اضافه کرد: طرح چشمه نور به دلیل اهمیتی که دارد نباید محدود و یا متوقف شود و تصور نکنیم یک حرکت استانی است بلکه بدانیم این کار یک حرکت اولیه برای رسیدن به عرصه های بالاتر علمی است.

استاندار قزوین گفت: طرح چشمه نور می‌تواند مانع فرار مغزها شده و بستر فعالیت علمی اندیشمندان داخلی و خارجی را در منطقه فراهم کند و یکی از مهم‌ترین راه‌های حفظ نیروهای علمی و استفاده از آنها در فعالیت‌های تحقیقاتی است.

زاهدی افزود: این طرح می‌تواند زمینه بهره گیری از نیروهای دانشمند را فراهم کرده و قزوین را به قطب علمی و گردشگری تبدیل کند.

استاندار قزوین در پاسخ به پیشنهاد یکی از شرکت‌کنندگان در خصوص ضرورت داشتن فرودگاه برای جابجایی اندیشمندان داخلی و خارجی گفت: به دلیل نزدیکی قزوین به پایتخت شاید ضوابط داشتن فرودگاه در قزوین نباشد اما این طرح موجب شده تا متروی هشتگرد به قزوین را عملیاتی کنیم تا امکان تردد آسان و سریع محققان و دانشمندان به استان فراهم شود.

زاهدی تصریح کرد: البته اگر با تکمیل شدن شتابگر ملی احساس شد، داشتن فرودگاه ضروری است که در آن زمان بهترین فرصت برای ایجاد فرودگاه خواهد بود و بستر مهیاتر می‌شود.
 
وی افزود: در مذاکره با دکتر لاریجانی و تعیین ردیف اعتباری تلاش می‌کنیم با تخصیص اعتبارات استانی به روند اجرا شتاب بخشیم.

این مسؤول اضافه کرد: در استان ظرفیت‌های صنعتی بسیار خوبی داریم و باید در تامین تجهیزات مورد نیاز از این توانمندی استفاده کنیم و در کنار آن، طرح شتابگر ملی می تواند به ارتقای تکنولوژی تولید استان هم کمک کند.

زاهدی مطرح کرد: در سطح ملی و استانی اراده و عزم جدی لازم برای اجرای این طرح بزرگ وجود دارد و تلاش می‌کنیم این کار شتاب گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1397، کدخبر: 13970224000690 ، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
0
0
استان ها باید پیشرو در طرح های ابتکاری و اشتغالی باشن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین